Софийският митрополит Стефан I, Н.В. Цар Борис III, Н.В. Княз Кирил и генералитетът на молебен за Богоявление на площад "Александър I", 30-те години на ХХ век
Ето как е отпразнувано Богоявление в София на 19 януари 1929 г.:
"И тази година водосветът се извърши на площада при двореца в специално построения и окичен със зеленина павилион. Службата се извърши от Негово преосвещенство митрополит Стефан в съслужение с множество свещеници и певческия хор на църквата "Св. Александър Невски". На водосвета присъстваха Н.В. Царят с августейшата си сестра княгиня Евдокия, министър-председателят г-н Андрей Ляпчев, председателят на Народното събрание г-н Александър Цанков, всички министри, кметът на столицата ген. Владимир Вазов, войсковите части с новия военен министър ген. Никола Бакърджиев и множество граждани.
Н.В. Цар Борис III, Н.В. Княгиня Евдокия, Софийският митрополит Стефан I на молебен за Богоявление на площад "Александър I" в София, края на 20-те год. на ХХ век
Духовенството, което идеше от църквата "Александър Невски", дето бе отслужило литургия, бе посрещнато от всички начело с Н.В. Царя.
В 10 ч. започна водосветът. Топовни гърмежи оповестиха осветяването на водата, с която софийският кириарх поръси присъстващите в павилиона и войските.
След привършване на водосвета частите от гарнизона минаха церемониален марш, командван от командира на 1-и Софийски полк полк. Рафаил Жечев и приет лично от Н.В. Царя.
След свършването на парада Негово Величество се оттегли в двореца, а министрите и другите присъстващи високопоставени лица отидоха в същия за да се разпишат."
Богоявление, края на 30-те год. на ХХ век - Н.В. Цар Борис III, Софийският митрополит Стефан I, Княз Кирил, ген. Стефан Цанев (адютант на Царя), ген. Йордан Пеев (началник на Щаба на армията)
Н.В. Цар Борис III и Н.В. Царица Йоанна поздравяват гражданството на празника, 40-те год. на ХХ век
Царят и генералитетът приемат войската, началото на 40-те години на ХХ век
По села и паланки неизменна част от традициите е ритуалът с хвърлянето на кръста в реката - за здраве.
1931 г., село Габра (Чукурово), Софийско - местният ритуал Топеница, който се е извършвал на Йордановден
Честване на Богоявление на фронта
Хумористичните вестници от онова време също са отбелязвали празника - в карикатури и афоризми.
В-к "Барабан", януари 1911 г.
В-к "Щурец", януари 1940 г.
Богоявленски мисли и сравнения
Богоявление и партизаните си приличат по това, че на Богоявление кръстът служи, за да се хвърля във водата, а на партизаните кръстът служи да го превиват на сухо.
На Богоявление над главите се явява Свети Дух, а на главите на партизаните се явява тоя що духа.
Водата служи за кръщаване на хората и на виното, с тая разлика, че в първия случай хората влизат във водата, а във втория - водата влиза във виното.
В-к "Щурец", януари 1934 г.