3 март и Санстефанският идеал, който олицетворява, не подлежат на изчегъртване

3 март и Санстефанският идеал, който олицетворява, не подлежат на изчегъртване

Празник на "подарената свобода", от който трябва да се еманципираме? Празник, който "вкарва руски елемент в българската идентичност"? 

Чух всички тези твърдения през последните дни на политическо обсъждане дали да се премахне като национален празник, и много други в този дух. И не ги разбирам. 

Тъкмо като човек, изписал един вагон статии срещу Русия - и съветска, и днешна, че и имперска, не разбирам атаката срещу 3 март. 

Този ден е национален празник, защото олицетворява нещо коренно различно, нещо което отдавна сме изгубили и липсата му зее като дупка в модерна България. Той олицетворява това да имаш национален идеал. Олицетворява една мечта. 

Това, което се случи в Сан Стефано, не беше нито окончателното освобождение на България, нито акт на българи или българска държава. В това критиците на "3 март" са прави.

Но то беше раждането на една мечта, която и българите, и българската държава преследваха с всички сили, с всички ресурси, с цялата си кръв и пот в продължение на десетилетия. И то, впрочем, тъкмо царска България, а не тази след това.

Мечтата за Санстефанска България ни движеше като общество и народ, разпалваше умовете и сърцата на предците ни, караше ги лъвски да скачат буквално в огъня с "Ура" на устите. 

Тъкмо затова комунистите ПРЕМАХНАХА 3 март като празник през 1951 г. обявявайки го официално за "остатък от великобългарския шовинизъм". Правят го по време на преговорите за присъединяване на България към Балканска федерация и в разгара на "помакедончването", което БКП провежда със сила в Пиринския край.

За социалистическите безродници, които в онзи момент се опитват буквално да изтрият държавата България от картата, вкарвайки ни във федерация, и които насилват хиляди българи да се пишат "македонци", 3 март като олицетворение на Санстефанския идеал е открита пречка и проблем. 

Именно, защото поражда у българина национализъм, а не преклонение към някой навън. Включително към Русия - та празникът е премахнат тъкмо от най-преклонената и пряко контролирана от Москва власт някога в България??! 

И тъкмо тук се корени причината периодично да се води война срещу този празник, срещу тази дата и срещу Санстефанската ни мечта, която те олицетворяват. Национализмът е основен враг и мишена на глобализма, на интернационализма, на идеите всички народи просто да се разтворят в една обща супа. Такива идеи има и в ляво, има и в дясно. Понякога идват от изток, понякога от запад. 

Преди 70 години комунистите водиха война с 3 март и с национализма, защото мечтаха за червен, болшевишки, световен интернационализъм, в който всички народи да се разтворят като една обща класа.

Днес интернационалистите са либерални, зелени, градски и пак водят война с 3 март и с национализма, защото мечтаят всички народи да се разтворят като една обща, консумеристична, прогресивна маса. 

Днес те мразят национализма точно толкова, колкото предишните интернационалисти. Затова водят привидно абсурдни войни - срещу пилони, срещу хорá пред Народния, срещу ветото ни към Скопие, срещу 3 март... А реално това е абсолютно същата война с "великобългарския шовинизъм", както го наричаха, която водиха техните прогресивни, интернационални политически и духовни предци през 50-те. 

"Ден на Освобождението на България от османско иго" - 3 март, се празнува официално от 1888 г. И така продължава през цялото съществуване на Царска България. Онази ни форма като държава, към която изпитвам най-силни чувства и симпатии, в която най-много припознавам себе си, родовата си памет и възгледите си за света, обществото и България.

Щом като онази България, царската и християнската, го създаде и празнува, а безродническата, помакедончваща българите комунистическа власт го махна - за мен изборът е ясен. 3 март и Санстефанският идеал, който олицетворява, не подлежат на изчегъртване. 

ПС: Нямам НИЩО против 24 май също да стане официален, национален празник. Целият текст се отнася само и единствено до борбата 3 март да престане да бъде такъв, за втори път.

 

Коментари

  • "Ден на Освобождението на България от османско иго" - 3 март, се празнува официално от 1888 г. И така продължава през цялото съществуване на Царска България.

    26 Юли 2023 12:25ч.

    Да, но никога не е бил това, което е сега - официален държавен празник. А Санстефанска България, колкото и исторически оправдана, никога не е била нещо повече от фикция, от неизпълнима мечта.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    26 Юли 2023 17:27ч.

    Как ще е била фикция, като сме били близо до осъществяването й след Първата Балканска? Ама простият Фердинанд решил прибързано да започва пак война за един имот...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стоян Петров

    26 Юли 2023 20:44ч.

    Нека някой който и да е Да ми каже Какво историческо събитие се е случило на 24 май Утре 27 юни Е всъщност денят на светите Седмочисленици които поставят основата на българската Просвета и култура утрешната дата трябва да е денят а не 24 май Българската православна църква е определила 27 юли – Деня на успението на св. Климент Охридски, и за Ден на светите Седмочисленици.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • рукола Z

    26 Юли 2023 12:37ч.

    3-ти март е сакрална дата за българите... забелязвате ли българският дух как се нагнетява в този период, някои са пробвали и бухалката баш по него време. Не се заблуждавайте, че българите ще бъдат унищожени с някакви промени, че ще бъдат вкарани в нечий коловоз или да играят по свирката на някого. Българин това е диагноза и авторът не е такъв! ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    26 Юли 2023 12:38ч.

    Добре звучи - България има за национален празник мечта! В английският език думата за мечта и сън е една и съща...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • цивилка мильо

    26 Юли 2023 12:43ч.

    Вива, научи се да членуваш прилагателните правилно!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хах

    26 Юли 2023 12:52ч.

    И не само в английскиЯ, но парвенютата нали само него сричате....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    26 Юли 2023 13:44ч.

    мильо, научи се как се членува прилагателното на подлога.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • В английският...

    26 Юли 2023 17:18ч.

    Царистът Минчо Христов Куминев: "Ние със Стела Банкова..." Никога повече това срамно явление Национално Движение Симеон Втори! Никога повече управление на един полуграмотен, страхлив и невероятно много мразещ България и българите небългарин! Симеон 2 е шедьовърът на Българското Пропадане, стореното от него е катастрофа за цялата ни История!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стефа

    26 Юли 2023 17:20ч.

    В центъра на София стърчи една отвратителна, злокобна фигура, направена от цариста Георги Чапкънов. Ако не беше царист, този "велик" Чапа, никога нямаше да спечели конкурса с подобна мрачна и носеща нещастие за София фигура. .. Всичкото зло за България започна от идването на Мадридския Кретен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • длагнест

    26 Юли 2023 12:43ч.

    Национален празник няма да се променя. Евро няма да се въвежда. През труповете ни няма да се ходи. Нямате легитимност за такива действия, а ако ги предприемете, напалм ще вали върху главите ви и главите на децата ви!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • А защо да нямаме два национални празника: 3 март и 24 май?

    26 Юли 2023 12:44ч.

    Напук на безродниците, дето не се посвениха да посегнат и на азбуката ни, както посегнаха на светинята Трети Март.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ангел

    26 Юли 2023 12:49ч.

    Празникът 3ти март е олицетворението на далновидността на българите, изкупили независимостта си, използвайки войната между две империи - колко народи на планетата могат да кажат това!?!?!?!? Само наследниците на ДС на Живков и лазещите пред посолствата НЕМОГАТ да оценят този факт. Ако го нямаше Санстефанският мирен договор Отоманската империя/ Турция щеше да ликвидира българите така както направи с арменците! От 1878: година насам политиците винаги са ни прецаквали като народ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Каква е тая далновидност

    26 Юли 2023 13:40ч.

    Я раздуй да се посмеем малко.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Смеете се вие, ама

    26 Юли 2023 17:24ч.

    аз в 10:40 слънчасах. Хапнах щрудел, яхнах велосипеда и изкачих на хълма до селото си. Пуснах хвърчило.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Необичаен

    26 Юли 2023 12:53ч.

    Съчувствам на политическите идиоти, които съжаляват и въздишат, че Шести американски флот не ни е освободил. Сори, пичове! Дори и вашите английски приятели( които между другото ни ненавиждат), също не са направили нищо за нас. Явно комсомолското ви потекло не е узряло за събитията случили се на тази дата. Но да си безродник е много лесно- винаги има с кого да се оправдаеш.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Е как да не са?

    26 Юли 2023 13:04ч.

    Английските ни приятели са съюзници на Османската империя през целия 19-ти век.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    26 Юли 2023 14:03ч.

    Така ли? А защо кралица Виктория застава зад Съединението? Което е в края на 19-ти век. Благодарение точно на Великобритания Съединението се случва.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Необичаен до viva

    26 Юли 2023 15:37ч.

    Застават в противовес на Русия. Иначе щяха да ни отсвирят, бъди сигурен

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    26 Юли 2023 17:41ч.

    Виво, геополитиката е сложна работа и не е за всеки. Там няма вечни приятелства, а вечни интереси. Затова пък същите, които ни "помогнали" за Съединението, ни прецакват при Освобождението с Берлинския договор по същите причини - "застават в противовес на Русия", както се изрази друг коментиращ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    26 Юли 2023 19:15ч.

    Абсолютно сте прав за геополитиката! поради което е добре да стоите по-далеч. Въпросът е, че когато интересите на Англия са съвпадали с нашите, туканка преобладаващото мнозинство политици са се кланяли на изток. Поради което сме изтървали всичко, което е можело да изтървем. С изключение на това, което кралица Виктория е направила за любимия си племенник .Който пък племенник не е прокопсал от това, щото наглеците, кланящи се на изток са успели да му сътворят всички гадости, на които са способно от тази порода. Ще ви цитирам един абзац от библията на кремълските сеополитици, за да сте наясно какво сме загубили, когато обстановката е позволявала реализирането на националните ни идеали. Да вметна - това никога не е било свързано с владетелите на изток. Та: "Дополняя это письмо собственными комментариями, хорошо известный писатель, питомец Московского университета и друг России Джофри Дредж говорит: «Если бы султан оказался несговорчивым и требуемые державами реформы невыполнимыми, то мы (англичане) должны приложить все старания к тому, чтобы помочь болгарам в создании их государственной мощи. Наконец, в случае полной невозможности «защитить больного человека ширмою от холодных северных ветров», необходимо обратиться к тому средству, на которое указывают слова Болгарского национального гимна «Марш, марш! Царьград наш!..». Как бы там ни было, но союз Балканских государств с расширенной Болгарией, под покровительством Австро-Венгрии или без оного, представит собою наиболее разумное решение вопроса». Причем Англия по мысли Дреджа должна занять Смирну и Митилены." А книгата е: "Геополитика и геостратегия (Нашеположение. Величайшее изискусств) Алексей Ефимович Вандам Алексей Ефимович Едрихин"

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    26 Юли 2023 21:34ч.

    Да, "изтървали" сме много от съвпадането на българските и английските интереси, особено по време на Руско турската война, Берлинския конгрес, Ньойския договор и т. н. Даже и след 1989 г. сме "изтървали много" - само ако бяхме се съюзили с англичаните след разпадането на Източния блок и бяхме работили заедно с тях за общото благо на България, Великобритания и Европа... Само ако през 1997 г. бяхме избрали да влезем в съюз с Великобритания, сигурно сега щяхме да сме Швейцария на Балканите...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ненормалната вива

    26 Юли 2023 22:39ч.

    Каква кралица е помагала на съединението на България ма простакесо тъпа . Русия е направила така че да има съединение .Като е опростила дълга на турция която е загубила войната .Това са 80 милиона Рубли за онова време и затова турция не се е съпротивлявала на съединението . Великите сили като германия и австроунгария също не са били против съединението . така че по силата на съдбата и смелоста на Българският народ се е случило това деиствие .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ама мършо проклета

    26 Юли 2023 22:47ч.

    Я виж какви са били интересите на англия за България .Кой се би срещу нас в Руско-турската война? Както всяка година, така и тази, на националният ни празник 3 март станахме свидетели на поредната антибългарска истерия, довела до оплюване и обругаване на свещеният символ на българската свобода. По националните телевизии шестваха най-различни добре познати и втръснали до погнуса лица, които обясняваха как турско робство не е имало, следователно не е имало и освобождение, как руснаците са искали да ни поробят, как 3 март е руски, а не български празник и т. н. по информационите страници в интернет вакханалията беше още по-пълна. Един от флагманите на антибългаризма у нас, Ивайло Дичев, се появи на няколко места в мрежата с фундаментална бългорамразка статия, в която попадаме на следните опорни точки: Разбрахте ли сега? На 3 март не се е случило нищо, което да ни касае... Само за тази фраза лицето (ако въобще може да се нарече лице) Ивайло Дичев трябва да лежи в затвора. А какво да кажем за поредното тиражиране на фалшивата фраза, уж казана от Левски? Що се отнася до великата дата 16 април, тя е велика за своите съвременници, но за нашата история е просто една от многото подобни. Какво канцеларско мислене, боже господи - приемането на конституцията било истинското начало на българската държава?!? Коя държава по света мисли по подобен начин за своето създаване, знаете ли? Никоя. Е, става дума за държави, разбира се, не за територии с платени еничари и грантаджии. Последното обаче разбива всичко - да мечтаеш за националния идеал означава да мразиш България?!? Не, определено затворът е най-малкото, което трябва да му се случи на Дичев, както и на плеядата други дичевоподобни създания Е как да се каже такова нещо по нашите медии? Та то въобще не е евроатлантическо? И много други неща обаче не се казват по нашите медии. Срещу кого се бият например руснаците? Срещу турците? Да, но не само. Както в състава на руската армия има българско опълчение, така и в турската има хиляди западноевропейски доброволци и наемници. За тях обстойно разказва военнията кореспондент Василий Немирович-Данченко, който в книгата си „Година на война" описва случаите, при които в руски ръце попадат английски доброволци, биещи се на страната на турците Но западноевропейците далеч не са само редови войници. Главнокомандващият на цялата турска армия Мехмед Али паша всъщност е германец и се казва Карл Дитрих. Вейсел паша, който командва турската армия в битката при Шипка-Шейново, всъщност е австриец, като името му е фон Вексел. Армията на Сюлейман паша, която извършва кланетата в Стара Загора, е превозена с английски кораби от Албания в Тракия. Самата английска флота впоследствие влиза в пристанището на Цариград, за да предотврати падането на турската столица в руски ръце в края на войната. След сключването на Санстефанския мирен договор в Родопите започва мюсюлмански метеж и нови кланета срещу българите, пряко организирани от Хидает паша, който всъщност е англичанина Станислас Сенклер. Хайде сега да ви запитам - ако всички тези изверги не бяха англичани, немци и австрийци, а руснаци, дали нямаше всекидневно да лягаме и ставаме с техните престъпления, извършени над нашия народ? Сега виждате ли каква огромна война се води срещу нас българите и нашата история? На практика нашата свобода е извоювана във война, която водим не само срещу турците, но и срещу англичани и германци. Същите тези само броени месеци след подписването на Санстефанския договор разпокъсват България на пет части, като днес техните съвременни слуги дори и това опитват да припишат на Русия. Както се казва, крадеца вика дръжте крадеца. Днес България не е независима държава и е поробена от същите тези, които ни държаха в робство до 1878 г. Само и единствено от нас зависи дали ще успеем да се освободим повторно. https://www.cross.bg/bulgariya-samo-nashata-1536759.html#.XaYbceYzbcc

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до англичанката вива

    26 Юли 2023 22:49ч.

    Пет века англичани , французи ,алемани и австриици дружиха с падишаха.Не друг а дядо Иван тури край на теглото ни .Руските ни братя проляха кръвта си заедно с нас ,за да живей България.Има я държавата защото я имаше Русия,а държавниците ни срещу Русия.От мен е да знаете те не само Русия, а България ще продадат и от народа си ще се отрекат.Забравиха кой проля кръвта си заради тях ,та побързаха да се поклонят на онези който предпочитаха дружбата с агаряните нежели свободата на раята . Капитан Петко Воевода.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • айде стига с тая кралица Виктория !

    26 Юли 2023 22:51ч.

    Милиционерското ти мозъче е твърде малко за исторически обзори и анализи, камо ли за Съединението ! Великобритания просто НЕ Е против Съединението по конюнктурни причини, геополитическото й противопоставяне по това време със заформящия се Централен съюз, по специално против Австро-Унгария. Също така трябва да се разсее легендата, по-скоро клевета, че "Русия е против Съединението" - това е ЛЪЖА ! Русия е ЗА Съединение на Княжеството с Румелия , просто не в този момент и на тази дата. Русия има опасения към текущия момент и иска Съединението да стане в момент , когато тя даде зелена светлина. Нашите юнаци правят каквото трябва, самостоятелно и самоинициативно ! Един просто уникален момент в историята ни, когато не се съобразяваме с никого. Моментът е добре подбран и актът минава. Кралица Виктория да върви на ..... си ! Няма по-големи врагове на България и българщината от британците, така е било от преди Освобождението, и до днес. За което сме си виновни и ние с идиотския си избор винаги да избираме за съюзници и покровители ЛУЗЪРИТЕ на всички времена , епохи и войни - германците !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Станислас Греам Бауер Сенклер (на английски: Stanislas Graham Bower Saint Clair) или Хидает паша е британски офицер и дипломат. Преминава на турска служба и е водач на мюсюлмански бунтове в Средните Родопи през 1878 г. 24 януари 1835 г.

    26 Юли 2023 22:56ч.

    Станислас Сенклер е роден през 1835 г. в замъка Вепряй, намиращ се в имението на дядо му, днес квартал на столицата Вилнюс, Литва. Баща му Александър Сенклер е бивш офицер от колониалната английска армия в Индия и шотландски благородник. Майка му е полякинята Пелагия Косаковски. Негов дядо по майчина линия е граф Йозеф Косаковски. Баба му е Луиза Потоцка. Неговият чичо по майчина линия е адютант на Наполеон I при злополучното му нападение над Москва през 1812 г. През 1855 г. семейството губи имението, според една версия то е продадено, а според други данни е конфискувано от руските власти. Като потомствен военен, образован и комбинативен постъпва в Британската армия. Отличава се в Кримската война. Повишен е във военно звание капитан (1859). Чиновник в британското консулство в Бургас (1862). След две години заема консулска длъжност в британската служба във Варна. Купува си бейски чифлик в с. Акдере с намерение да се установи в тогавашната Османска империя. Станислас Сенклер се счита за представител на европейската аристокрация, но приема турско име Хидает паша („Праволинейния“ генерал). В съавторство с Чарлз Брофи издава книгата „Пребиваване в България. Бележки по ресурсите и администрацията на Турция“, Лондон, 1869 г. В книгата българите са описани като примитивни и нелицеприятни хора. При избухването на Руско-турската война (1877 – 1878) формално изоставя британската служба и взема доброволно участие във войната като офицер в турската войска и администрация под командването на Сюлейман паша. Негов адютант е англичанина Джон Пейджет, а помощник-началник е поляка Конрад бей. След осуетеният от европейските дипломати опит за запалят София с отстъплението на турците и разгрома им при Пловдив разпиляната войска се насочва към Цариград и Родопите. Сенклер отстъпва със своя пълководец и през Тополовския проход се озовава в Кърджалийско и Източните Родопи. В средата на 1878 г. предвожда подклаждани от Османската империя бунтове на помаци от Среднородопския край, имащи за цел да предизвикат ревизиране на Санстефанския мирен договор от 19 февруари 1878 г. Сенклер умира в Малмеди, Белгия през 1887 г. https://bg.wikipedia.org

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • МЮСЮЛМАНСКИЯТ МЕТЕЖ В РОДОПИТЕ, НАЧЕЛО С БРИТАНСКИЯ ОФИЦЕР СТАНИСЛАС СЕНКЛЕР И НЕГОВИЯТ РАЗГРОМ ПРЕЗ 1878 ГОДИНА

    26 Юли 2023 23:05ч.

    Станислас Сенклер, нарекъл се впоследствие Хидает паша е роден през 1835 г. в имението Вепряй, намиращо се днес в Литва. Баща му е бивш офицер от колониалната английска армия в Индия и шотландски благородник. Майка му е полякиня .През 1855 г. семейството губи имението, което е конфискувано от руските власти. Това в допълнение към полския произход на Сенклер обясняват омразата му към русите. Тази своя омраза той необосновано разпростира и върху българите. В съавторство с Чарлз Брофи издава книгата „Пребиваване в България. Бележки по ресурсите и администрацията на Турция“, Лондон, 1869 г. В книгата българите са описани от него като примитивни и нелицеприятни хора. След осуетеният от европейските дипломати опит да запалят София с отстъплението на турците и разгрома им при Пловдив, разбитата турска войска се насочва към Цариград и Родопите. Сенклер отстъпва със Сюлейман паша и през Тополовския проход се озовава в Кърджалийско и Източните Родопи. Той разбира, че чифлика му край Бургас вече е загубен и разгневен търси реванш за това. На 19 февруари / 3 март 1878 г. Османската империя капитулира. Подписан е мирният договор в Сан Стефано. Сенклер обаче не се предава и решава да направи заговор с няколко кърджалийски аги и дезертьори /мажири/ от турската армия . Целта им да вдигнат метеж срещу Временното руско управление и българското население. Те плашат мюсюлманите в Родопите и Kърджалийско с бъдещото „гяурско царство“, шантажират ги, че новата власт ще им търси отговорност за извършените кланета над мирни християни през Априлското въстание и войната и така ги привличат към планираното кръвопролитие. Този антибългарски и антируски авантюристичен акт на Сенклер бей напълно устройва Османската империя и британските интереси. Той получава морална подкрепа от Високата порта, която цели да предизвика ревизиране на Санстефанския мирен договор. Непосредствено след Освобождението на България, Сенклер бей застава начело на метежа и командва настъплението на башибозушките орди в Средните Родопи. Той се стреми да откъсне колкото се може повече територии от българската държава. Руското командване възлага на генералите Криденер и Столипин да се справят с метежниците. Те разполагат в този район само с 10 роти и 2 казашки ескадрона – общо към 2000 бойци. Задачата им е много трудна, защото срещу тях са 6 хиляди въоръжени и надъхани с верски фанатизъм, башибозуци, които познават региона за разлика от руските офицери, които нямат топографски карти на тези местности и трудно се ориентират в тях. В това отношение много им помагат местните българи, които превеждат руските части по тайни пътеки и така те успяват да изненадат и разгромят метежниците в техните лагери. При разгрома на мюсюлманския метеж се проявява легендарният капитан Петко войвода. С малка чета той спасява от клане жителите на село Плевун. В последвалите боеве той отразява атаките на метежниците и ги разбива. След намесата на руските военни части, башибозукът е разбит и се оттегля към Кърджалийско. Той се пръска из мюсюлманските села, а Сенклер напуска безславно и завинаги българските земи. на снимките: башибозуци и капитан Петко войвода https://przone.info

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Капитан Петко войвода

    26 Юли 2023 12:57ч.

    Наследниците на английския майор Сенклер, подбудили антибългарски бунтове в Родопите срещу Освобождението и освободителите ни, днес окупирали властта, търсят реванш. Няма да го позволим, има си начини тия да бъдат вързани!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Няма никакъв начин да бъдат вързани.

    26 Юли 2023 13:08ч.

    Не са рекли, не са го сторили. Знаят добре, че силицата ни е само в "ура" и "да живей".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • у дар

    26 Юли 2023 13:14ч.

    Има, ще видиш!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • гледам

    26 Юли 2023 13:17ч.

    три синджира роби и пет хубави Яни

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ретранслатора

    26 Юли 2023 13:07ч.

    Този подход на ППДБ прилича на преименуването на храм Ал. Невски на Св.Св.Кирил и Методий само и само да не е на руски светец. Ако трябва да съм точен не са ми известни мотивите за името на храма и защо точно този светец. Може би г-н Дачков завършил Богословие е по осведомен?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    26 Юли 2023 13:48ч.

    Няма руски, български или какъвто и да е светец! Това е етнофилетизъм! Ако ви е известно какво означава. Обвинената в това Българска православна църква е изключена от Източното православие през 1872 г. До 1956 г.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ретранслатора

    26 Юли 2023 14:23ч.

    Може би това имате предвид - https://www.pravoslavie.bg/%d0%91%d1%8a%d0%bb%d0%b3%d0%b0%d1%80%d0%b8%d1%8f/%d0%b7%d0%b0-%d0%b2%d1%8a%d0%b7%d1%81%d1%82%d0%b0%d0%bd%d0%be%d0%b2%d0%b5%d0%bd%d0%b0%d1%82%d0%b0-%d0%bf%d0%b0%d1%82%d1%80%d0%b8%d0%b0%d1%80%d1%88%d0%b8%d1%8f-%d1%80%d0%b0%d1%8f%d1%82%d0%b0-%d0%b8/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • стаси

    26 Юли 2023 13:12ч.

    "3 март и Санстефанският идеал, който олицетворява, не подлежат на изчегъртване." Така е! Да пукнат мършите от ПП-ДБ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • да пукнат, ама не щат

    26 Юли 2023 13:17ч.

    богатеят, напредват и се радват на житейски суперкомфорт

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Идеалът на Левски и Ботев

    26 Юли 2023 13:36ч.

    Е България да се освободи сама, както всички останали държави. Никой от тях не се е борил миризливия руски ботуш да стъпва на Балканите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "А Русия - нека заповяда!"

    26 Юли 2023 14:00ч.

    Идеалът на Левски и Ботев не бе да ни управлява масонска ложа, а само да даде парите, за да се освободим. Това не значи, че Левски и Ботев не подготвяха нашето освобождение именно от Русия, защото и на двамата бе ясно, че да чакаш западната черна ложа да ти донесе свобода, означава да гониш Михаля.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Haho

    26 Юли 2023 14:31ч.

    И ако не беше “миризливия руски ботуш” сигурно още щяхме да стоим с фесове. А евроатлантиците да чакате USA да ни освободи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Даже македонските ви смеят на комунистическите

    26 Юли 2023 15:10ч.

    брътвежи. Роба чака някой да го освободи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    26 Юли 2023 18:04ч.

    Точно пък македонците няма как да ни се смеят, защото и те са освобождавани от Русия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Верно ли, бе

    26 Юли 2023 18:19ч.

    Хахаха.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Да не говорим, че заради

    26 Юли 2023 13:39ч.

    Тоя Сан стефански идеал дадохме десетки хиляди жертви. Пий си бирата не се занимавай с чужди работи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мимето

    26 Юли 2023 13:45ч.

    Най са ми смешни тия, дето предлагат Деня на Независимостта (22.09.1908г.) за национален празник. Ми то просто нямаше да има такъв ден, ако нямаше свободно държава, която да организира и извърши обявяването на Независимостта - пък била тя и трибутарно Княжество. В противен случай, на по-късен етап пак руснаците щяха да ни независтват. Може и с някоя друга държава. Така че, нЕма Княжество - нЕма независимо Царство.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    26 Юли 2023 13:58ч.

    Права сте Мими! На по-късен етап - ПСВ, славянските комитети в Руската империя настояват България да бъде заличена като държава. Тази е и причината в Добруджа да се появи руски корпус, който да воюва срещу 3-та Българска армия. И две руски бригади в Македония. В едно от изданията на предаването "история.бг" много добре го обясни един от участниците /беше за Брест-литовския мирен договор/. В ПСВ България воюва за да се запази като държава. Защото онази война завършва с края на четири империи. Оцеляват две. Едната е царството... Шкварек не си спомням да са го канили в онова предаване?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • желаещото мислене на тоя цив.мильо

    26 Юли 2023 14:01ч.

    По-голяма измислица не можа ли да изтропаш? Отивай да се ограмотяваш, преди да ни учиш кое как е...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    26 Юли 2023 14:07ч.

    И кое точно е измислицата, да ме светнеш? Хайде малко инфо, щот желаещия писател, не читател: https://www.burgas-podlupa.com/%d1%80%d1%83%d1%81%d0%ba%d0%b8%d1%8f%d1%82-%d0%b3%d0%b5%d0%bd%d0%b5%d1%80%d0%b0%d0%bb-%d0%b0%d0%bd%d0%b4%d1%80%d0%b5%d0%b9-%d0%b7%d0%b0%d0%b9%d0%be%d0%bd%d1%87%d0%ba%d0%be%d0%b2%d1%81%d0%ba%d0%b8-%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%b2%d0%b0%d0%bb%d0%b8%d0%bb-%d1%81%d0%b5-%d1%80%d1%83%d1%81%d0%ba%d0%b8-%d0%ba%d0%b0%d0%bd%d0%b4%d0%b8%d0%b4%d0%b0%d1%82-%d0%b7%d0%b0%d0%b2%d0%be%d0%b5%d0%b2%d0%b0%d1%82%d0%b5%d0%bb-%d0%bd%d0%b0-%d0%b1%d1%8a%d0%bb%d0%b3%d0%b0%d1%80%d0%b8%d1%8f-%d0%bf%d1%80%d0%b5%d0%b7-1916%d0%b3?fbclid=IwAR2bhz2b0H5gGD-sOM6DBNOgHbURhVDwRykur7XQ2qDa5020dpQBvU7BSFg

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мимето

    26 Юли 2023 14:13ч.

    3 март е най-точната дата за национален празник. Не напразно 7 ВНС я избира с абсолютно мнозинство. Ама тогава депутатите бяха образовани хора, а не като днешните лавандули и шамандури.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    26 Юли 2023 14:18ч.

    Миме, и 3-ти март е достойна дата!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ретранслатора

    26 Юли 2023 15:14ч.

    Всъщност на 99% от българите не им е известно, какво се случва на 22.09.1908 г. или по-точно какви са причините.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    26 Юли 2023 18:08ч.

    Ама то и в признаването на Независимостта на България Русия има пръст... "Българо-османските противоречия са уредени с помощта на Русия. През април 1909 г. са подписани българо-руски, руско-турски и българо-турски протокол. Според тези споразумения Русия опрощава османските задължения, останали от войната от 1877 – 1878 г., в замяна Османската империя се отказва от всякакви финансови претенции към доскорошното трибутарно княжество България, а българската страна се задължава да изплати 82 милиона франка на Русия в срок от 75 години. През същия месец империята признава независимостта на България, последвана и от Великите сили"

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    26 Юли 2023 19:28ч.

    Доживях! Куци Коньов прав! Но и тук дявола е в детайлите! Защото 82 милиона франка са равни на 31 тона злато. Каквато сума се дължи за Княжеството. 31 тона злато /в рубли/ са изплатени до копейка на Императора на Русия. Заемът за Източна Румелия е изплащан до 1922 г. когато Ленин обявява, че СССР няма нищо общо с Руската империя. И изплащането е прекратено, щото този, на когото е трябвало да плащаме го няма... Та на кого в крайна сметка следва да дължим благодарности?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    26 Юли 2023 21:23ч.

    Аз историята я чета в нейната цялост, а не избирателно и не се поддавам на фобски манипулации чрез удобно подбрани факти, нито антируски, нито антиамерикански. Тук не става въпрос за "благодарности", а за мотиви за исканата промяна на националния празник. Искат да заличат 3-ти март, заради участието на Русия, тъй като тече процес на заличаване на културно историческите връзки с Русия и всичко руско, и свързано с Русия се громи. Както едно време комунягите (о)тричаха всичко американско. Само че и при Независимостта, и при 24 май има "руска връзка/следа". А иначе кой каквото иска да си празнува, и на който иска да е благодарен - кеф му Русия, кеф му САЩ, кеф му Марс.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • еврозадругата

    26 Юли 2023 13:52ч.

    А преди време една сънародничка с подкрепата на известна немска фондация се опитаха да докажат, че Баташкото клане е мит, а не реалност. Срам!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    26 Юли 2023 13:52ч.

    Всъщност Шкварек е можел да отвори картата, съставена на Цариградската конференция. За да коментира разликите. А това, че Руската империя води война в Европа за да се изпълнят решенията на Цариградската конференция... това в БГ няма кой да коментира, май. Защото тогава този 3-ти март ще трябва да се коментира като следствие на 20-ти април 1876 г. Която е дата, много по-достойна за национален празник. А картата от Сан Стефано е... кажи речи като тази от Цариградската конференция. На която всъщност за пръв път се появява думата България.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мимето

    26 Юли 2023 15:33ч.

    Санстефанска България като граници е почти идентична с границите на Българската Екзархия, т.е. с границите на българската нация в Османската империя, признати със султанския ферман от 28 февруари 1870 г. Българската Екзархия и границите на Българската нация са извоювани самостоятелно от българския народ. Така че Санстефанска България от 3 март 1878 г - 19 февруари, е Екзархийска България от февруари 1870 г.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мимето

    26 Юли 2023 15:46ч.

    Санстефанският договор е първият официален международен документ, в който след 5 века се обявява създаване на държава България, която обхваща границите на българската нация, признати с първия такъв документ - султанският ферман от февруари 1870 г. Това празнуваме на 3 март - постигането на крайната цел на вековните борби на българите за свободна нация в свободна национална държава. Важното е да имаш държава, пък после можеш да провеждаш политики в полза на народа. Иначе, всички тогавашни Балкански държави са освободени от Русия - такава е глобалната политика от 5 век насам.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ретранслатора

    26 Юли 2023 18:38ч.

    Малко в повече ми идва тези чуждици, като Сан Стефано. На български е Свети Стефанова България!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    26 Юли 2023 21:53ч.

    Миме, първият официален документ, в който се споменава България е Цариградската конференция 1876-77 г.! Има и карта, която е идентична с посочените от тебе!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мимето

    27 Юли 2023 18:38ч.

    Цариградската посланическа конференция изработва предложение до султана, което не е подписано от него - отхвърлено е по съвет на английския посланик Солсбъри, така че няма как да е официален международен документ. Предложението (въпросната карта) е българските национални територии да бъдат "цепнати" вертикално, т.е. да бъдат създадени две автономни Български държави - западна с център София, и източна със столица Търново. При Санстефанския договор националните граници, според фермана от 28 февруари 1870 г., почти изцяло прерастват в политически граници на Българската държава.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хамалин

    26 Юли 2023 14:16ч.

    моъ национален праздник е bg Уййййкиндити (като подкарам москвичъ винаги ръчкъм Първата)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Излишно си търкате клавиатурите

    26 Юли 2023 14:49ч.

    3-ти март ще остане официален празник, но не и национален.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Е как кой

    26 Юли 2023 15:19ч.

    не ме ли разпозна, Монката Паси съм.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И твоята няма да мине

    26 Юли 2023 23:23ч.

    3 -ти Март ще бъде национален празник веки веков .До като свят светува .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Шкварек е прав

    26 Юли 2023 15:09ч.

    Но все пак неглижира думата Русия. Проблемът верно беше идеологически преди 1989. 3-ти март се свързваше не със СССР и комунизма, а с Царска Русия ! Затова беше натикан в ъгъла. Не беше забранен, но умишлено не му се отдаваше централно място. Даже имаше исторически филми (мисля в “Опълченците на Шипка”) където смехотворно и изкуствено се пришиваха реплики на героите, как руския народ пъшка под гнета на Царя, и как приближава Революцията … Нещо съвършено нелепо за 1878 г.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Явор Пачков

    26 Юли 2023 15:19ч.

    Аз предлагам една година да се празнува 3 март,следващата - 24 май.Така през година,на ротационен принцип.И без това сега е на мода в България.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Най-добре е...

    26 Юли 2023 15:24ч.

    На 3 март да се чества победата на България над победената Русия през 1918 г. след Първата световна война. А 24 МАЙ да е национален празник,понеже няма да се намери българин да е срещу всенародно обичания празник от децата до възрастните/с изключение на "българите" с руско самосъзнание/.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • NIT

    26 Юли 2023 16:52ч.

    А какво ще кажеш за тези с турско, циганско, еврейско, арменско и т.н. самосъзнание?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    26 Юли 2023 18:13ч.

    Най-добре... мисли преди да пишеш. Дори "българите с руско самосъзнание" няма да са "срещу всенародно обичания празник" 24-ти май, защото 24-май е официален празник и за Русия и руснаците.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Слаби са ти хапчетата

    26 Юли 2023 20:41ч.

    Така сме победили Русия в ПСВ, че след това от радост губим почти половината си територия. Даже за още по голяма гордост сме и съюзници на Турция ☪...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    26 Юли 2023 16:50ч.

    А с Шипка кво ще прайм? Ето след месец ще отбележим 146 години. От какво? Какво е станало там? Какво толкоз е станало, че се пъчим? На 6-ти май, преди Парада, изнасят едно знаме - прокъсано, овехтяло. Кое е това знаме, защо го тачим, трябва ли да го тачим? Само защото един млад подполковник, Калитин, се е втурнал да го спасява и агаряните са го вдигнали на щиковете си? Това знаме се нарича Самарско, на името на руския град Самара. То е подарено на нашите опълченци от руски монахини. Под това знаме са загивали и нашите опълченци, и руските солдати с миризливите ботуши. И както е написал Поетът, на тяхната "сила, Царят повери Прохода, войната и себе дори!" и "При тез думи силни, дружините горди, геройски посрещат душманските орди!" Какво ще я правим Шипка? Та, нали там, с кръвта на българи и руси за вечни времена се спои братството на двата народа? И там, на поклонение пред общите жертви за нашата Свобода, се стичат всяка година на 3-ти март, хиляди и хиляди българи от всички краища на Отечеството. Там! На 3-ти март! И, да - винаги, 3-ти март ще ни напомня за нашата свидна освободителка - Русия! Това е положението.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    26 Юли 2023 21:55ч.

    Какаво е направило българското опълчение на Шипка е достатъчно да четем Вазов.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Разделяй и владей

    26 Юли 2023 16:56ч.

    Всички реват за 3-ти март, а някой не се си сеща, че предложението под благовиден предлог на практика опорочава 24-ти май като празник. Променя се неговото име, маха се всичко славянско, твърди се, че е единствено и само български. Твърди се, че 3-ти март ни разделял. Както ни разделя 3-ти март, така и 24-ти май ще ни раздели - на българи и славяни. Явно това е целта - разделение, а не обединение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • тъпа задунайска уфсъ с евразийски манталитет

    26 Юли 2023 17:22ч.

    намерето го този Санстефански договор, прочетете го и пребройте колко пъти в него руските войски в БГ са наречени "окупационни" и колко пъти руските действия в БГ са наречени "окупация". Мечтата на българина е някой друг да се грижи за него докато той лежи на дивана и обяснява как другите трябва да го спасяват

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    26 Юли 2023 17:29ч.

    Окупационни са за турските мекерета, за българите са освободителни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    26 Юли 2023 17:33ч.

    Впрочем, в Германия, след 45-та, как са наричали, примерно американските войски? Айде, Червената армия по определение е окупационна, а американската - освободителна армия ли е била наричана?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мимето

    26 Юли 2023 17:38ч.

    Ай стига с тая окупация, ве! Всеки победител във война окупира територия до окончателно приключване на военния въпрос. Берлинският договор също регламентира окупация от 9 месеца, т.е. всички Велики сили определят руската окупация след 13 юли, включително и англичаните. След ПСВ има англо-френска окупация на България до подписването на мирния договор през 1919, като някои окупационни клаузи продължават чак до 1926 г. Българите тогава наричат англо-френските окупатори по-зли и от турските кърджалии. Московското примирие от октомври 1944 г. Също регламентира окупацията на българските земи до 1947 г. Само че това примирие е подписано от Антихитлеристката коалиция, т.е. САЩ и Великобритания подкрепят вкарването на съветските окупационни войски тук, щото са съюзници по това време. Това е Антихитлеристка окупация. През 1947 г. окупационните сили си вдигат дърмите. Само американските бази в днешна България са чужди окупационни войски, настанили се тук без да е водена война.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • >>>

    26 Юли 2023 17:58ч.

    Всъщност няма лошо, че тъпите самозабравили се джендър-либерасти посягат на 3-Март. Това само ще събуди окончателно и ще мотивира народа в неговото огромно мнозинство, да ги измете веднъж завинаги от политическата сцена! Дали това ще стане чрез поредни предсрочни избори или чрез силата на побеснялата тълпа, излязла на улицата, няма голямо значение. Важен е резултатът. Със задоволство наблюдавам, как тези откровени дебили ще се самозастрелят в главата в опита си да продадат/предадат българската държава, народ и история! Ако ли пък, народът не ги измете, това ще означава, че няма никакъв смисъл България да съществува повече... И тази трагедия (дано никога не я доживеем), просто ще бъде логичният ни край. Време е Българинът да се събуди от летаргичния си сън и да защити себе си и родината си... или отново да се превърне в роб! Така че, Изборът е изцяло и само наш, Народе!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • тъпа задунайска уфсъ с евразийски манталитет до Мимето

    26 Юли 2023 18:02ч.

    именно, лошият Берлински договор поставя граница от 9(девет) месеца за окупацията от руските войски, за разлика от Санстефанския Договор, където руските "освободители" "забравили"да сложат дата, след която да се изтеглят от БГ...просто защото не са имали никакво намерение да се изтеглят от Задунайската Губерния.Прочетете го най-накрая този договор, може и да схванете за какво "освобождение" са дошли в БГ

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мимето

    26 Юли 2023 18:10ч.

    Ми не е вярно. Заложена е граница до формиране на български въоръжени сили, но не повече от 2 години.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мимето

    26 Юли 2023 18:14ч.

    Само да те светна, че думата милиция, която е употребена в договора, означава армия. В Органическия устав на Източна Румелия до 1885 г. Милиция е името на армията, а жандармерия е името на полицейските сили.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мимето

    26 Юли 2023 18:20ч.

    Така че определените две години окупация в Санстефанския договор имат за цел изграждане на българска армия, която да бъде гарант на свободата на автономното трибутарно Княжество. И да бъде лоялна на руснаците, безспорно. Ама са си в правото, щом са давали човешки жертви за нашата свобода. Бъдещето обаче показва, че българската армия, създадена от руските офицери, е лоялна на Българската държава, защото капитаните побеждават сръбските генерали когато Русия не подкрепя Съединението и изтегля своите офицери.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мимето

    26 Юли 2023 18:44ч.

    И не само на армия. Лавандулите в НС как не са се сетили да сменят името на един софийски булевард.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • тъпа задунайска уфсъ с евразийски манталитет до Мимето

    26 Юли 2023 18:47ч.

    прочетете Санстефанския Договор, няма никаква индикация окупационните сили да напуснат БГ, никакви 2 години, след които руснаците да напуснат...милицията е вътрешна организация за поддържане на реда, каквата има във всички руски губернии, милиция е имало в БГ и след 1944г, но окупационните савецки войски са стояли до 1947г когато комунистите с 2 пръста чело са ликвидирали независима преса и опозиция, утвърдили са, че само те ще управляват...и това няма нищо общо с Антантата, това са си чисто савцките методи за ликвидиране държавността и превръщането на БГ в болшевишки сателит към СССР

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мимето

    26 Юли 2023 18:57ч.

    Постът ви е глупости на търкалета и манджа с грозде. Майор Данаил Николаев е шефът на милицията на Източна Румелия, т.е. войската й, и принципно е подчинен на султана.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • тъпа задунайска уфсъ с евразийски манталитет до Мимето

    26 Юли 2023 19:00ч.

    явно сте изучавала История, но виждате само това, което ви харесва и си интерпретирате съвсем свободно фактите, които не ви харесват, прочетете "Авантюрите на руския царизъм в България", ще станете окатото Миме https://chitanka.info/text/42303-avantjurite-na-ruskija-tsarizym-v-bylgarija

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • тъпа задунайска уфсъ с евразийски манталитет

    26 Юли 2023 19:06ч.

    за опресняване на знанието какво е "Милиция"-специално за Мимето, и то на руски:-) https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%B8%D1%8F

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мимето

    26 Юли 2023 19:06ч.

    Добре.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бг Уфсъ неумна

    26 Юли 2023 20:46ч.

    О, свещена Простотийо...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ./.

    26 Юли 2023 19:45ч.

    Мръсната и абсолютно подла атака на джедър-либерастката измет, в опита им да противопоставят 3-ти Март срещу 24-ти Май, като по този начин, да изнудят българина да избира между два еднакво силни и значими дати за националната ни гордост е може би най-гнусното и отвратително посегателство срещу България през новата ѝ, следосвобожденска история! Силно се надявам това да е също и ритуалното самоубийство на тези, откровени дебили, национални предатели и отявлени българомразци!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Поста ми е към колебаещите се

    26 Юли 2023 23:07ч.

    Тези , които прихващат уловката за "Какво имате против 24-ти май ?" . Направете си труда да прегледате какви дати имат за национални празници страните по света ! Аз съм си направил труда и обобщавам. Огромната част, подавляващата част от държавите имат за празник - Основаването си като държави ! Обявяването си на Независимост от Колониалния господар / Испанско , Френско, Британско... владичество/ Обявяването си на Независимост /от СССР, Югославия/ , Декларация за Независмост /САЩ/ , за Отделяне /например на Швейцарската конфедерация от Свещената римска империя/... Единици са страните с някакви по-различни национални празници , но те също имат смисъл, имат Послание за гражданите им. Франция - Превземането на Бастилията , като прокламация за "Свобода, равенство и братство" , Сърбите имат за празник датата на въстанието си против Османската империя. Няколко монархии имат за празник рождените дни на монарсите. Англия и Ирландия празнуват съответно Сейнт Джордж и Сейнт Патрик, националните си символи... Испания има за празник откриването на Америка от Колумб /техния световен принос, както те го разбират/ . Една единствена страна в света има странен празник, напомнящ малко на 24-ти май , това е Португалия. Тя чевства някакъв национален поет , но внимание ! Този поет възвеличава в стиховете си Морските открития на Португалия, т.е. по смисъл Португалският национален празник напомня Испания. НИТО ЕДНА СТРАНА В СВЕТА няма за национален празник деня на културата си или азбуката си. Това е нелепост от висш порядък, само скодуумните тикви на променистите , дайбългария и тиквите могат да измислят подобна тъпня.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ватенка

    28 Юли 2023 0:43ч.

    Господине, твърдите, че сте изписали един вагон статии срещу Русия. Твърдите го с гордост. Моля да ме извините за провинциалната задръстеност, но защо всъщност сте го правил? Каква е истинската причина един чиляк да напише един вагон статии срещу нещо, било то и Русия. Със сигурност не я разбирате. Ако я разбирахте, нямаше да се потите толкова самоотвержено. Няма нужда да отговаряте. Човек, написал един вагон статии срещу политически некоректни субекти или обекти. Самоотвержено бранещ политкоректното. Който в настоящите условия се брои дори са свестен. Ебахти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи