Невъзможната европейска дипломация с Русия

Невъзможната европейска дипломация с Русия
Унижението, което понесе шефът на европейската дипломация Жозеп Борел, напомня до каква степен Кремъл смята Европа и нейните представители за пренебрежимо малки.

Снимка: ТАСС, архив

 

“Едва излязъл от черупката си европейски девственик”, по думите на един дипломат, срещу наследника на седемдесет години комунизъм и двадесет години путински автократизъм. Мачът, който противопостави миналия уикенд шефа на европейската дипломация Жозеп Борел срещу руския външен министър Сергей Лавров, беше неравен. Вторият изяде на една хапка първия, който с наведена глава попадна в засада. Унижението, което понесе специалният пратеник на ЕС, който искаше да обсъди евентуален напредък в отношенията с Русия, но се оказа, че критикува американското ембарго над Куба, докато Кремъл експулсираше, без да го информира, европейски дипломати, не само извади на бял свят

 

наивността на лидерите в Брюксел спрямо Владимир Путин.

 

То напомня до каква степен Кремъл смята Европа и представителите на нейните институции за пренебрежимо малки.

 

Сергей Лавров го каза ясно на вцепенения Жозеп Борел: Европейският съюз не е “надежден” партньор. За страна като Русия, която разбира само от силови отношения, ЕС е само сбор от прищевки без армия и стратегическо ръководство. “Владимир Путин вижда ЕС като абстрактно понятие, съвкупност от разделени държави, която ще се взриви или разпусне краткосрочно”, обобщава дипломат, който добре познава Русия. Демократичните ценности, човешките права, мултикултурализмът и толерантността към сексуалните малцинства са пробой за Русия. На стратегическо ниво, приоритетите на Москва са Пекин и Вашингтон, а не Брюксел, Берлин или Париж.

 

На всички, които твърдят, че трябва да се говори с Русия, с нейния “европейски” народ, с режима ѝ, който е в сърцето на всички големи международни кризи, руската власт съобщи, че няма намерение да води диалог. Но за тангото са нужни двама. Леденият душ на Кремъл над представителя на Европейския съюз заслужава обаче да бъде изяснен. Изправен пред малкото резултати на протегната му ръка, Еманюел Макрон вече призна, че затоплянето с Русия е “дългосрочна” цел, която ще отнеме години или десетилетия. Този път Жозеп Борел претърпя провал и заключи, че Русия “постепенно се е откъснала от Европа”. Изясняване и на слабостта на лидерите в Брюксел, които

 

подценяват цинизма на режима на Владимир Путин и надценяват способността си да му отговорят.

 

Когато пое поста си в Брюксел, Урсула фон дер Лайен обеща, че Комисията, която ще председателства, ще бъде “геополитическа”. Очевидно все още не е така. Както каза в Туитър бившият френски посланик във Вашингтон Жерар Аро: “Когато се срещнеш с Лавров, или отказваш обща пресконференция с него, защото знаеш, че ще бъде груб, агресивен и страшно лукав, или подготвяш своя отговор, с всичките му рискове и опасности…”.

 

Представителите на институциите са само сбора и следователно компромиса на разделените държави, които го съставят.

 

По въпроса за санкциите ЕС е разделен на три лагера.

 

Поддръжниците на твърдата линия срещу Москва (Полша, балтийските държави). Привържениците на цялостен подход (Италия, Гърция, Австрия, Унгария). И по средата - Франция и Германия. Пътуването на върховния европейски представител до Москва е триумф за Кремъл, който винаги се е стремял да забива клинове между европейските страни. Жалкото му представяне засили още повече европейските разделения, тъй като вече е инциирана петиция от балтийските държави с искане за оставката му.

 

Ще послужи ли тази криза като електрошок за ЕС?

 

На това се надява Пиер Вимон, представител на френския президент в Русия: “Трябва ли един върховен представител да предприема инициативи или да се задоволява да бъде дребен телеграфист? Стратегическа автономия не се гради в хладка вода или при хубаво време. Предприемането на инициативи създава европейската дипломация”.

 

Жозеп Борел обеща да “направи изводите” от московския си опит. Той ще предложи на лидерите на ЕС санкции срещу Кремъл. На масата е единственият икономически лост, с който разполага Европа - газопроводът “Северен поток 2”. Но Ангела Меркел би предпочела да потъне в Балтийско море, вместо да се откаже от него…

 

Превод от френски: Галя Дачкова

 

 

 

 

Коментари

  • Идеалист

    10 Фев 2021 15:51ч.

    Браво на Лавров! Налагайте санкции и търсете добро отношение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Патица!

    10 Фев 2021 16:06ч.

    Да беше изгледала видеото с пресконференцията, има го в тубата. И после да прочете това, което е написала. Лавров казва факти, а Борел просто няма какво да отговори. Щото фактите са си факти!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Митето

    10 Фев 2021 16:17ч.

    Всички западни коментари трябва да започват така:"Русия отказа да ни се подчини!".Оттам нататък каквото и да напишат не си заслужава губенето на време да се чете.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пусть Всегда Будет Правда

    10 Фев 2021 16:21ч.

    Човека Борел, отговаря за външната политика на ЕС. Тоест работата му е да ходи в чужбина и да се среща с чужди лидери. А, неговите хора от ЕС го наказват точно защото ходи в неправилната чужбина !!! Тоест ЕвроГейския съюз не желае външни контакти с определени държави, по точно с държави, които не са приятни за Сатанинските Античовешки Щати !!! Е няма такъв съюз !!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Импотент Травеститов

    10 Фев 2021 16:23ч.

    Безполезните бюрократи от най-безсмисления и скъпо струващ орган - т. н. Европейски парламент, които просперират в посока на светлината, където бъркат пропагандата с дипломацията !!! Срам ме е, че съм „гражданин“ на ЕвроГейския съюз!!! Един свестен регламент и закон не са приели, освен този за за „щастливите кокошки и кривите краставици“, а тръгнали да търсят кусур на другите !!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Да, бе!

    10 Фев 2021 16:28ч.

    И Путин ще си замине, като всички преди него! Нищо полезно за света!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • GoldMoon

    10 Фев 2021 16:30ч.

    На западния проект му омекнаха коленете и се чуди къде да прояви агресия и да смачка някого. Смачка европа сега му остана Русия. Обаче с Русия трябва да се отнасяш с уважение или изобщо да не се занимаваш. Същото е със всяка империя. Вижте Турция - или я уважават или ядат четвъртития. Половин България говори на турски и цигански. България трябва внимателно да балансира между великите сили защото иначе ще яде дебелия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • семантеза

    10 Фев 2021 16:51ч.

    Абе тия хора само в пъпа си ли се взират, бе? Още първото изречение започва с лъжи. Какво изобщо има да се чете тук, освен дежурни клишета, предразсъдъци и език на омразата? Абе тъпанари еврогейски, сменете си подхода към Русия, идете да поговорите с Путин като с равен, и ще видите, че дяволът не е толкова черен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Конфронтация

    10 Фев 2021 17:27ч.

    между държавите не бива да се допуска. Умните политици не допускат това. Не е разумно и за едните и другите. С дипломация и преговори може да се постигне много повече. Иначе губят и двете страни, а печелят трети.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Без коментар

    10 Фев 2021 17:36ч.

    Мария Габриел, с какво е съпоставима? Тя няма никакво съдържание. Това ли е "лидер"? Това не е серионо. Не ни е виновнме Путин, че ни спускат за шеф на ЕП фон не знам си какво от нищото.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хомосексуализмът - основна европейска ценност

    10 Фев 2021 17:46ч.

    Добре, а защо изобщо Русия трябва да възприема хомосексуализма като основна ценност? (Пиша "хомосексуализъм", а не точния термин, за да не обиждам нежния слух на "Гласове"-те). Може пък на Лавров да не му харесва Борел? Виж, Урсула определено щеше да има по-голям успех. Тя все още става.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    10 Фев 2021 17:46ч.

    С уважение към намерението на авторката, но като от филм на Луи дьо Фюнес са и сюжетите и мизансцена.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    10 Фев 2021 18:24ч.

    Навремето Сталин беше запитал риторично, колко дивизии има Папата. Като един прероден Чингис хан от осетински произход. Някои бъркат страха с уважение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мильо Лудия

    10 Фев 2021 18:39ч.

    Направете си армия и изгонете чуждите войски от Европа. Едва тогава може да говорите за дипломация.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мильо Лудия

    10 Фев 2021 18:41ч.

    Между другото франсетата са против СП2, което се вижда и от статията.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бай Иван

    10 Фев 2021 18:46ч.

    "подценяват цинизма на режима на Владимир Путин и надценяват способността си да му отговорят" Този материал е изключително тенденциозен и бих казал циничен. Англосаксите с присъщата им наглост отново се мислят за богоизбрани и че те трябва да са висшата инстанция, която да отсъжда кой крив, кой прав. Мислят си, че те трябва да водят всички за носа и ако някой не е съгласен, то той е враждебно настроен спрямо тях. Разбира се този номер на горбачова и елцинова Русия вървеше, но на Путинова Русия не става. Не случайно западните пудели на САЩ се активизираха след избора на Байдън в крак с новата "партийна линия отвъд океана. Жалки американски васали!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    10 Фев 2021 18:52ч.

    Май е бил от португалският клон, на народа от Обетованата земя, героят на поста ти, Наблюдател?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До обзървър

    10 Фев 2021 20:20ч.

    Не само Папата, а и доста други религиозни организации са били обект на репресия и престъпления от страна на СССР. Така например в книгите на унгарската писателка Алиса де Барца, литературен псевдоним "Александра Орме", ТУК - http://www.solonin.org/live_krasnaya-armiya-v-vengrii , е описан характерен случай на арестуването на дипломат от прочутия Малтийски орден, когото НКВД обвинява в сътрудничество с фашистите, тоест всички европейци, за руснаците са "фашисти", както де Барца пише - "То, что мы называем дисциплиной, в Красной Армии просто не существует. Русский солдат должен был бы быть страшной и опасной личностью, ибо его не сдерживает ни дисциплина, ни религия, и его с детства учат, что Европа населена подлежащими уничтожению кровопийцами."

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Иван Събев

    10 Фев 2021 20:24ч.

    От книгата на Алиса де Барца, моментът на разпита на дипломата от офицер от НКВД: "Джамбо говорил, а я переводила. Он рассказал офицеру о себе всё, включая и то, что он является Рыцарем Мальты. Неожиданно офицер спросил, бывала ли я в Англии. - Конечно, - радостно ответила я. - Зачем? - Я ездила туда учиться. - А в Германии вы были? - Да. - И на Мальте тоже? Я там бывала - очаровательный остров. И я начала описывать, насколько могла это сделать на русском, все прелести Мальты, поскольку в темной комнате мне было не видно выражение лица офицера. - А где вы бывали еще? - спросил офицер спокойным, приятным голосом. - Где еще? В Италии, в Турции, Бельгии, Греции, - наугад ответила я, стараясь припомнить все свои путешествия. Офицер также хотел знать, какими мы владеем языками. Оказалось, что говорить на английском, французском и немецком, не считая своего родного языка – это в Советской России что-то вроде преступления. В темноте мы не могли видеть выражения лица офицера, но мы отчётливо слышали каждое его слово, когда он медленно прошипел: - Да вы просто международные шпионы. Мы расхохотались над этой идеей. Наш смех, должно быть, звучал искренне, поскольку офицер извинился за только что сказанные слова. - Я – представитель смерти, - добавил он.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мунчо

    10 Фев 2021 20:24ч.

    Бе тоя Борел , и тия ,, борели" около него - вся остальная русофобска сволач , бе що не се възмущават и не налагат санкции на един тиранин и едноличен диктатор , който е докарал страна-членка на ЕС да е на 111 място в света по СВОБОДА НА СЛОВОТО . А ? М ? Загрижили се за некъв Остап Бендер - дребен мошенник в Русия . Ай сиктир !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • задунайска уфсъ с евразийски манталитет

    10 Фев 2021 20:49ч.

    трјабва с руснаците така, както сингапурците с Путин-закъснјал за срештата -отменјај срештата, не го чакај да се прави на тежкарче...иска да мине през ВИП коридора-не бързај, другарју, мини през скенера, заштото такава е процедурата...Когато в Европа треперјат от страх да не би да причинјат неудобство на Жужко, тој се държи арогантно, ништо, че гледа с такова невинно личице на горната снимка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ха ха ха

    10 Фев 2021 22:11ч.

    Путин не пее в глобалния хор, а без него са за никъде :DDD

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И за чий им е на европейците Путин?

    10 Фев 2021 22:47ч.

    Една кукла на конци на тяхното задкулисие. Обслужващо същото задкулисие. Приемащо си закон да не бъде пипан ако реши да се пенсионира и да не му се отнемат имоти. Нито е пример за поддражание, нито си е нахранил народа. Путин - човекът, който вече открито и в руските профили го наричат "молеца" или направо Хитлер и фашист. Уплашените до преди 1-2 госини руснаци дапочнаха да разбират къде живеят и кой ги управлява.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • и за чий им е на еврпеците Путин

    11 Фев 2021 0:06ч.

    ами да . На тях им трябва един нов хитлер, но не като самоубилия се и изгорен в трап, който ги изигра, а ачик с него за. да смажат Русия и да я превърнат в Територия, в каквато превърнаха Бимбилистан.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Желев Желязко

    11 Фев 2021 0:59ч.

    Вече не се учудвам че в извесни западни медии гастролират идиоти вероятно за да култивират други идиоти.Докато четях се питах защо ''Гласове'' ни занимава с тази препечатка?Видно е публиката на ''Гласове'' не покрива целевата група на автора. Та защо ''Гласове'' ме провокира?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Sin

    11 Фев 2021 1:26ч.

    ЕС не е агресивна организация. Затова е и слаб срещу безпардонни режими като на Путин. Затова САЩ и Канада са неотделима част от Североантлантическия пакт. САЩ са най-надеждният стожер на мира и справедливостта !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Този на снимката

    11 Фев 2021 4:15ч.

    Кой № е?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Опандизен европеец

    11 Фев 2021 8:11ч.

    Русия е такава каквато е. Сто тома описания няма да ни стигнат да я опишем, особено непозната ни е съвременна Русия. Проблемът не е в Русия. Проблемът е в Европа. Русия е една нишка във времето , една последователна история от хилядолетие и има своята ДЪРЖАВНОСТ и чувство за държавност която другите трябва да приемат просто като аксиома. Освен това руската държавност е силово подкрепена и гарантирана , точка ! Какво предлага от другата страна Европа , днес 2021 ? С какво тя респектира руската Държава , руския управляващ елит , обикновените руснаци ??? Един съюз който не е никакъв съюз , а сборище от дърпащи за интересите си малки страни. Съюз който лъже, изневерява и плюе на собствените си принципи - просто се ГАВРИ С ТЯХ - "Свобода , демокрация , свободно движение на стоки , хора и капитали " - бляф !!! Наместо свобода - ДИКТАТУРА /по-отвратителна и омерзителна и от путинската/. Вместо свобода на изразяването - СТРАХ и ЦЕНЗУРА. Вместо свобода на събиранията - ДОМАШЕН АРЕСТ и КОМЕНДАНТСКИ ЧАСОВЕ. Вместо висок социален стандарт- рухваща социална система , медицински фашизъм , изтребване на възрастни и слаби - вилнеещ социален дарвинизъм ! Вместо защита на семейството - апотеоз на педерастията , транссексулни ,лесбийки и проч. патологии. Вместо запазване и развитие на силните западни икономики - тяхното КАТАСТРОФИЧНО ДЕМОНТИРАНЕ ! Самоубийствени действия за превръщане на Европа в икономическа пустиня и демографска пустош !!! "Противоепидемични" концлагери. Ковид пропаганда 24/24 и 7/7 ... Рухващ жизнен стандарт - все по-празни магазини /когато са достъпни/ , все по-високи цени , все по-ниска покупателна способност. Затъпяващо население , превърнато от пропагандата в блеещо стадо , стресирано , дресирано , паникирано...Военна импотенция. Почти пълна липса на стратегически оръжия /изкл. малкия арсенал на Франция/. Нулева тежест в международен план. Сервилничене на загиващият световен хегемон САЩ и в същото време благоговеене с изплезен език пред новия Тоталитарен Хегемон Китай !?? Европа е доведена до жалко състояние , посмешище , пародия на самата себе си , антиутопия надхвърляща 1984 ? За чий ... хрен , за какъв черт , Русия да разговаря с Европа като с равна ??? Че Русия не е равна с Европа, тя я превъзхожда в почти всичко , а само след 3-4 години и във всичко , включително като икономика. Западна Европа зрелищно УНИЩОЖАВА ИКНОМИКАТА СИ , ИЗБИВА НАСЕЛЕНИЕТО СИ. Какво "танго" можеш да играеш с един самоубиец, в момента в който той се самоубива ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Опандизени европеецо,

    11 Фев 2021 8:28ч.

    Вижда се, че и на теб съвременна Русия никак не ти е позната. Имаш някакви идеализирани представи, като на турист, на когото са показали Василий Блажени и е прочел Ана Каренина.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • на 11.02.2021 в 08:28

    11 Фев 2021 8:47ч.

    Съвременна Русия ми е достатъчно позната, поради което нямам нужда да "идеализирам". Не това е проблемът. Проблемът е че ПРЕКРАСНО МИ Е ПОЗНАТА ЕВРОПА , днешна Западна Европа, в която съм от 20 години ! И това което става в Европа е катастрофа без прецедент в последните 2000 години. Може би последният такъв катаклизъм е бил рухването на Римската империя под ударите на варварите, но е твърде далеч за да сравняваме. Тиранията която се монтира в Европа в момента, е смърт за европейската цивилизация.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Таралеж

    11 Фев 2021 9:45ч.

    Гласове много обичат да ни провокират с преводи на безмислени текстове.И ако английски не знам,а и не искам да знам и не мога да прочета в оригинал,то поне в руски оригинал ,не се получава дамме манипулират.Мислех,че сте сериозна медия,но явно и при вас интереса клати феса.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Опандизени европеецо, на 11.02.2021 в 08:28

    11 Фев 2021 13:40ч.

    Научете се вие, европейците от западните окрайнини на мегаматерика Евразия, да се занимавате със себе си. Оправете собствения си двор и собствения си начин на мислене и поведение, и тогава надничайте в чуждите такива. Човекът ти е написал, че никак не сте идеални, накратко казано - преценяват ви все повече, че не сте по-добри и повече за предпочитане от Русия. Тоест, казано по библейски: извадете гредата от собственото си око, за да видите ясно и да помогнете на ближния да извади сламката от своето!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    11 Фев 2021 14:05ч.

    Има интересна подробност, който НИКОЙ не коментира. За да отиде един дипломат при друг ПРЕДВАРИТЕЛНО се уточнява темата за разговори. Борел в НИКАКЪВ случай не може да заяви, че отива в Москва за да говори за Навални - никой няма да се съгласи да го приеме. Уговорката е да обсъждат взаимоотношенията Русия - ЕС. Но ... от Брюксел са казали на Борел да говори и за Навални и сам е влязал в капан. Не е дипломатично "дипломат" да проявява своеволие. Борел го е направил и е получил една по мутрата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    11 Фев 2021 14:10ч.

    До "Опандизен европеец на 11.02.2021 в 08:11" Аз живея близо 35г в Западна Европа и ще трябва със съжаление да се съглася с теб. Казал си го доста с остър тон, но трагедията е, че е вярно казаното.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    11 Фев 2021 14:16ч.

    "Между другото франсетата са против СП2, което се вижда и от статията" Не обръщай внимание на лични мнения. Франция е ЗА СП2. Вложили са пари в него, защото внасят газ от Русия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    11 Фев 2021 14:19ч.

    "ЕС не е агресивна организация" ЕС не е военна организация, но НАТО е. А в НАТО членуват повечето държави от ЕС. Либия и Ирак не бяха бомбардирани от ЕС, а от държави от ЕС по линията на НАТО.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • задунайска уфсъ с евразийски манталитет

    11 Фев 2021 14:58ч.

    до Опандизенија европеец и Наблјудателја-животът в една страна е това, което на англијски се нарича "package deal"-идва с плјусове и минуси и или го взимаш като пакет или не го взимаш.Това не значи, че трјабва да се съгласјаваш с нешта, които јавно противоречат на твоите разбиранија(които не винаги са истината), но ако не ти отърва, промени си обстановката. И тук идва интереснијат момент-когато недоволстваш от противоречието между твоето разбиране за принципи/добро/истина и това, което е наоколо, виждаш ли реална алтернатива другаде, заштото тја пак ште е "package deal"? Заштото това, че те дразни нешто конкретно, не значи, че “този пакет“ в којто живееш, е лош, заштото има много по-лоши нешта, които съштествуват другаде и само човек трјавба да си мръдне задника наоколо и ште го почувства на своја гръб. И може би трјабва да загубиш това, което имаш, за да разбереш какви ценни нешта си имал без дори да подозираш, заштото си ги приел за даденост.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Присъединявам се към всички "опандизени европейци" по горе

    11 Фев 2021 15:14ч.

    Аз също съм в групата на живеещите в чужбина повече от 20 години, наблюдавайки демонтирането на Европа. Според метода на "сварената жаба", овчедушно приемат промяната на своята история, традиции, образование, културен и религиозен код, демократичните права извоювани с кръв! Най-лошото е, че kогато съм повдигалa темата сред приятели и колеги, масово наблюдавам тотална политкоректност, избягване на темата и етикетиране на другия като "расист", "отрицателно настроен индивид", "консерватор, неразбиращ настоящето" и и най актуалното за момента- " любител на конспиративните теории ". И така, седнала Европа да вади черните ризи на Русия ....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Опандизен европеец

    11 Фев 2021 16:44ч.

    Внимавайте когато сочите с пръст ! ВСИЧКИ ние сме опандизени европейци в момента - и германци , и французи , и испанци , и българите в България също. Историята ни сложи в една лодка волю-неволю , и сега като е пробита лодката и потъваме , шансовете са лоши за всички ! Да , българите исторически сме научени , плуваме по-добре в мътните води , по сме жилави , като троскот сме ! Ще бъдем по-малко зле от западните ни опандизени братя, но истината е че от Лисабон до Варна , и от Малта до Хелсинки, сме ако не кръвни братя, то цивилизационни роднини, поставени на една лодка! И трябва да действаме заедно, като опандизени европейци които се борят да си върнат свободата. "Личния пакет" за оцеляване е важен , както правилно отбелязва евразийската овца. Но колко е ценен личният ти пакет , ако около тебе е пустиня, изчезнала цивилизация ? Трябва да реагираме сега и веднага , още пре 2021 , докато не е станало безнадеждно късно. Трябва да реагираме масово , във всички страни , и да се приготвим че ще се лее кръв. Такова нещо с малки локални изключения не е имало в Европа от ВСВ. Сега трябва да минем през това. А можем и да не минаваме , да останем уплашени и сковани, и после тихо да оттечем във вечността , заедно с индивидуалните си пакети за спасение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ще се лее кръв и още как!!!

    11 Фев 2021 17:49ч.

    Дошло е време разделно за цяла Европа, (и нас вклучае), но този път се съмнявам, че Русия ще откликне да спасява днешната Европа, която я бичува постоянно, под сценария на северноатлантическия ментор. Поживём -увидем !!! С едно съм съгласен в по горният коментар -или всички се вдигаме, дружно, или с нас е свършено!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Жалка работа

    11 Фев 2021 18:15ч.

    Като чета и ми става жал за много от българите отишли да работят в Запада. Уж искаха да се отърват от комунизма,от политкоректния речник,от нуждата да си мерят всяка проказка,от нуждата да славословят Партията....,а то какво? Да не смееш да погледнеш накриво сиганин,арабеска или да кажеш неполиткоректен виц за Хитлер. Недай си боже да напсуваш жендър,ЛГБТ или да оспориш на някоя скокондрила,че се сетила след 30 години да си търси вересии за секс тормоз. Чудно ми е как хамериканците днес свалят мацки? Дали може да и кажеш,че има хубави гърди ,и ли пък дупе,или очи? Като гледам как хамериканките Умрат да си възползват от всяка възможност за пари.....,като нищо ще ме одрънкат в съд да плащам за сексистко поведение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • задунайска уфсъ с евразийски манталитет

    11 Фев 2021 21:42ч.

    колега Жалка работа, ти си за брацката савецка РФ, там ште можеш да гледаш накриво циганин или арабеска(нјама значение дали има причина), всјакакви вицове, които не нанасјат обида на правителството са ОК, ште псуваш на волја жендърите и ЛГБТ, мацките ште чакат на такива като теб да им објаснјат колко хубаво им е дупето...но там нјакакси не обичат чужденците (вкл. българите) и затова когато теб те гледат накриво и те псуват не трјабва да се обиждаш, това си е част от “пакета“. Дерзај!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Жалкият жалкар Жалка работа

    11 Фев 2021 22:03ч.

    Първата жалка работа в днешна Русия ще бъде самата Жалка работа, когото руснаците - страшни ксенофоби !!! ще поставят в ролята на пиян морков и изолат ! Аз не казвам че ксенофобията е непременно лоша работа. Напротив , за нацията тя е предпазна реакция, само обяснявам как стоят нещата в днешна Русия. Русия е една изключително ксенофобска страна. Това е една от причините към нея да няма емиграция , не само трудния климат. Руснаците имат израз "Он не русский" , употребяват го дори към собствените си малцинства , например руски евреи , които са си парекселанс руски граждани ! Ще кажат на Жалката работа - ты не руский. И до там с илюзиите му за Русия и днешните руснаци.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Желев Желязко-до последния пандизчия

    11 Фев 2021 22:42ч.

    ''Загубихме войните без да сме бити''-това са думи на български офицер около 1921г.Те са истина.Войните са загубени още при избора на политически съюзник.Не можем да променим ЕС.Още един път ще загубим без да сме бити и този път без война. Сгрешената стратегия няма тактика която да я оправи.А и не сме сгрешили стратегията. Подписаха капитулация /вчерашните днешните утрешните мекерета/без война.Плащаме репарации но трудно се осъзнава.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Коба

    11 Фев 2021 23:27ч.

    Абсолютна смехотворна статия! Гласове я публикуват, не за да ни провокират, а за да видим нивото на Западноевропейската преса! Тя е, разбира, се поръчкова, някаква кукувица във "Фигаро" сипе свръхистини! Толкова жалка, колкото и задунайските sin-нове. Тук въобще не става дума де са защитава Русия, просто еврогейското лъготене е очевидно за всеки мало-малски разумен човек. Но, както е казал Чърчил: "Най-много се лъже на война и след лов!"

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пергел

    12 Фев 2021 0:33ч.

    Статийката е като за еврогейски промити мозъчета, тук очевидно не върви. Досега Ес е наложил 47 санкции на Русия, няколко дори за "отравянето" на живичките Скрипал и Навални. И сега рИвът: "Ама вие в Москва защо не ни слушате, защо не ни се подчинявате!" Дали ще им наложат още толкова, вече няма значение, в Русия стоплиха окончателно, че Брюкселските марионетки на Вашингтон не са никакъв самостоятелен субект и ще продължават да правят каквото ония им наредят. Като искат, да спират и Северен поток 2, да се откажат от всички търговски и политически връзки с Русия, тя ще загуби по-малко от тях.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до Пергел

    12 Фев 2021 8:07ч.

    В общи линии съгласен. Става въпрос за отношение между по-суверенен субект /какъвто е Русия , но не напълно !/ и несуверенен субект , какъвто е ЕС. Виждаме че суверенитетът е правопропорционална функция не на икономическата мощ /преходна !/ , а на военната сила. Който залага на силата , рано или късно получава дивиденти. Обратно - който стои в подчинено положение, дори да натрупа икономическа сила , рано или късно ще я загуби , ако не трансформира силата в суверенитет и военна сила. Пример за последното е ЕС.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Eisblock

    12 Фев 2021 11:32ч.

    Типичният нахален похват, извъртане на фактите наобратно, наглост и разчитане, че деградацията на западното общество може да поеме всичко, всякаква лъжа, гавра с истината! Унижение е човек да им чете "умните прозрения", а липсата на всякакъв вид морални огледала и навици, ги възвисява до ореола на сатанинските "правди". Зад лицемерните мантри е желанието за непрестанен грабеж - ох, как им се иска да сложат пуделско управления в РФ, да разчленят държавата и да грабят, да изнасят, да влачат без мяра и без свяст! Ако не разграбят отново някоя едра плячка, с либералният им "капитализъм" - по точно бандитизъм, е свършено. Там го стискат обувките на задокеанският бандит, водача на "свободният свят"!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • задунайска уфсъ с евразийски манталитет

    12 Фев 2021 14:26ч.

    господин Eisblock, и за теб както за всички недоволни е валидно предложението-като не ти харесва на запад, премести се на изток при твоите кумири. Нали там (според теб) го нјама типичния нахален похват, извъртане на фактите наобратно, наглост и разчитане, че деградацията на западното общество може да поеме всичко, всякаква лъжа, гавра с истината.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Eisblock

    12 Фев 2021 17:53ч.

    По принцип не отговарям, особено на първосигнални, извадени от контекста неадекватности. Но в частност: - а на теб как ти е известно, кои-къде-как са си сменили местожителството? Не схващаш ли, че не се касае само до РФ или до ЕС - а до стадото, ака плебса, водено в момента вкупом към кланицата? И за изминалите десетилетия не ни ли стана на всички ясно, че мечтите от преди, накарали ни да очакваме на Софийската гара Брадаружките с цветя, бяха дълбоко погрешни, много наивни, идиотски мечти! И само защото, тогавашните наместници на Братушките тук, бяха същите тъпаци, шайка кретени, подмазвачи и дребни измекяри - с едно, две изключения - както сега. Доброто беше, че желязната ръка на Масква държеше тогавашните глупаците да си гледат работата по-добре от сегашните тъпаци. Тези тогава и тези сега са едни и същи със сегашните мазни предатели, мошеници, негодници. И на всичките ни : - на "Вас", все още вярващите в "западното светло бъдеще" и на "Нас", че сегашната завладяна от и покорена под либерастите Русия е другият Светъл пример и бъдеще - трябва да стане ясно, че не е така. НО - има една тенденция, заложена от времето, която изглежда ще се сбъдне. И тогава детската наивност в Братушките ще спаси всички ни: - И Тях и Вас и Нас.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Алиса де Барца се изживява като голяма европейка и гледа с презрение на руснаците

    12 Фев 2021 19:59ч.

    Алиса де Барца няма никакво разбиране за войната. Тя очаква войници, и военнослужещи изобщо, преминали през години зверска война, да се държат като в европейски салон по музика. Много повърхностни наблюдения и описания дава тази писателка, невъобразима липса на мислене и понятие за човека. Тези военнослужещи са оцелели, защото са били параноични за това кой е притяел и кой враг. Войната е зверство, което прави хората хищници: или ти, или аз.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ако нямаш пари

    12 Фев 2021 20:12ч.

    "задунайска уфсъ с евразийски манталитет" Хем е смешно за източноевропейците,хем е жалко за западняците защото тия вървят по пътя на болшевиките от Съветска Русия от времената на Троцки и Ленин - 101% права на всички възможни сексуални девианти,преследване за слово на омразата,новоговор,права за всякакави малцинства,дискредитиране на християнството,разбиване на моногамното семейство,отнемане и превъзпитание на деца.......Източните европейци имат по-пълен или частичен спомен от тия социални инженерства, и сега като гледат как тия простотии доброзорно се налагат в Запада,първо им беше смешно,а сега дават къчове,особено Полша,Чехия,Словакия,бившето ГДР и Унгария. Ние все още сме като зашаматени оФСе,но има шанс да се осеферим. В Хохолия и Влашко сте натегливи мющерии със същата нетеглива либераст-троцкистка вяра,като едновремешната болшевишка вяра. Всъщност тия теоретични социални инженерства навремето се родиха в Германия,Франция и Британия и е логично да се върнат и възродят там където се пръкнаха. Либерасти от всички разцветки имат принос - от Джереми Бентъм та до Енгелс,а после и Ленин,и Троцки,и Зиновиев и културните марксисти,Даниъл кон Бендит,Мишел Фуко,Джудит Бътлър,Иф Козовски Седжуик.... Ииии..., не ми пиши с хохълски букви на български. Ако нямаш пари да ти пратя една българска клавиатура?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Говорят царь не настоящий!

    12 Фев 2021 21:16ч.

    Моля, обърнете внимание, на тази снимка Путин е друг.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • задунайска уфсъ с евразийски манталитет

    13 Фев 2021 1:49ч.

    поне за десети път обяснявам, че не е въпрос на клавиатура, ако сега превключа от вкъщи с тази клавиатура в мрежата на офиса, там бълг. азбука не отговаря на латинските букви, а най-близка е македонската, ъ-то там го копирам от текста и използвам. Така, че няма нужда нЕкои да ми купуват клавиатура, ако са такива специалисти, нека да помогнат, а не да се тежкарят. Относно другият въпрос на Хер Айсблок, забелязвам, че много перфекционисти са се навъдили, искат или всичко най-добро(по техните разбирания, които нямат нищо общо с моите разбирания), или си късат потниците от мъка. Интернационалисти, готови във всеки момент да влязат в бой за да се оправи веднъж завинаги положението (по техния тертип). А то положението е да се избере по-малкото зло. Нямам вяра в някакво особено светло бъдеще, но помня удивително много неща от миналото: например през 70-те имахме в ИСИТО един професор, който беше учил в Германия когато имало само една Германия, значи влиза човека в залата и се усмихва широко и казва, че по негово време не е имало нито една жена учеща за инженер, а сега било друго(50:50 бяха двата пола). Но нямало да си къса потника от мъка, а дори бил чул от неговите даскали, че през 1920-те жена с панталон било направо светотатство и богохулство, ама и те не си скъсали потниците от мъка:-) И ако някой смята, че светът ще се върти около неговото разбиране и че преди 30 години светът бил ехееееей колко по-добър а той очаквал на Софийската гара да дойде дори нещо още по-добро за него, значи е остарял с 30 г, но без да поумнее.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Имат основание

    13 Фев 2021 10:58ч.

    /Жалкият жалкар Жалка работа/ Руснаците имат 100% основание да са мнителни и подозрителни към НЕруснаците. Неруснаци им натресоха Майдана от 1917г. - евреи,немци,латиши,финландци,азери,арменци ,хохоли иии....тук-там някой руснак за парлама. Болшевиките мразеха руснаците и затова без грам съжаление ги избиваха с война и глад. С руснаците през 20-ти век беше извършено зловещо социално инженерство от дофтасали от цял свят неруснаци - над 90% от всички висши и по-малко висши държавни органи на Съветска Русия са съставени от евреи и останалите допълнени предимно от неруснаци. И днес повечето руски олигарси а евреи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Жалкият жалкар Жалка работа

    13 Фев 2021 14:42ч.

    Ами съгласен съм напълно. И аз това казах. Руснаците има пълно основание за себе си да са такива. Но просто един НЕруский не трябва да си прави илюзии как биха го посрещнали руснаците. Дръж се с руснаците достойно , уважавай ги /има за какво/ , но и уважавай и себе си ! Не им се подмазвай. Това е подхода с руснаците - честна игра и без западняшко лицемерие. Нито по български крайности - или пещерна русофобия , или изплезен кучешки език...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Новичок

    13 Фев 2021 19:15ч.

    Некадърната политика на ЕС и нейните дипломати ги заведе в задънена улица. Какво правят дипломатите на Швеция, Полша, Германия из улиците на Москва и Санкт-Петербург без маски (снимани са и има техните снимки в интернет) по време на несанкциониран митинг. Подкрепят откровено техният възпитаник и предател Навални (за руснаците той е такъв и по друг начин не може да бъде наречен), то ест се намесват във вътрешните работи на Русия. Е, това са го заслужили. И няма на какво да се чуди нито Барел, нито мислещ европеец.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи