Вацев: Ако ПП-ДБ загубят подкрепата на САЩ, те са никои! Борисов се държи адекватно. Пеевски е прав!

Вацев: Ако ПП-ДБ загубят подкрепата на САЩ, те са никои! Борисов се държи адекватно. Пеевски е прав!

Автор: Красина Кръстева, epicenter.bg

- Как оценяване поведението на първия след парламентарните избори – партия ГЕРБ, адекватно ли е спрямо политическата ситуация в страната или не, г-н Вацев?

 - Поведението на ръководството на ГЕРБ е адекватно, проблемът е, че всичко в политическата система на България днес е перпендикулярно на самото себе си. Борисов се опитва да бъде адекватен в ситуация, в която не е прието да сме адекватни. Българската политическа система е от неевклидов тип, тя се намира в много сериозна криза. Образно казано, Борисов се опитва да премине през врата, която е заключена. Едновременно с това добре работят всичките му инстинкти за самосъхранение и което е още по-сериозно – проблемите не са толкова в него, колкото в общия политически статус на партията държава ГЕРБ. ГЕРБ е аналог, например, на „Единая Россия“ в Русия – това е държавата като партия – това е държавната администрация плюс семействата, плюс братовчедите и балдъзите, плюс приятелите, плюс съселяните, които са „от нашите“. Това е държавната администрация, разбрана като клиентелна структура. ГЕРБ е партията на българската голяма клиентела. А тя е объркана. Просто отникъде не се вижда яснота по основните въпроси на българския културен и политически живот. Ненужни, безсмислени, но много пречещи усложнения в отношенията с другите политически партии. Те биха могли да се оправят, ако могат да стабилизират отношенията си с ПП-ДБ.

- Като говорите за заключена врата, отношението на ПП-ДБ ли имате предвид?

- Не само. Борисов е приет от американска страна, но той не е техен фаворит. А Борисов не обича да рискува – той е уморен, той е възрастен, много неща се случиха с него, повечето от които бяха неприятни. Ситуацията е заключена врата. Заключена врата е отсъствието на симпатия към Борисов лично в американския държавен департамент. Той от една страна е свой човек, защото е клиент. Той стана персонален клиент, а такива хора никога не влизат в списъка "Магнитски".

- Сделката за самолетите имате предвид?

- Да, разбира се. Който стане клиент на американския ВПК, не може да влезе в списък "Магнитски". Така че Борисов, ако се тревожи, че може да влезе в списъка "Магнитски", не бива да се тревожи - той няма да влезе в списъка "Магнитски". Но за него е бреме това, че той не е фаворит на Вашингтон, други са фаворитите на Вашингтон, имам предвид ПП-ДБ. А Борисов е свикнал да бъде фаворит. Когато изтече германският период на Борисов – да не забравяме, че явлението ГЕРБ се появи с огромна германска помощ: германски капитали, германско ноухау, германско гладене по главата. Няма я вече Ангела Меркел, германската ХДП вече не е водеща в Германия. Промени се политическият климат на Германия, а ГЕРБ в началото си беше прогерманска партия. За Борисов е нетърпимо да не бъде фаворит за някого в международен смисъл и за него животът става все по-тежък и по-тежък. Разбира се, той все още има рационални ходове, има начин да обоснове нежеланието си да направи правителство с действията на другите политически сили в България. Той не е в катастрофа, но пътят му става все по-стръмен и по-хлъзгав.

Голямата клиентелна партия на България сама по себе си е объркана, защото времената са объркани. А България е забравила кога е била управлявана по неклиентелен път.

- Адекватно ли е поведението на втората политическа сила? Тя иска да лидира процесите, но фактите са упорито нещо – гласовете за нея са два пъти по-малко, отколкото за ГЕРБ.

- Трябва да ги разберем добре. За ПП няма значение колко е техният електорален баланс, защото са американската партия на България. Ако искате, го напишете с главни букви, за да се знае по-точно. ПП-ДБ е някакъв балкански, български аналог, смехотворен – защото е недълбок, на американската Демократическа партия. Те съчетават – точно както е в Демократическата партия, от леви либерали до социалисти и от десни либерали до фашисти. И за тях няма никакво значение какъв е електоралният им резултат. За тях е важно, че зад нас е Америка и каквото ще да става, нашата ще бъде. Те са „ужасното дете“ на българската политика и на това „дете“ е позволено всичко. Електоралният резултат им е необходим само, за да присъстват в парлмента.

- Искате да кажете, че те и с 4% ще се държат така?

- Точно така! Те ще продължат да се държат така, първо, защото не могат по друг начин – там никой не се е учил да спазва парламентарния синтаксис. Всичките сложни стъпки на парламентарния механизъм за тях не са важни, важното е, че американският посланик ни поддържа.

- Но в САЩ в момента се провеждат избори, те ще окажат ли отражение върху картината у нас?

- На национално равнище силите между демократите и републиканците са равнопоставени. Ако ПП-ДБ загубят подкрепата на Демократическата партия на САЩ, те са буквално никои. Дори ще спрат да им се смеят, те ще изчезнат. Аз добре си спомням как СДС се развиваше успешно и бързо, докато във Вашингтон властта бе в ръцете на демократите. В един момент тя премина в ръцете на републиканците и СДС преживя дълбока вътрешна криза, от която не можа да се оправи. Това е съдбата на всички партии, правени по аналогия. Тази аналогична проблемност може да се открие и в съдбата на ГЕРБ. Те не са правени по аналогия с „Единая Россия“, но са клиентелна партия. Смяната на хегемона в световен смисъл може да ги обърка много.

С други думи – съдбата на ПП-ДБ се решава в Пенсилвания, Мичиган, Аризона, Северна Каролина и другите т.нар. колебаещи се щати.

- Позволете да възразя - каквито и проблеми да имаше СДС от преди 20 години, когато стана обратът в САЩ, за който говорите, десницата не загуби влиянието си в обществото. При това несъразмерно по-голямо от електоралната тежест, която имаше. Тези сили „караха влака“, образно казано. Тогава защо ПП-ДБ трябва да се опасяват от нещо?

- ПП-ДБ трябва да се опасяват, защото те са точно копие на структурата на американската Демократическа партия и ако тя загуби, нашите ще загубят благословението на новия американски посланик. Колкото до СДС, работата е, че политическата култура на СДС се налагаше преди всичко през Москва – те първо се учредиха и след това започнаха да ухажват американската Демократическа партия. Но идеята за СДС се роди, образно казано, на границата между България и Русия. Но това е тема за друг разговор.

- При смяна на караула в Белия дом любимец в България ще стане ГЕРБ, така ли?

- Няма никакви гаранции.

- Тогава какво ще се промени в нашата вътрешнополитическа ситуация? При едни други избори пак ще имаме 25% за ГЕРБ, както ги имаме на последните седем избора. Срещу тях пак ще има една непримирима сила, която отново няма да иска да преговаря с тях от позициите, от които и днес не иска.

- При победа на Тръмп ПП-ДБ няма да има ресурс да бъде непримирима опозиция на ГЕРБ, те са много чувствителни към атлантическите ветрове. Аз не съм готов да отговоря кой ще бъде любимецът на Вашингтон, ако президент е Тръмп. Но няма да е ГЕРБ, защото във Вашингтон гледат на ГЕРБ като на европейска прогерманска конструкция. Но разбира се, могат да променят становището си, могат да поискат смяна на ръководителя на ГЕРБ, за да ги закрилят занапред геополитически и културно-политически.

- Ясно - какво ще стане във Вашингтон и каква ще бъде проекцията му у нас от днешния ден изглежда като бъдещо несигурно събитие. Но към днешна дата прав ли е лидерът на ДПС-Ново начало да отстоява правото на неговите 300 хиляди избиратели да не бъдат вкарвани в санитарен кордон?

- Безусловно е прав. Всеки политически ръководител, представил се убедително на избори, не просто има право, той е длъжен да воюва за интересите на тези, които са инвестирали в него своето доверие. Няма никакви съмнения, че Пеевски не просто има право, а има задължението да се грижи за благосъстоянието и правилната позиция на неговата партия. Това звучи като императив не само за Пеевски, но и за всеки друг, който в момента е политически ръководител – важи и за Доган, и за Борисов и т.н. Никой не може да заплашва никого с изолация и санитарни кордони, ако разбираме демокрацията като смислено човешко взаимодействие.

Друг е въпросът, че истинската проблематика около Пеевски и Доган е на друго място, тя има друг смисъл, други корени. Тук няма спор между двете личности Доган и Пеевски, няма спор дори между две партии, които са резултат от разцепването на едно единно цяло. Тук става дума за конфликт между дългосрочни глобални визии за бъдещето на българския политически живот.

Според едната визия, това е старата концепция за българската политика, а тя е, че в България има две партии – голяма синя, която е фаворит на историята, голяма червена, която има ролята на социална оплаквачка, няколко други, които съществуват заради калабалъка и накрая ДПС, която е малката, но крайно влиятелна партия, която разпределя посоките на развитие, разпределя порциите и определя кое накъде се движи. Това е концепцията на Доган за незаобиколимата роля на ДПС в българския политически живот.

Пеевски не признава тази доктрина, той има друга доктрина – ДПС втора политическа сила. Но политическа сила, която може да бъде втора, може да бъде и първа, поради въртенето на политическата рулетка. Пеевски не признава доктрината на Доган за това, че ДПС е езичето на везните, което определя накъде да се движат нещата.
Това са два съвсем различни политически хоризонти за развитието на българския политически живот.

- Ще има ли развитие конфликтът Пеевски – Доган?

- Ще има през следващите години. Но аз не приемам да бъде наричан конфликт между две личности, независимо от това колко са ярки. Това е сблъсък в доктриналните основания на българската политика. Старата перестроечна доктрина - една голяма правилна партия, една голяма неправилна партия и една малка, която да казва накъде ще вървят нещата, вече не е актуална. Идва на дневен ред моделът, при който различни партии свободно, анархистично определят чрез своите ресурси своите резултати.

- Това означава ли ново подреждане на политическата сцена в България?

- Точно така, но преди да настъпи пълното ново подреждане, трябва да се видят сегашните реалности. Политическата система на Петата българска държава е в криза и упадък. Системните партии са в упадък всяка по своему – ГЕРБ по свой начин, БСП по свой начин, ДПС по свой начин. Вижда се системният упадък на системните партии. Петата българска държава като политическа машина си отива и днешната политическа система няма дълго бъдеще. Тя може да остане, докато новите елити, които са на стартова позиция днес, не се промъкнат до лостовете на властта. Старият елит, който е разпределен между системните партии на България, е напълно исторически деморализиран и си отива. Ние трябва да очакваме Шеста българска държава и тя се основава не с Кръгла маса. За да се стигне до Шестата българска държава като политическа система, боя се, че България ще мине през авторитарен синдром. През авторитаризъм. Днешната пишман либерална демокрация, която е накъсана и одрипавяла, ще бъде заменена с авторитарен режим. Не терористичен, а авторитарен. Диктатурите може да бъдат различни. Историята познава много случаи на успешни диктатури и на неуспешни диктатури. Успешна бе диктатурата на Хуан Перон в Аржентина и затова там и до днес го обичат, прощавайки му, че е бил диктатор. Неуспешна беше диктатурата на Черните полковници в Гърция през 70-те години на миналия век. Те дойдоха на власт с помощта на ЦРУ и според мен ЦРУ ги свали, като видя, че от тази инициатива не следва нищо положително. По пътя си от Петата към Шестата българска държава България ще трябва да мине през авторитарен спазъм.

- Кой ще бъде авторитетът начело на този авторитарен режим?

- Сигурен съм, че тогавашният авторитет не може да се види в днешната политическа върхушка. Борисов не е диктатор, по никакъв начин; Христо Иванов, сложен в тази формула, предизвиква само усмивки; смешно ми е да говоря за Атанас Атанасов като диктатор.

- А Румен Радев?

- Това е голям и неясен въпрос. От време на време ми се струва, че Радев вижда бъдещето си в една успешна, голяма и много авторитетна партия. Струва ми се, че самият Радев не е готов да бъде диктатор или авторитетен вожд. Той се развива, но засега не влиза във формулата на авторитетен български политически вожд, който да държи другите в подтиснато положение и да поддържа директни връзки с обществото. Бъдещият авторитарен вожд трябва да има собствена мрежа за контакт с народа. Авторитарният вожд общува директно с народа без политически посредници, а не съм сигурен, че българският президент, какъвто е днес, може да го постигне. Но от друга страна човек, докато е жив, се развива.

- Да разбирам ли, че според вашия анализ, ние ще продължим да правим избори с почти еднакъв резултат, докато не се появи тази авторитетна личност?

- Да, правилно ме разбрахте. България я чакат още един – два избора. Следващият ще бъде около Великден, а другият – в късната есен догодина. Но дотогава в уравнението трябва да се вземат предвид още няколко променливи. Трябва да се види как ще се развие украинският конфликт. Засега Русия побеждава, но тя побеждава само във военно-технически смисъл. Работата е там, че военно-техническата победа над противника може да бъде обърната в политическа победа по няколко различни начина. Трябва да се види и близкоизточният конфликт, който тези дни заплашва да се разгърне много мащабно. Имам предвид факта, че в Техеран са решили да отвърнат на Тел Авив този път сериозно с неподозирана военна сила. Това е директна заплаха за експлозия в Близкия изток. И това става, забележете, в момент, когато Америка не е готова да реагира адекватно, тъй като е заета със свои вътрешни задачи.

- Ако се върнем към нашия вътрешнополитически живот, който по формулата на дядо Благоев 90% зависи от външнополитическия - докато не се подредят големите парчета от геополитическия пъзел, няма да има ред и у нас?

- Да, така е. Даже бих добавил – българската държавна машина днес е в полуразглобен вид. Някой упорито лъготи, че 70% от българското общество настоява за стабилно политическо пълноформатно правителство. Това не е вярно. Тази теза трудно се съчетава с другата социологическа истина – че 70% от българите не участват в политическия живот. Полуразглобеното състояние на българската политическа машина се оказа удивително удобно за актуалния български политически елит. Това е начинът на Бай Ганьо да се измъкне от големите ангажименти – моля ви, оставете ни, ние нямаме правителство. За българските политически елити става все по-удобно те да не поемат никакви ангажименти. От една страна сме атлантици от краката до главата и никой не е по-атлантик от нас, а от друга – ако обичате, оставете ни на мира, ние сега сме заети с други неща. Това е нежеланието на българския елит в неговото мнозинство да участва със сигурни ангажименти в украинския конфликт.

- А как гледате на евентуалното оспорване на изборите – изцяло касиране, частично касиране, повторно преброяване на бюлетините?

- Касиране в смисъла на повторно мащабно преброяване е възможно, но мисля че това ще бъде действие, което ще има като резултат само загубата на още време. Днешният български политически елит обаче печели, когато губи време. Казано от тяхно име, те няма закъде да бързат. Така че едно мащабно преброяване на гласовете отново е напълно възможно от гледна точка на великата цел да тече време и да ни оставят на мира. Аз не вярвам, че едно касиране може да промени съществено българския политически пейзаж. Той ще бъде променян от други по-големи зависимости. А „големите блокчета“ на пъзела ще бъдат подредени не в България, а във Вашингтон, Москва и Тел Авив. И в Техеран, евентуално.

- Забравихте Брюксел.

- Брюксел вече е достоен да бъде забравен. Европейският съюз лека - полека залязва. Европейският съюз е в постисторическа криза и единственото нещо, с което могат да се занимават е да търсят новата си формула, защото старата е изхабена. Европейският либерализъм е в криза, а нищо друго не може да върши работа в Европа на този етап. България е геополитическа страна, дневният ред на българската политика е геополитически – това упорито отказват да разберат някои политици. Освен това България е геополитическото сърце на Балканите, което ме кара да не се съмнявам, че Русия все някога ще се опита да присъства на Балканите по някакъв свой начин.

Източник: epicenter.bg

 

 

Коментари

  • Ганди

    05 Ное 2024 19:04ч.

    """- Брюксел вече е достоен да бъде забравен. Европейският съюз лека - полека залязва.""" И на Вацев му се иска да бъде вечен, но, уви, Господ друго е разпоредил. Добре, че след много и добре известно "дъра-бъра", се отсрамва малко с цитираното заключение. Нещо конкретно все пак.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Някъде в събитията около битката при Ватерло, тогавашното село Брюксел става един от първите съвременни градове, обстрелван и подпален с артилерия

    05 Ное 2024 19:26ч.

    Да се надяваме, че делото на Наполеон Бонапарт ще намери достоен продължител 😁

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Джоко Росич

    06 Ное 2024 11:23ч.

    Тази пияница защо не се скрие някъде на спокойствие да си пие, ами се прави на анализатор. То от такива като този клоун сме стигнали до тук...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Майна

    05 Ное 2024 19:25ч.

    Ха ха ха... Вижте го ,,либералсоциалиста,,!!! На такива ненапразно им казват ,,петоколонници,,.. Дано сега ме разберат , що не ми харесваха...,,анализите,, ти..

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Майна

    05 Ное 2024 19:29ч.

    Подчертавам , че съм против ,,образуванието,, ПП( те бяха създадени от ,,бащицата,, Радев , хм..) И подкрепям пробългарската партия ,,Възраждане,, Никой обаче не казва, че ако изборите бяха честни, тя щеше да е първа политическа сила!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Боевой

    05 Ное 2024 21:57ч.

    В ЦПЗ от кога дават достъп до Интернет?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Майна

    05 Ное 2024 22:48ч.

    Към ,,бойния Боевой,,.. Не намирам за умесен коментарът ти. Това, което съм написал смятам за важно. Вацев е типичен либералсоциалиста , не е ,,българско явление,, поведението му, той е продукт на едно отминало време. Die Linke в Германия( българското БДП) има 4 %.. Що ли? Щото такава му е ,,политиката,, ,бщото такива са му ,,кадрите,, ..Ето какво пише обаче руска медиа: ,,Възходът на десните партии в Европа набира скорост през последната година, като Партията на свободата в Австрия спечели парламентарните избори през септември, а Партията на свободата в Холандия миналия ноември. Нещо повече, Алтернатива за Германия за първи път спечели избори в провинция Тюрингия и стана втора в Саксония през септември. Скорошният скок в подкрепата за десните партии в цяла Европа, където хората се борят с проблеми, подобни на тези на Съединените щати, като икономически предизвикателства, демографски промени и културни промени, дължащи се на имиграцията, предполага голяма вероятност за победа на бившия американски президент Доналд Тръмп на предстоящите избори в САЩ , каза евродепутатът от Франция Тиери Мариани.., , Ха..Защо е това ,,невиждане,, на българските ,,анализатори,, за пробългарската,,Възраждане,, ,а , която е въпреки фалшификациите ТРЕТА ПОЛИТИЧЕСКА сила? Между другото - за мен и Тръмп ,и Харис са подчинени на юдейските циониски ,,банкери,,.. За мен Путин е исторически родена личност, роди го руския народ ,защото се оказа най- достойния народ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • съждител

    05 Ное 2024 19:28ч.

    Ами сега?! Без назидание, но си заслужава всеки да се огледа в горните тези, от една страна и в своите собствени, които е бил така любезен да ни сподели тук. Изводите си запазете за лична потреба. Ако много държите, може да се опитате да скочите на Вацев, но възражения от по едно изречение на два реда ще бъдат гнусливо прескачани. Номерът е в споделяне на разгъната и обвързана картина, това е игра за по-висока лига. Аз персонално съм много доволен от нещо много мъничко, дребно, от обстоятелството, че Вацев гледа по идентичен на мен начин относно ролята на балдъзата в българската политика. Хора, вие съвсем неправилно подценявате въпроса. Къде без балдъзата, бе!+

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Някой

    05 Ное 2024 20:36ч.

    Всеки, дори, чувал за Макиндер и Хаусхофер знае, че Вацев е прав. Проблема не е в това. А в това, че геополитиката е пространствената координатна система. За времевата е далеч по-трудно да се говори, защото тя изисква друг поглед. Например колко хора се замислят,че целия им живот е цикъл изграден от цикли ;-) . Така, че да се очаква той да е Куизъц Хадерах е несериозно. Но като минимум е е една глава над останалата посредственост. А както е известно, не само по нашите български ширини и дължини такива никой не ги обича ;-) . Така, че аз лично на него не му завиждам. Както виждате дори по коментарите, всеки чака отговор на въпроса от собствената си канмбанария и по-възможност безплатно ;-) !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • топ 10

    05 Ное 2024 19:36ч.

    Винаги има какво да науча от умен и креативен човек като Валентин Вацев. Ще нахвърлям само някои критични бележки, защото по принцип с повечето оригинално изложени тези съм напълно съгласен. Според мен заглавието е неподходящо за внушенията, които г-н Вацев въвежда в интервюто си - заглавието подвежда с директността на позицията си, че едва ли не Пеевски е говорителят на истината за партийно-политическите взаимоотношения в обществото ни към момента. Освен това недоразвита в аргументативно отношение остава тезата за това, че България е геополитическа страна - как така, след като за 35 г. нито веднъж (извън специализираните дискурси на двама-трима философски настроени политолози) не е демонстрирала, че умее да се държи като такава... Което впрочем е основната причина умните хора от нас да са отегчени и даже отвратени от сиво-скучната стандартност на българските политици и тривиалността на тяхното политическо говорене (синдром, от който не можаха да се отърват всички до един системни играчи). За да бъде геополитическа страна, поне един от системните играчи трябва да се осмели да бъде като Орбан или Ердоган... тоест, тук въпросът опира не толкова до желанието и способностите, колкото до исторически-обстоятелствено стеклите се възможности пред разгръщането на българския национален архетип. Но поне едно е сигурно: геополитиката, като другоразмерен логос, е онази, която наистина ще предопределя в наднационален или поне културно-матричен мащаб успешната алтернатива на днешния провален модел на глобализация в лицето на англоамериканската финансова диктатура над глобуса.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Майна

    05 Ное 2024 19:40ч.

    Никога не съм го харесвал.. , преподавател.., ха ха ха.. Никъде не споменава ,Възраждане,,.. Сякаш тя не съществува.. При едни избори, честни ,,Възраждане,, щеше да има първи резултат.. То е видно и от изборите в Западна Европа.. Ха

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ех, "интелигенцио"

    05 Ное 2024 20:08ч.

    Домашна, самодостатъчна и никому ненужна!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Някой

    05 Ное 2024 21:02ч.

    https://www.youtube.com/watch?v=k_Y-9lgYID8 https://www.youtube.com/watch?v=_j5GgGdSwjE

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • нивото на чистата мисъл

    05 Ное 2024 21:05ч.

    Самодостатъчността е самонужност в смисъла на живот без излишни нужди.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Някой

    05 Ное 2024 21:17ч.

    В общи линии това учат и шаолинските монаси, че за да научиш трабва да забравиш, т.е. само нужно знание . Проблема е да решиш, кое е нужно и кое не. Иначе с мръсната вода можеш да изхвърлиш и бебето ;-) . https://www.youtube.com/watch?v=t8VplgxHW4I Така, че Китай не е изоставил Юропата, проблема е самата Юропа ;-) .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Да не си плюем в нашият извор,

    05 Ное 2024 21:40ч.

    защото сме имали богомилите и един пример за Лидер и знание! Не само наш. Или след смяната на поп Алигорко с папаз Али е вече лесно?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • рукола Z

    05 Ное 2024 20:39ч.

    България не може да плаща повече за БОКО, подарил е и водите ни на Израел, за да му помогнат! Ако имаше и малко акъл в тая голяма пача, не само инстинкти... можеше да бъде номер 1, УВИ, пак е номер 1, ама мухльо номер 1!😣

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Боевой

    05 Ное 2024 22:03ч.

    Не може да е вечно мрак. Слънцето рано или късно пак ще изгрее (както винаги от Изток)!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Амира

    06 Ное 2024 1:51ч.

    Боевой 👍 Ex Oriente Lux 🌞

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вацев

    05 Ное 2024 22:30ч.

    Не те ,,слуша,, главата. Бойко не можел да бъде диктатор? Ти много често критично си говорил за Путин, нали. Ти не искаш да видиш промяната, Вацев. Историята е в развитието, вземи историческите факти , но не ги проектирай в бъдещето. Ти дори нямаш и реален поглед върху събитията, е нормално е да е субективен, но е остарял , утопичен .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Олекване на позициите

    05 Ное 2024 23:27ч.

    Страх

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • rusnak

    06 Ное 2024 6:21ч.

    Еваларка бре, Вацев, толкова дълго интервю, за едно единствено изречение и то последното, "Русия все някога ще се опита да присъства на Балканите по някакъв свой начин." Тук е заровено кучето с митичния авторитет диктатор.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Никога не е бил прав

    06 Ное 2024 6:47ч.

    Лобистът Тони Подеста обслужва бизнеси свързвани с Пеевски. Отворил фирма с Мондешки. Вчера семейство Подеста ги предупредиха.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • да оставим настрана интелектуализми като

    06 Ное 2024 8:47ч.

    "Българската политическа система е от неевклидов тип", феновете на Вацев сигурно се подмокрят при такъв взрив на ерудиция. Да видим обаче казаното за Д.П. Според Вацев Д.П. бил в правото си " да воюва за интересите на тези, които са инвестирали в него своето доверие". Абе Вацев, нарочно ли, или без да искаш загърбваш факта, че не избирателите са инвестирали в Пеевски, а Пеевски е инвестирал буквално в избирателите и то от нашите, обществени пари!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пропуснат е най-същественият въпрос към Вацев: За Геополитиката в подножието на Славянските просветители, и Православието!

    06 Ное 2024 8:50ч.

    Всякаква геополитика на Балканите и в Югоизточна Европа е под знака на принадлежност към славянската цивилизация! Защото НИЕ народите в този регион - не сме нито римска, нито юдейска, нито англосакска култура, нито тюркска, нито китайска цивилизация. .... От тази позиция, най-важната всъщност - разпада на евроамериканското влияние над Югоизточна Европа е предизвестено. ... Да тежи на съвестта на всички "властимащи", които първосигнално като обезумели лакоми примитиви, позволиха в България да се разграбят благата от индустрията и природните ресурсите, а човешките ресурси да се унищожат и дебилизират с лъжата на парите и удоволствията на тялото! ... п.с. Политическата система на България си е ОК, обаче зависимостите и страхът от "украинизация" = пълно изземване на управлението на България от американското еврейско лоби (по Джон Миършаймър) прави картината такава каквато е - шарлатанският вид на "лидерите" на ППДП - НЕ работи за България.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мина

    06 Ное 2024 8:55ч.

    границата, в стремежа си да се изявяваш като автентичен оригинален глас...Самоцелно и, разбира се, безполезно и разочароващо!...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Няма нормален българин, който да е готов да бъде executive director на чужди интереси в собствената си България!

    06 Ное 2024 9:00ч.

    Освен омаяните от пици с кристали разуми, които са измъкнати и затиснати да бъдат екзекутори executive director на собствената си държава и народ с лъжа, т.е. излъганите са самите те, за което изобщо не подозират.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Всичко което трябва да знаете

    06 Ное 2024 9:05ч.

    Основната програма на честна партия трябва да е: 1-еДНАКВО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ВСИКИ, НОВИ УЧИЛИЩА И КОЛЕЖИ. 2-ЧИСТА ХРАНА, ЕСТЕСТВЕНА ХРАНА, СВРЪХ СУБСИДИЯ НА 1000 ФИРМИ ЗА кисело мляко, БОЗА, ЗА ХЛЯБ, ЗА БАНИЧКИ.. Всяка година 10 000 нови ферми - еднолични, семейни, на пълно работно време, и 100 000 лични ферми на непълно работно време - за трудещи се извън селското стопанство. 3.- точка, 15% от БВП да е пенсионният бюджет за пенсии почти еднакви до 70% разлика, не се знае колко ще е получавана, Сега един бедняк е работил 50г. на минимална заплата, има малка пенсия но живее само 3-години на пенсия, а военен живее 50 години на пенсия. точка 4: Работна заплата 30% от БВП на зает в светлата икономика. 5: Лустрация ЗА 5 ГОДИНИна роднините на хората от БКП и ДС. ТОЧКА - 6: Прозрачни избори, всеки кандидат си печати бюлетината, кутията и пликовете се отварят пред всеки който иска и неограничено количество камери на всеки който пожелае. Камери за разпознаване на лица, за да се разбере дали се гласува по няколко пъти. точка 7: 15 болници на държавна издръжка в 15 района в България, извън градът. И без това сега държавата дава дори два пъти повече от вноските за здравната каса. Здравната каса се ликвидира и се прави застрахователни права към работодателите, и здравни каси с управление от работнически съюзи или от работодателски съюзи. Болници и клиники на издръжка на работнически профсъюзи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Регулаторите = дубльори на министерствата, излишна измислица

    06 Ное 2024 9:18ч.

    Регулаторите са държава в държавата, това е правителството в сянка! Напълно излишна измишльотина на ЕС уж за гарантиране на демокрацията, а на практика - дублиране на администрацията и врътки - за печелене или спиране на проекти, които не са „наши“! Ето ги:

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Регулаторите = дубльори на министерствата

    06 Ное 2024 9:26ч.

    1) КЗК - Мин. на икономиката; 2) НЗОК - Мин. на здравеопазването; 3) КЕВР - Мин. на енергетиката; 4) ВСС - Мин. на правосъдието; 5) КПКОНПИ - Мин. на вътрешните работи + ДАНС; 6) КРС - Мин. на транспорта и съобщенията; 7) СЕМ - Мултимин. на културата, образованието, съобщенията; 8) Банков надзор - Мин. финансиите; 9) Сметната палата - Мин. на финансиите; 10) КЗП - Мин. на икономиката ....... и други, в които ППДБ искат да наблъскат 50:50 (по К.Петков) свои хора, вместо да се закрият тези напълно излишни "регулатори" харчещи стотици милиони за яки заплати.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Всичко което трябва да знаете

    06 Ное 2024 9:35ч.

    Основната програма на честна партия трябва да е: 1-еДНАКВО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ВСИКИ, НОВИ УЧИЛИЩА И КОЛЕЖИ. 2-ЧИСТА ХРАНА, ЕСТЕСТВЕНА ХРАНА, СВРЪХ СУБСИДИЯ НА 1000 ФИРМИ ЗА кисело мляко, БОЗА, ЗА ХЛЯБ, ЗА БАНИЧКИ.. Всяка година 10 000 нови ферми - еднолични, семейни, на пълно работно време, и 100 000 лични ферми на непълно работно време - за трудещи се извън селското стопанство. 3.- точка, 15% от БВП да е пенсионният бюджет за пенсии почти еднакви до 70% разлика, не се знае колко ще е получавана, Сега един бедняк е работил 50г. на минимална заплата, има малка пенсия но живее само 3-години на пенсия, а военен живее 50 години на пенсия. точка 4: Работна заплата 30% от БВП на зает в светлата икономика. 5: Лустрация ЗА 5 ГОДИНИна роднините на хората от БКП и ДС. ТОЧКА - 6: Прозрачни избори, всеки кандидат си печати бюлетината, кутията и пликовете се отварят пред всеки който иска и неограничено количество камери на всеки който пожелае. Камери за разпознаване на лица, за да се разбере дали се гласува по няколко пъти. точка 7: 15 болници на държавна издръжка в 15 района в България, извън градът. И без това сега държавата дава дори два пъти повече от вноските за здравната каса. Здравната каса се ликвидира и се прави застрахователни права към работодателите, и здравни каси с управление от работнически съюзи или от работодателски съюзи. Болници и клиники на издръжка на работнически профсъюзи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Точен

    06 Ное 2024 10:38ч.

    Вацев, че и интервюиращият умират сякаш от страх да не споменат втората по големина партия в България. Първа са ГЕРБ, втора Възраждане. всичко друго е някакъв сбирток от коалиции, коалиции от коалиции, дори и герберите се явяват в коалиция със седесарите, макар и формална. Иначе надълго и нашироко лакърдии за отдавна омръзналите досега управлявали мафии като започнеш от сините талибани през шизофреничното БСП, "царската" партия, преляла в мутренско-десарските ГЕРБ и ДПС. Защо въобще ги споменава тези ОПГ-та, там политика няма, всичко е грабеж и разсипия на страната ни. Радев го видяхме - юмручета, копринки, служебни правителства тип "още от същото", лицемерие, триморие и снишаване само като му споменат за мистър Кеш. Единствено Възраждане не е управлявала и бъдещето е пред нея.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Точен

    06 Ное 2024 10:43ч.

    Другият, нищо неказващ с дълбокомислените си лакърдии, е оня проф. Иво Христов. Квинтесенциятя във всяко негово изказване е, че няма смисъл от нищо и просто трябва да си изкопаем гроба и да легнем. Мизантроп на ента степен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хич не виждам да си толкоз точен, не съм Вацев, нито Христов

    06 Ное 2024 12:38ч.

    Все повече се убеждавам, четейки подобни тъпни, че истински и дълбоко мислещите хора у нас наистина са мразени... т.е. ние сме гении на завистта, затова и в публично отношение народът ни винаги е представлявал пословично кофти мат`рял като автора на подобни заядливи блудкажи..

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Марс

    06 Ное 2024 12:42ч.

    Иво Христов е да си сложим след дъжда качулка, нищо негово лично няма в изказванията му само оцветени прочеени истрории и личното му е някъв тип авторитарен на мислене от времето на Висоцки и Андропов но изказан с термини на прочетени новости не измислени от Иво Христов, той е ярък пример за упадака на държават ни без значение какви позиции заема в личен план, и без значение на начина на изразяване, който много се харесва на огромна част от хората, Боян Чуков и Вачков само губят в личен план че промотират от време на време Иво Христов

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Марс

    06 Ное 2024 12:34ч.

    Вацев кефи!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Марс

    06 Ное 2024 12:36ч.

    за съжаление са малко представителите на Северна България и по конкретно Варна в политиката, с умение да развият собствени разсъждения. И в всичко се развива около майните , а това е много контра продуктивно за страната ни, само развита и силна северна България може да гарантира силна държавност

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Марс

    06 Ное 2024 12:38ч.

    Пътя на промяна е рязко развиване на Северна Българи яи възстановяването й, тогава България ще се появи и Български характер, всичко отколо Южна България и исторически и по настояще има харкатер който отклоянва пътя ни към самите нас

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи