Операция "Приливна вълна": 80 години от най-голямата англо-американска бомбардировка над София

Операция "Приливна вълна": 80 години от най-голямата англо-американска бомбардировка над София

На 10 януари преди 80 години (1944 г.) е най-голямата бомбардировка над София по време на Втората световна война (1939-1945 г.). България се включва във войната на 1 март 1941 г. на страната на Германия, като се присъединява към Тристранния пакт (договор, подписан на 27 септември 1940 г. в Берлин (Германия) от Германия, Италия и Япония). През август 1943 г. британският премиер Уинстън Чърчил и президентът на САЩ Теодор Рузвелт дават началото на операция "Приливна вълна", чиято цел е да се неутрализират съюзниците на Германия - Румъния и България, и да ги принуди да капитулират.

Над териториите на двете държави започват системни бомбардировки. От 14 ноември 1943 г. до 17 април 1944 г. над София са предприети 11 въздушни нападения. Бомбардировката от 10 януари е първата комбинирана, т. е. дневно-нощна атака над града. Срещу 180 бомбардировача, охранявани от 100 изтребители, противовъздушната отбрана на София изпраща едва 39 изтребители. Според официалното комюнике на Министерството на войната военновъздушните сили на България губят един самолет, свалени са 31 съюзнически самолета. Общо над града са хвърлени 1784 бомби. Загиват 750 души, ранени са 710, разрушени са 93 държавни и 3211 частни сгради, включително е засегнат Народният театър "Иван Вазов". 

В бюлетина си тогава БТА представя преглед на чуждия печат.

„Берлинер Бьорзен Цайтунг“: България остава твърда

Германският вестник помества дописка на своя софийски кореспондент Франц Ридл, който пише: „Неприятелският въздушен терор се засилва и срещу България. Бруталните нападения над гражданското население в българската столица целяха да разложат морала и съпротивителната сила на българския народ. Англо-саксонците с бомбите си искат да постигнат това, което не можаха да направят с лъжите си. Фалшивите сведения и слухове, които нямаха никакъв успех в България, бяха заменени с нападенията на британските и американски бомбардировачи, с които англо-саксонците искат да разрушат нервите на българския народ. Неприятелят не разбра, че съпротивителната сила на България е закалена през историята. България и Румъния са крепостите на европейската народностна общност в Югоизточна Европа и през тази война на тези две държави са възложени важни задачи в отбраната на Европа.“

„Бейоглу“: Какво става в България?

„Без оглед на тяхното положение спрямо воюващите страни мислите на всичките съседни страни са отправени през последните дни към България, чиято столица бе жестоко бомбардирана. От военно гледище нападението над София е слабо оправдано“, отбелязва турският вестник.

„Донауцайтунг”: Твърдото държане на България

Германският вестник пише: „Българинът е човек, който в първия момент след тежък удар може да се смути, може би, но никога за нищо не оставя взетите решения и преследваната цел. Един от идеалите, които лежат дълбоко в сърцата на всички българи, независимо от техните политически схващания, е обединението на всички българи от стара България, Македония и Тракия. Поколения са се борили за свободата и обединението на България. Неприятелските сили се опитват многократно да разклатят държането на България чрез своята пропаганда и като не успяха чрез нея, започнаха въздушния терор срещу гражданското население".

"Терористичните нападения не постигнаха своята цел. Те не можаха да сломят волята у българския народ да брани своите права и своето единство. Сега, когато населението преодоля първото смущение, може да се констатира със сигурност че англо-американските въздушни нападения нито сломиха  българския народ, нито разколебаха политическите убеждения на държавното ръководство“.

„Тасфири Ефкяр“: Бомбардировките в България

Турският вестник пише: „За да откъснат България от Германия преди тя фактически да е влязла във войната, съюзниците извършиха няколко въздушни нападения над София. Материалните последици от тези нападения проличаха веднага, градът бе отчасти опразнен. В България не се забелязват признаци на пораженство, както стана в Италия. Въпреки че щастието на войната от една година не се усмихва на германците, българите нямат намерението да се отделят от голямата си съюзница. Това значи, че те не са загубили надеждата в германската победа и вярват, че, въпреки оттеглянето на германските войски, последните се готвят да нанесат още големи удари на неприятеля си“.

 

Източник: БТА

Следвайте "Гласове" в Телеграм

 

Коментари

  • Мери

    10 Яну 2024 8:53ч.

    Бог да прости хилядите избити и осакатени невинни българи! А някои от инициаторите на построявенате на паметника на бомбаджиите над мирното население днес са депутати и общинари от т.нар демократични сили в София.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тихомир Томов

    10 Яну 2024 10:07ч.

    Стара исторически правдива и неподправена статия за случващото се у нас по време на втората световна . Тук англо-американските терористи са яли як пердах от Българската авиация и са се отмъщавали на цивилното население. Не случайна са удряли и Кюстендел заради подвига на ген Луков, както и Радомир и Дупница. На 1о -ти загива и командира на Германската част кап Венгел и са ранени 3-ма германци. От наша страна загива подофицер Симеон Михайлов ! Евроатлантиците губят 9 бомбардировача и 5 изстребителя и впоследствие се сдобиват с паметник в София от създателите на прайда !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не случайна са удряли и Кюстендел заради подвига на ген Луков,

    10 Яну 2024 10:56ч.

    Разкажи за "подвига" на нациста ген Луков!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ПФУУУ

    10 Яну 2024 12:44ч.

    томов, знаем, че си монархо-фашист, не нужно да го доказваш постоянно!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тихомир Томов

    10 Яну 2024 18:08ч.

    Смучете комунистически евро клатури и се радвайте на новия френски красавец премиер !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тихомир Томов

    10 Яну 2024 18:24ч.

    https://www.youtube.com/watch?v=sHO2Lbfi_HM

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Борбата с фашизма изисква жертви

    11 Яну 2024 1:23ч.

    Или не?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мир на праха на невинните!

    10 Яну 2024 9:00ч.

    А София, Лайпциг, Дрезден, все градове в които жертвите са основно цивилни. Така се водят "демократично" войните от страна на тия зад океана, които ги нямаше в Сталинград, но проявиха "мъжеството" си срещу майки и деца. .................................................................... Събитията са непонятни!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Много просто!

    10 Яну 2024 11:11ч.

    И нека мразят ме, стига страх да има! Или нещо подобно! Знаменита фраза на извратения Нерон! Ако се направи ретроспекция на историческото минало, може и от по-близкото време, ще видите, че нищо не се е променило! Само изродите са се усъвършенствали в избиването на повече невинни хора! България е само част от упражняването на това занятие - да избиваш мирни хора! Лошото е, че още нищо не е свършило!...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Че кой не предпочита жена за спаринг

    10 Яну 2024 17:28ч.

    Вместо Тайсъна?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Аха, пълен Шенген,пълен шенген

    10 Яну 2024 9:05ч.

    Йосиф Сталин не е трябвало да настоява пред англосаксите да спрат бомбите над верния съюзник на Германия ! По молба на Димитров, Сталин е поискал да спрат да убиват неблагодарните българи братушки ! Не е знаел тогава, че тези малоумници ще издигнат паметник на бомбаджиите, а на неговия войник паметник ще отрежат ръцете и главата. Тази грешка на Сталин ще бъде поправена , скоро !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    10 Яну 2024 9:08ч.

    Лекички бомбардировки на път за Плоещ.Англосаксонската авиация се бие срещу ЗЛОТО на което България е съюзник. :)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Що не се включиха американците по-рано да отворят втори фронт

    10 Яну 2024 9:18ч.

    Що не се включиха американците по0рано отваряйки втори фронт? Цялта работа е пак цинична, бутат Хилер посока изток, да го отклонят от своите земи, а американците чакат да видят какъв вятър ще задуха. ........... И се упражняват над градове унищожавайки цивилно невинно население.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тихомир Томов

    10 Яну 2024 10:11ч.

    Това не е вярно. Плоещ е стратегическа цел заради петрола, а отделни самолети са правили рейдове напр. в Стара Загора за съборят фабриката за доматено пюре ........но на връщането от Плоещ си е било хазартно преживяване за евроатлантиците.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Няма ли да ви пуснат по-смислени опорки?

    11 Яну 2024 1:28ч.

    Защото американските управници не са като руските им колеги да пращат необучени и лошо снабдени и въоръжени войници на сигурна смърт. Когато ВСВ започва САЩ имат по-малка армия от Гърция, ситуация продължила чак до 7 декември 1941.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • деса

    10 Яну 2024 9:08ч.

    Да,такива неща не бива да се забравят.Бомбандирана София от англичани и американци.Убити хора и разрушена София.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не се забравят, има паметник

    10 Яну 2024 9:38ч.

    на загиналите американци от тези свалени 39 самолета.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • S62

    10 Яну 2024 17:57ч.

    Чудя се как не пишат че Червената армия не е бомбардирала София. Тук нали всичко е било прекрасно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    10 Яну 2024 9:11ч.

    Англосаксите по сий време са най-напредналите в технологично и организационно отношение.Залагат на ФЛОТ И АВИАЦИЯ. Германия и Русия са доста по назад и залагат на КАШИМЕРИЯ.Толкоз е просто. :)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    10 Яну 2024 9:18ч.

    Дрън-дрън! Даже Япония капитулира не заради бомбите, а заради капитулацията на съхопътната си Квантунска армия. За Германия да не говорим.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Що спрямо Ирак и Либия например не залагаха на флот и авиация, докато съществуваше Варшавският договор?

    10 Яну 2024 9:21ч.

    Или не им стискаше!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Грешката на Хитлер е, че се е обърнал на изток

    10 Яну 2024 9:24ч.

    Търсел пространство за новия човек. Да беше отишъл зад океана, там освободено място бол.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Cicero

    10 Яну 2024 10:44ч.

    Всъщност англосаксите залагат винаги и единствено на това другите да им спечелят войните. През 20 век в ролята на използваните за тази цел са предимно наивните руснаци. Авиация, флоти и т н. играят минимална роля.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До ЗИП

    10 Яну 2024 10:59ч.

    ЗИП-чо прочети за 4 и 5 танкови на СС армии и битката при Ардените!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бай Хю

    10 Яну 2024 9:19ч.

    Протест по случая днес в 11 пред съответното посолство: https://www.facebook.com/events/337558302435159/?ref=newsfeed

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ...президентът на САЩ Теодор Рузвелт...

    10 Яну 2024 9:30ч.

    Добре, че все пак са уцелили фамилията...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И защо не публикувахте

    10 Яну 2024 9:30ч.

    статията на полк. Димитър Недялков от “Дневник” по същата тема. За да не видим, че соросоидите са по-критични към военното престъпление на англо-американците от вас, ли?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Днес е скръбен ден за народа

    10 Яну 2024 9:31ч.

    Българските монархофашисти са хвърлили народа на произвола на съдбата. Тези същите са се имали за цветът на нацията тогава. Всъщност са били обикновени криминални престъпници германски слуги. . Обявили са война на Англия и Сащ ,като верни съюзници на Германските нацисти. Българския народ е бил избиван от самолетните картечници и хвърлени бомби по улици ,къщи в градове и села.Хвърляли са и играчки бомби. След намесата на Сталин са преустановили. След ротацията за това е бил и народния съд където са осъдени много от военопрестъпниците монархофашисти виновни за въвличане на България във втората световна война. Днешните техни наследници нарекли се евроатланти вървят уверено по пътя на престъпните си дядовци и баби. Даже издигнаха паметник на летците англосакси извършвали зверствата срещу българския народ и провеждат бясна антируска пропаганда,цензура и санкции и активно подпомагат укронацистите и техните европейски събратя.. И тези днес се имат за цветът на нацията и се надяват на безнаказаност , но историята има свои закони и се повтаря .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Един Българин пита

    10 Яну 2024 9:36ч.

    Кой обяви война на Англия и САЩ? Не беше ли България?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Друг българин пита

    10 Яну 2024 9:47ч.

    Как България е била заплаха за Англия и САЩ след обявавянето на война срещу тях? Втори въпрос - България сама ли е решила да обяви война, или е била настойчиво "посъветвана" от тогавашния ѝ цивилизационен център? И трети въпрос - що врагът е бомбил цивилни, а не военни обекти? Нещо много въпроси станаха...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Трети българин казва

    10 Яну 2024 10:15ч.

    Така се получава, когато България не е с естествените си приятели, близки на нас по език, култура, религия и интереси. Така се получава и сега.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хамалин

    10 Яну 2024 11:56ч.

    и трите ви въпроса са меко речени глуууупави. съ такива глупави управници си докарахме Три катастрофи и все някой ни е виновен. сааамо не и ние.Три пъти. не един път, не е два пъти, Трииии. Давила казва че Глупакът е този,който винаги е изненадан. характерно за Глупакъ е,че винаги има 100 оправдания,даже без да го питаш,когато обърне каруцата и тя го прегази. заради историчари на КО,които така оправдават провалите ни, за това ште си останемЕЕЕЕ съ "збъкан чип". не намирам за нужно да споря съ Глупаци. (обяснявай на жена си шизофринята си)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хамалче, да беше отговорил на въпросите, нали си умен!

    10 Яну 2024 15:11ч.

    Иначе си много словоохотлив, до като не те хванат "на тясно".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хамалин

    10 Яну 2024 15:39ч.

    докато си анонимен: не на вас. (и не съм казвал,че съм умен:този аргумент съшто влиза въ арсенала на глупакъ) имаме Три катастрофи:сам търси отговрите,ако се напъниш,ако имаш библиотека съ подбрани книги и включиш невроните въконтактъ, не е трудно да отговориш. ако си схватлив и не папагалстваш спуснатите плямпаниците на полуидити наши. започни отъ Първата катастрофа:зааааааащо преобърнахме каруцата (мога да те препратя и зашто започна войната в украйна. има една поговорка нашенска другарю:каквото повикало,такова се обадило:на тази поговорка включи на скорост. мен ме остави. ще те охамалосам и с литература и съ факти.ште ви набутам и въ колективното ни съзнание, където е изворът на всичките ни беди. добронамерен съм към всеки. Три пъти ,Три, се спъваме въ един и съшт камък:триииииии:или сме слепи и нямаме куче водач и бял бастун, или сме глуапци като общество или сме ... тук спястявам. (хайде ,продължавай да кълвеш)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Четири пъти, хамалино! Сега е четвъртата национална катастрофа

    10 Яну 2024 22:03ч.

    Проблемът е българският Едипов комплекс. От него е и българската русофобия. Българските едиповци (днес жълтопаветни педали) не могат да преживеят, че майка и баща на България е Русия и се опитват да убият баща си и да озлочестят майка си. Така е още от времето на търговеца на добитък за Руската освободителна армия Стефан Стамболов, който вместо да се запише в Руската имперска армия като опълченец и да себие на Шипка за свободата на България, е трупал пачки от златни рубли. А след Съединението се обръща с предложение към турския султан за включването на Княжество България, ведно с Източна Румелия, в Османската империя, като си е въобразявал, че ще има дуалистична Османска империя. Така както руският император Александър III не се е подал на изкушението да наруши Берлинския мирен договор и да предизвика война срещу Русия, така и турският султан отказва, под страх от война срещу Русия, да окупира автономната Източна Румелия и васалното Княжество България, по идеята на българския търговец Стамболов. Ето защо съвсем заслужено ръцете му са били отсечени от китките...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • домачине

    10 Яну 2024 9:37ч.

    Залагат на флот и авиация просто щото не стават за воини. И днес се намериха "умници" в НАТО, които от няколко дни съветват урките да опитат пак с контранаступ след получаване на Ф-16. Няма по-тъпо животно от англоамериканеца и неговите фенове и възпитаници.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Няма по-тъпо животно от англоамериканеца"

    10 Яну 2024 10:21ч.

    Тъпи, но опасни - зли и кръвожадни животни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • El Condor

    10 Яну 2024 9:38ч.

    А по ЕТАЦ медиите - ни дума, ни вопъл, ни стон. Те твърдо стоят на правилната страна на историята.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    10 Яну 2024 9:39ч.

    Нямало е как германските туземци да отидат зад океана. Те дори до Дувър не стигнаха през 1940г. Просто англосаксите са гросмайстори във флота и авиацията.Швабите са слабички там.Апропо Англия през 1940г общо взето е сама срещу практическия целия свят. САЩ са неутрални по сий време.И пак без проблем нашокват кофите на швабите по въздух и море.... :))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • длагнест

    10 Яну 2024 10:42ч.

    Чак пък гросмайстори... от две седмици се туткат с едни хути в Червено море, и при първия зор си изнесоха едната АУГ не само от въпросното море, ами даже и от Средиземноморието, усещайки какво ги чака. Другата им АУГ изобщо я няма малко по-източно от Крит. Било едно време да се правят на важни. Със и след СССР тия номера при наглосаксите с флота и авиацията не минават вече.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Cicero

    10 Яну 2024 11:07ч.

    Българският селянин три поредни години троши главите на "гросмайсторите" при Дойран.?Затова онова английско пиянде мрази България толкова много и е искал и 43та да отваря фронт на Балканите ама краварите били изплашени от "гросмайсторската" катастрофа, която щяла да последва и не му разрешили. ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • А бе зипе

    10 Яну 2024 14:04ч.

    Хитлер е искал Англия за съюзник,нали знаеш защо краля им е абдикирал.Не се прави,че не знаеш немските подводници на какво са ги направили в атлантика.Колкото до авиация и флот по сии време,я си помисли пак.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Каракочев

    10 Яну 2024 9:40ч.

    Няма ли да поднесем цветя на паметника на американските летци?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • El Condor

    10 Яну 2024 9:49ч.

    Венец от отровен бръшлян би бил много подходящ за случая.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мария ...

    10 Яну 2024 9:43ч.

    Бог да прости всички загинали!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мария ...

    10 Яну 2024 9:50ч.

    Ето какво пишат от жълтопаветна общност: Darsi Spsv"Много ми е забавно как покрай Моча копейките обясняват,че трябвало да се махне паметника на Aмериканските Летци,Герои от Втората световна война. Копейките забравят,че България обявява война на Америка и Великобритания, а при такава ситуация падането на бомби е нещо нормално,но няма да се отклонявам от темата. Преди няколко дни отидох да поднеса цветя на Американските герои,дали своя живот за нашето бъдеще! Около посолството има постоянна въоръжена охрана с автомати.Сами поднасяйки цветя,момчетата се доближиха до мен,за да се убедят,че не осквернявам Паметника. Та не знам как копейките ще го махнат,но няма да крия радостта си,ако се опитат и завършат...със сол в гъZZa "

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • E, за

    10 Яну 2024 11:53ч.

    лоботомираните дори надежда за спасение няма. Можем само да се чудим докъде може да стигне човешкото падение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ...Американските герои,дали своя живот за нашето бъдеще!...

    10 Яну 2024 14:28ч.

    Е, не! Шъ умръ! Е пък тия американски герои са съюзници на съветските герои. Щом едните могат да бомбят София, що армията на другите да не може да влиза наша територия през септември 44-та? Евроатлантически тъпаци!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • На стара коза яре

    10 Яну 2024 9:56ч.

    Такава е била "тактиката" , а и сега е същата-бой по цивилните! В Япония изгорелите от пожарите със запалителни бомби са много повече от атомните бомби.Четете бе хора.Ами над Германия?Същото.Те и Франция са бомбардирали в градовете-северната част.Хиляди избити.Важното че в София паметник им вдигнаха.А на Съветската армия го нарязаха при положение че я има 10 загинали, я няма при тяхното преминаване.Има една книга -"Ние бранихме, тебе София" от Стоян Стоянов, който е летец по това време-прочетете я!Там си го пише за англоамериканските сатрапи.Голевите самолети са съпровождани от по малки-последните при възможност са пикиращи и стреляли по бягащите.Има случаи и на играчки бомби-за децата...Четете.Слава на Русия срещу новият фашизъм и нацизма. Днешните управници-да пукнат до един.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Черно на бяло Как България обяви война на САЩ и Англия

    10 Яну 2024 11:06ч.

    Черно на бяло Как България обяви война на САЩ и Англия Дали овациите в Народното събрание през 1941 г. за българския принос към нацизма са сродни с овациите за днешния ни принос в НАТО? http://www.duma.bg/node/133707 13. Октомври 2016 , брой: 232

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "бомбардировка над София" или НА София

    10 Яну 2024 11:18ч.

    Същите са и сега както винаги са били. Унищожиха МНОГО градове по Света с бомбардировки. Не харесват някоя държава или някой политик и бомбардират столицата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • карма

    10 Яну 2024 11:23ч.

    Според този материал, изборът на България да бъде с Хитлер , е бил правилен ?! Бомбардирането на София е отговорът на кармата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Любопитно

    10 Яну 2024 14:09ч.

    А кармата има и друго име? - Глупост, продажност, алчност, простотия ... И така, до края на света. Та те всички са на всеки километър!:)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Минчо

    10 Яну 2024 11:55ч.

    На времето в СЕГАто и имаше един Тхе Спай, тврдеше, че заради атомните бонби в Хирошима ,Нагазаки.. Япония се издигнала... Па сме немале късмет и върху Софя да падне по- голяма Атомна....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • баба мара

    10 Яну 2024 12:23ч.

    българия влиза в оста рим берлин токио естествено българия е бомбандирана от сащ и англия защото сме врагове естествено че ссср влиза в българия и след това продължава на запад кои заби знамето на раихстага кога се включиха сащ и англия четете историята мислете и не се поддаваите на пропагандата и накрая паметник на сащ и англия които още не е премахнат

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CMEXXX

    10 Яну 2024 12:46ч.

    Бомбардировките са напълно заслужени!!! Те са следствие на решенията на монархо-фашистите, начело с богдан филов и сакскобургота! Толкова! няма защо да плачете и да реветев на чужди гробове! освен, ако не сте монархо-фашисти!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Повърхностен и манипулационен текст

    10 Яну 2024 13:20ч.

    Да, садистите англо-американци бомбардират София ( и не само ) и избиват няколко хиляди цивилни българи. Но за чий … след като сме вече в Оста, вземаме та обявяваме и война на САЩ и Великобритания ? Кой идиот от тогавашните управници е мислел, че да обявиш война на двете най-могъщи световни империи е майтап ? И ще остане само “символичен жест”, без последствия ? Тези убити близо 4000 българи са на съвестта както на американските и британски авио-терористи, така и на съвестта на прогерманските малоумници на власт тогава. Съвсем заслужено последните бяха изправени пред Народен съд 1944-1945.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Омуртаг

    10 Яну 2024 13:58ч.

    Войната е обявена,но военни действия на българската армия няма на нито един от фронтовете.Така,че тези бомбардировки са си чиста проба престъпление.Друг е въпроса защо няма паметници на Списаревски и другите ни храбри момчета? Съвсем пък отделен е въпроса защо след като ни обявява война Съветския Съюз не бомбардира,не разрушава и не избива българите?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 10 Яну 2024 13:58ч. Друг е въпроса защо няма паметници на Списаревски и другите ни храбри момчета?

    10 Яну 2024 15:07ч.

    Списаревски има паметник до Народното Събрание, ако не са го махнали като бонус с обезобразяването на Паметника на съветската армия, а във Враца има паметник на загиналите от англо-американските бомбандировачи на 24/01 около 140 врачани. За сведение - една от бомбите на нашите партньори пада върху родилното отделение на врачанската болница.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Историчност и памет

    10 Яну 2024 16:17ч.

    Тематично тук много подходящо стои въпросът: Какви са мотивите за тези бомби над мирни жители. Има ли чисто военни аргументи? Да не би пък отявленият българофор да е мотивирал по-големия партньор, че от всичко това ще има полза. Може ли да се говори за изблици на расизъм?! А какво мисли днешният английски и американски елит (особено дийп стейт) за българите?? И моля, без напудрени, дипломатически ала-бала! Истината, моля! Евроатлантиците да си запушат ушите - ние все пак сме хуманисти! Напоследък има открити опити да се твърди, че Чърчил не бил произнесъл онези думи за "картофеното поле, че въобще не е произнасял думи на етническа омраза по повод на поздрава: Честита баня! Че много е обичал турците заради Галиполи и българите заради Дойран! Тук е подходящо да попитаме нашите верни авроатлантици, изричал ли е той (както твърдят историци)", думите: Щом лекарството действа толкова добре, трябва да продължим" - отговора на У. Чъчил относно бомбандировките над България през ВСВ. Все много интересни въпроси, с трудни и неприятни отговори. Обаче, венецът на всичко е хвърлянето на ИГРАЧКИ БОМБИ. За тях също съм чувал твърдения, че било пропаганда и изтънчените английски сърове не са били в действителност способни на такива неща. Доста от нашите професионални историци някак не обичат тази тема и ловко я заобикалят при демокрацията. Ярето единствен споменава този епизод по-горе, позовавайки се на книгата на Ст. Стоянов. Аз пък съм слушал от първо лице спомени на Димитри Иванов, който твърди че "играчки" е имало и той лично е познавал пострадал. Да завърша с един по-скоро реторичен въпрос. Ако действително е имало "играчки", що за изроден мозък може да роди такава "идея"? Израз на какво би било едно подобно деЯние? При основателно допускане, че основният пострадал ще са деца!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • А какво мисли днешният английски и американски елит (особено дийп стейт) за българите?

    10 Яну 2024 17:30ч.

    Expendable savages.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Малък

    10 Яну 2024 18:51ч.

    Наред с бомбите са пускани и бомби играчки за осакатяване и ли убиване на деца,

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Анонимен робот

    12 Яну 2024 1:50ч.

    Чета пресата и оставам с впечатлението, че бомбардировката е била една-едничка, ей така по грешка, объркали рафинериите в Румъния, та бомбрадирали из цяла България и то не ведъж, ами колко пъти?! Ама сигурно това е и целта на напомнянето - да заглавичка тия дето не четат, ами слушат какво им казват... А, да и минирани писалки и детски играчки не е имало. А, Путин е виновен, нъл тъй Зипе?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гонзо Гонзопулос

    12 Фев 2024 13:27ч.

    На демократичните англосаксонци въобще не им е било грижа за цивилни жертви- Дрезден, Хамбург, Хирошима… София е малка забележка в сравнение. Малка поправка на авторите- американският президент се е казвал Франклин Делано Рузевелт. Чичо му Теодор е бил президент в началото на 20-ти век.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи