Педро Санчес: Войната в Иран е изключителна грешка, за която ще си платим

Педро Санчес: Войната в Иран е изключителна грешка, за която ще си платим

Снимка: АП

"Тази война в Иран, по мое мнение и по мнението на Испания, е една изключителна грешка, за която ще си платим", заяви испанският премиер Педро Санчес. Лоялното сътрудничество трябва да вземе връх над конфронтацията в отношенията между Мадрид и Вашингтон, каза още Педро Санчес, цитиран от Франс прес. 

Санчес и американският президент Доналд Тръмп от няколко дни са в обтегнати отношения, след като Тръмп разкритикува Санчес за това, че испанският премиер не е разрешил американските въоръжени сили да използват две бази в Испания в рамките на операцията срещу Иран. На съвместната пресконференция с португалския премиер Луиш Монтенегро Санчес отново защити позицията на правителството си срещу "незаконната интервенция" на американските и израелските сили срещу Иран. "Тази война в Иран, по мое мнение и по мнението на Испания, е една изключителна грешка, за която ще си платим", каза Санчес, като изтъкна, че операцията срещу Иран "не съответства на международното право".

Двустранните отношения трябва да се вписват "в уважението, в духа на лоялното сътрудничество и на основата на равенството" в "един атлантизъм, в който международното право и правилата са гръбнакът и в който връх взима сътрудничеството, а не конфронтацията", каза Санчес

Източник: БТА

 

Коментари

  • Jay

    06 Март 2026 18:25ч.

    Санчес се оформя като най- разумния западен лидер. Браво!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    06 Март 2026 18:47ч.

    Тръмп прави същото, което и опозицията в България, също и Радев. Обяснява се, че по закон нищо не може да се постигне. Не разчитаме на закона, защото е слаб. И това ни дава право да вдигаме юмруци, да унижаваме институциите си, да правим чистки, да презираме държавата си, да отхвърляме официални позиции на държавни служители и така нататък. Когато обявиш един ред за неефективен, от там очевидно следва действие на нарушаване на реда. Затова е добре хората да не са такива лицемери и да не мерят с двоен аршин. Ако САЩ и ЕС искат да прекратят въоръжаването на Иран, може би нямаше да ги подкрепя, преди да видя реакциите на Иран. Не, че сега подкрепям, по-скоро подкрепям войната да свърши бързо, което ще стане само, ако все пак се направи нещо с тези оръжия, което е поставено като крайна цел; не смяна на режима, не завладяване на територии, като на едно друго място. А отсреща са Иран, които започнаха да обстрелват свои и чужди, близки и далечни, само под претекст, че всички сме съучастници. Това, което те правят, е прецедент в цялата човешка история. И ние трябва да НЕ участваме в тая война, до там, че дори американски самолет да не може да излети от наша база? Колкото по-бързо американците си постигнат целта, по-бързо войната ще свърши, а жертвата ще е ядрената програма на Иран, а не милиони човешки жертви. След поведението на Иран и аз не искам да имат ядрено оръжие и такова количество ракети.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • стига с тия смешни юдоционистки оправдания

    06 Март 2026 19:14ч.

    Няма никаква ядрена програма за агресивни цели при Иран. Иран никого не е нападал и е нямал такива намерения. Всичкото зло е от ционистите, и може би ти трябва да обясниш как това се съчетава с апостол-Павловото: чрез юдеите е спасението...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вер

    06 Март 2026 19:36ч.

    Жалка и гнусна чифутска пропаганда! Войната може и трябва да свърши по един начин: обществата в САЩ и Израел трябва да се вдигнат и да пратят в затвора Тръмп и Нетаняху за престъпленията им.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    06 Март 2026 19:55ч.

    Има ли прецедент, нападната държава да атакува с бомби в отговор не онези, които са я нападнали? Трудно ще убедиш някой за намеренията на Иран, след тези бомбардировки. Колкото до апостол Павел, той не говори за генетичните наследници, в древните времена някои наименования са като чинове, съдържат призвание. Ако името ти означава нещо, например да си юдеин, но ти не си отговаряш на името, ти не си това нещо, ще си просто Юда. Истинският юдеин днес би бил християнин. И тогава ще разсъждава пак като апостол Павел, но когато е казал, че каквото е имал като придобивка по плът, от типа на род или титла, го счита за "измет", за да придобие Христос, в чието Царство няма нито юдеин, нито грък. Апостол Павел е направил много за нашия европейски свят, с което е обяснил с живота си, какво е да си израилтянин по дух. Националистите търсят светска власт, тя винаги е свързана с политиката и поставянето на техния род не в служба на другите, а над другите. Бог отдавна се е оттеглил от това виждане за нещата, когато благословението не е можело да бъде свързано с човека, поради греховете му, а само с външната обредност на рода му. След Христовата жертва, когато няма преграда между човека и Бог, отделни човеци са зеницата на окото Му и влизат в наследството на същите тези чинове. Точно затова на Авраам е обещано, че няма да може да изброи потомците си, защото ние се включваме в тези потомци, само че духом. А роденият по плът, винаги гони родения по дух.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • А с какво да ги контраатакува, с разголени задни части ли?

    06 Март 2026 20:19ч.

    Иранските суфи-мистици също са били с Христа, въпреки че са мюсюлмани. Ал-Халладж (Мансур), персиец от Багдадския суфи-клон на Халифата е бил екзекутиран от официалните ислямски ортодокси с думите на Иисуса Христа на уста: Аз съм Живият Бог като Негов Син.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    06 Март 2026 22:05ч.

    Защо трябва да атакуват? Не съм в детайлите, но анализатори казват, че нещата, които иска Тръмп, са всъщност записани някъде, а не ги е сънувал тия дни, включително да се съхранява от трети страни обогатения уран, да се намали обема на производството на ракети с голям обсег на действие, някъде са разписани тези неща. Нали вие казвате, че Минските споразумения трябвало да се спазят, за да няма война с Украйна, тук не е ли подобна ситуацията? Днес чувам иранският дипломат, как говори, не сте легитимна цел, обаче какво правят тук самолетите, хайде махнете ги, за по-сигурно. Ако ние няма да им казваме какви оръжия да имат, те ли ще казват на нас? Ние имаме право да сме въоръжени с партньорска помощ, България е тежко разоръжена, докато всички други са тежко въоръжени. Затова да не казвам кой е "гол".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Su38

    06 Март 2026 22:58ч.

    Хелеборус, думата беше "контраатакува", демек отговор на нападение. Всъщност, атакуват се места в други страни, от които врагът те напада. Ако съседът ти е дал на някого част от имота си за ползване, а оттам онзи носи бензин, складира опасни неща, с които пали е двора ти и извършва нападения у вас, ти какво, ще го гледаш кротко, как прави золуми, защото щял си да нападнеш комшията? Абе вие помисляте ли поне малко, преди да пишете? Войната не е спортно състезание, съд съдии и дисквалификация. Тук става въпрос за живот и жертвата не мисли за правила, с за оцеляване. Дали е правилно или не, ще се разбере, чак когато узнаем името на победителя. Престанете да пишете глупости! Комшиите да бяха помислили, какво се причинява на вас и да изгонят набележите. Иначе се нарчит "помощници" и е напълно редно да са шамаросани, за да разберат, за какво става дума. Това е ВОЙНА, не е игра на пясъчника. Разберете го най-сетне и се дръжте рационално. Пропагандистките ви напъни са напълно ялови. Търсете си други поприще.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Su38

    06 Март 2026 23:01ч.

    Хелеборус, ми те и поляците озокаха, че ще работят за тяхно ядрено оръжие. Какво правим с тях?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Su38

    06 Март 2026 23:20ч.

    За Хелеботус: "❗️165 погибших учениц: по иранской школе ударили с базы США в ОАЭ — КСИР. 🤬 Корпус стражей исламской революции (КСИР) Ирана заявил, что атака на школу на юге страны, в результате которой погибли дети, была осуществлена с американской авиабазы «Аль-Дафра» в ОАЭ. В заявлении КСИР говорится о возмездии: «Мишенью стала авиабаза “Аль-Дафра” (в ОАЭ) американских террористов в регионе. Преступное нападение на школу “Шаджаре Тайебе”, которое привело к гибели 165 учениц, осуществлялось с этой базы». Тем временем NBC News со ссылкой на источники сообщил, что в Белом доме знают: удар по школе нанесли не израильские силы. По данным телеканала, у администрации Трампа «нет правдоподобной альтернативной версии», доказывающей, что атака была совершена не американскими боевиками. Ранее Вашингтон отпирался от ответственности, заявляя, что это пропаганда Ирана, а США никогда не бьют по мирным людям. Си Цзиньпин – Подписаться"

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    07 Март 2026 10:16ч.

    Търсенето на изход от една ситуация не е съдебен процес, това се прави после. Когато разтърваваш двама сбили се, не е задължително единият да е безгрешен. Ако не се спре войната, още хора ще загинат и едва ли възрастните и мъжете, които ще загинат, считат, че техният живот е по-малко ценен от на момичетата, по джентълменски причини. Всеки живот е важен, защо Иран са спрели дипломацията? Ако те обстрелват държави, които считат за проксита, не са ли и те самите такова прокси? Те самите обслужват с оръжие едната от други две връждуващи държави, нещата са твърде навързани, за да се опростяват, тяхната намеса в собствения им регион, извън границите им, се свързва с тероризъм и финансиране на процеси извън тях- същото, в което обвиняват САЩ. Освен това, проблемите на демокрациите, които хич не са за подценяване, се използват от групировки и фамилии, които наистина държат народите си заложници и притежават огромни богатства, на населението се казва, или американците ще ви направят джендъри или ние ще ви владеем. Ако режимът наранява момичета, защото не искат да носят религиозни дрехи, как плаче за убитите момичета? Затова позволете, когато се каже Иран или Украйна или Русия, да се сещаме, че това не са трима души със своите групировки, а милионни обикновени и най-често невинни човеци и да мислим преди всичко за самите народи. Не сте хуманисти и не може да плачете само и единствено за загиналите ирански момичета, само защото са загинали от американска бомба, когато за вас едни обикновени хора, със семейства с деца са укропитеци и има възклицания на радост, когато умират или биват измъчвани от глад и студ, понеже загиват поради руска агресия. Ако проявите непредубеден хуманизъм, а не просто геополитика, в която е ясно кой за вас е винаги прав, ще търсите други решения и ще оценявате човешкото страдание различно и по-справедливо. Въпросът е как да се спасим и ние и украинския и руския народ, също американския, а също и народа на Иран. Но това не става, когато се вика смърт на краварите и смърт на укропитеците. Излезте първо от измамата на черното и бялото.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи