Ивайло Франц: Протестите се превърнаха в проект на ГЕРБ

Ивайло Франц: Протестите се превърнаха в  проект на ГЕРБ
Имаше проект „Протести 2013”, който трябваше да изчисти улиците от протестите, коментира в интервю за "Гласове" Ивайло Франц, учредител и говорител на Общобългарското движение на протестиращите „Освобождение”. По думите му "медийните лица на проекта - Ангел Славчев, Янко Петров, Дончо Дудев,Йоанна Иванова,Янаки Ганчев, Кристиян Коев, Десислава Петрова - категорично отказаха всякакво съратничество и единение с нас и другите протестиращи, които излязоха на улицата без никаква умисъл".
<p><strong><br /></strong></p> <p><strong>- Г-н Франц, каква е вашата гледна точка за протестите? Кой излезе на улицата и кой &nbsp;употреби или злоупотреби с гражданския протест? </strong></p> <p>- Имаше проект и той беше с цел да се отведе енергията на хората, тя да се изведе извън Народното събрание, да се гърми по определени поводи, които наистина са обект на социално напрежение.</p> <p><strong>- Твърдите, че е имало така замислен проект? Че не са били спонтанни протестите? </strong></p> <p>- Категорично не бяха напълно спонтанни. Бяха две неща, които се смесиха взаимно. Недоволството на хората избухна, да, но това се е случвало през годините, не е за първи път, нали? Но дали този проект е разработка на ГЕРБ, или е с помощта, да кажем, на БСП или други, които имат изгода от това, не знам. Това е вече вторичен въпрос.</p> <p><strong>- Изгода от кое? Да бъде отстранен временно Борисов? </strong></p> <p>- Изгода от това да се даде привиден знак за промяна и лицето му вече да бъде самото гражданство. И затова гражданите и трите своеобразни лица на &bdquo;проекта&rdquo; - Ангел Славчев, Янко Петров и Дончо Дудев, тези, които станаха медийни лица на протестите срещу монополите, категорично отказаха всякакво съратничество и единение с нас и други протестиращи, които излязоха на улицата без никаква цел и кауза зад гърба си. Когато видях, че протестът отива в нищото, дойде и моето предложение към много хора, простете за нескромността, но нещата добиха личностно измерение. Тогава</p> <p><strong>&bdquo;медийните лица&rdquo; на протеста &nbsp;отказаха сътрудничество, изчистиха улиците,</strong></p> <p>хвърлиха всичко в пресата и най-накрая, по принуда, и в гонитбата за изборите. Но преди това да стане, на втората кръгла маса се събрахме в ресторант &bdquo;Анел&rdquo; в София. Срещата беше водена отново от "медийни лица" - небезизвестните Кристиян Коев - флейтиста, и Десислава Петрова - Солджъра, водач на лесбийско сдружение. Разбрах, че са поканени и някои емблематични фигури като бившият шеф на БУЛГАРГАЗ и представители на ПП &bdquo;ГОРД&rdquo; на Слави Бинев. Тогава станах и казах: <em></em></p> <p><strong><em>Нали воюваме срещу политическите партии?! Днес те са отново сред нас!</em></strong></p> <p>Именно на тази среща за първи път &bdquo;проектът&rdquo; - гражданството да остане извън управлението, извън взимането на стратегически решения, особено в Народното събрание - беше счупен от идеята ми да се продължи борбата вътре, в парламента. И гражданските движения да потърсят единение и да намерят формулата да влязат вътре в Народното събрание. Преди 14 март това означаваше да се борим парламентът да продължи да работи. Знаете какво стана.</p> <p><strong>Цецка Цачева и всички народни представители ни се изсмяха</strong></p> <p>два дни след нашите протести, тоалетни хартии, мегафони и виканици, в които уж бяхме заедно. Два дни след това те се снимаха на една емблематична снимка пред&nbsp; централния вход, като за спомен. С една дума, казаха ни: <em>Гледайте си работата!</em></p> <p>Тогава окончателно изведох идеологията на движение&nbsp; &bdquo;Освобождение&rdquo; за смяна на системата чрез влизане в нея. Извикахме всички съидейници и учредихме истинско гражданско движение с две цели - да има единно движение, което да представлява протеста, т.е да няма персонифицирани лица, и второ&nbsp; - участие в избори за Народно събрание. Защото до този момент всички медийни лица на протеста отказваха гражданите да влязат вътре и заедно да притиснат статуквото. Това, което направихме ние от &bdquo;Освобождение&rdquo;, преобърна плана и те започнаха да вървят след нас. Точно тези, които отказваха да влизат в парламента,</p> <p><strong>всички до един започнаха да вървят след нас.</strong></p> <p>Първи се възползва от променената ситуация Александър Томов, като сложи един от своите младежки лидери Митето Митев за водач на т.нар. движение &bdquo;Българска пролет&rdquo;. Най-накрая "лицата на проекта" - Ангел, Янко, Дончо и Йоанна Иванова, се принудиха да вземат регистрацията на партията &bdquo;Движение за гражданска инициатива&rdquo; (ДГИ), за да влязат и те в надпреварата, за която в началото дори и не искаха да чуят.&nbsp;</p> <p><strong>- В интервю по бТВ актьорът Калин Сърменов, който е в водач на две от листите ви, никак не протестираше срещу управлението на ГЕРБ, дори каза много топли думи за ексминистър Вежди Рашидов и реформата, която се провела по негово време&nbsp; в театрите.&nbsp; Ето цитат: <em>Администрацията си вършеше работата. Тези хора (ГЕРБ) се опитваха да вършат работа (...) С всички недостатъци, но нещата се случваха. (...) Такава реформа в културата, която се направи, досега не е имало и тя дава своите резултати. Тази криза кому беше нужна?</em>&nbsp; Как да разбирам това? Вие сте срещу това управление, или сте хора, които искат да му помагат?&nbsp; </strong></p> <p>- Гледах запис на предаването, защото ми се обадиха десетки приятели и симпатизанти да ме питат същото.</p> <p><strong>Категорично се разграничавам от това, което е казал Калин Сърменов. &nbsp;</strong></p> <p>Няма нито един човек при нас, който може да си помисли да каже добра дума за управлението на ГЕРБ, особено пък за Вежди Рашидов. Даже в случая, като председател на Народно читалище &bdquo;Отец Паисий&rdquo; в София, трябва да кажа, че сме спечелили петгодишно дело срещу Министерство на културата и сме го осъдили за разноските. Защото по поръчка на кмета на ГЕРБ в Слатина - Антоанета Апостолова, която иска да лапне имота и активите му, читалището трябваше да бъде закрито. Ние от &bdquo;Освобождение&rdquo; няма да допуснем&nbsp; да се повтори управлението на ГЕРБ.</p> <p><strong>- Но Калин Сърменов е популярно лице и е водач на две от листите ви. Как ви представлява, а вие не знаете кой къде какво говори? Звучи много несериозно. </strong></p> <p>- Разбирам, права сте. Това е наша отговорност. Но пак повтарям, категорично се разграничавам от това, което чух и видях. Г-н Сърменов е включен в изборните листи от квотата на ПП &bdquo;Другата България&rdquo;, а не от &bdquo;Освобождение&rdquo;. Ние многократно сме заявявали, че сме срещу управлението на ГЕРБ и не само срещу него. Срещу всички тези, които бяха досега. Защото те са едно и ние се борим срещу тях.</p> <p><strong>- Защо протестите протичаха седмица за седмица? От неделя до неделя. </strong></p> <p>- Това е другата част от схемата. Безумие някакво е да се протестира срещу празни сгради! Да не говорим, че &bdquo;разхождането&rdquo; на хората е загубена енергия. Хайде от единия край на София, хайде до другия край на София. Но нямаше как. Бяхме принудени, поне аз бях принуден да се съобразя с това и да го използвам, за да мога да въведа идеята си сред протестиращите. Която в крайна сметка днес се превърна в предизборно статукво, а именно - гражданите да продължат протеста си и като кандидати за народни представители. Затова аз наричам тези протести &bdquo;проект&rdquo;. Защото по време на протестите вътре имаше хора, които ги режисираха.</p> <p><strong>- Как ставаше това? Дайте пример.</strong></p> <p>- Например включваме се с наш лъч, с наша платформа в общия протест. Доближаваме се до Ангел, Янко, Дончо и Йоанна. Те ни виждат и няма вече как да разделят протеста, няма как да останат единствени. Принудени са да ни поканят и продължаваме заедно. Нали сме единни в протеста?! В това време сред тях се появяват някакви хора, които започват да им казват какво да правят с нас, какви конкретни действия да извършат. Как да се възползват от тази ситуация, която не е планирана. Защото ние не сме част от проекта и техния протест!</p> <p><strong>- Това познати лица ли са?</strong></p> <p>- Не, нещо като съветници, консултанти...</p> <p><strong>- Приличаха ли на ченгета?</strong></p> <p>- Няма как да са други, защото се виждаше, че познават мотивите, психологията на тълпата,&nbsp; начина на действие. Т.е. те знаят за какво става въпрос&nbsp; Аз съм разумен и грамотен човек, с три магистратури съм, почетен офицер от резерва и зам.-председател на Съюза на парашутистите, знам какво говоря. А това, което мен ме изведе мен &bdquo;на улицата&rdquo;, не е че някой ми е платил или искам да стана еди-какво си, а защото видях и разбрах за какво става въпрос! &nbsp;И то се потвърди.</p> <p>Ангел Славчев, Янко Петров, Дончо Дудев и Йоанна Иванова, както и Янаки Ганчев, Кристиян Коев, Десислава Петрова и т.н. са просто едни лица на<strong> </strong></p> <p><strong>проекта &bdquo;Протести 2013&rdquo; на парламентарно управляващата мафия, </strong></p> <p>който имашеза цел не да смени системата, а да промени лицата на системата и да отпуши така социалното напрежение, че да го отведе за пореден път извън управлението на държавата!</p> <p>И доказателството за това се видя миналата седмица в бруталните измами на Янаки Ганчев от &bdquo;Орлов мост&rdquo;, от когото се разграничиха дори собствените му привърженици. Доказателството се видя и в опитите за разцепване и охулното отношение към &bdquo;Освобождение&rdquo; и най-вече пряко с атаките лично към мене онзи ден (12 април, вечерта) в инсценираните чрез "протести" опити за завземане на читалището, на което съм председател, от кмета на ГЕРБ на район Слатина Антоанета Апостолова, председателя на СК &bdquo;Левски&rdquo; Стоян Хранов (който в телефонен разговор ме заплаши с протести, след като не можа да ме подкупи) и неговото квартално протеже Архангел Петров, към които се включиха не кои да е, а именно лицата на &rdquo;протеста&rdquo; - Ангел Славчев, Дончо Дудев и Йоанна Иванова (вече кандидат за депутат от ДГИ).</p> <p>Дори Ангел Славчев писмено е изразил участието си в това разбойническо дело<strong> </strong></p> <p><strong>с присъствието и с подкрепата на районния кмет на ГЕРБ Антоанета Апостолова.</strong></p> <p>Просто всички тези играчи на политическото статукво са били пред сградата на читалището ни на &bdquo;протестен митинг&rdquo;, за да обмислят и предприемат действия за незаконно влизане в него като членове. Целта им е ясна - присвояване на активите му (почти 3000 кв.м. парцел и огромна сграда на топ-центъра на Редута), както и спиране на съдебно дело, което успешно водим срещу Вежди Рашидов и Министерство на културата и герберите от община Столична и Слатина за непревежданата повече от пет години субсидия на читалището ни и средства за ремонт на сградата равняващите са на повече от 100 хил.лв. с лихвите!</p> <p><strong>Ето това е част от истината за протестния проект.</strong></p> <p>И когато това стана видимо за нас, разбрахме, че трябва да продължим протеста сами. За това ни беше нужна и партия-носител в битката за Народно събрание. Битка, в която целта ни е да изградим мост на гражданството към парламента. И понеже не искахме партията да е от статуквото, не искахме да е с идеологема, затова като най-добра възможност се спряхме на партията на нашите събратя и сестри от света - &bdquo;Другата България&rdquo;.</p> <p><strong>- Можем ли да разграничим гражданския от студентския протест? Защото и това е много неясно - кой кого представлява. Нароиха се толкова сдружения, обединения, които социологията дори няма да успее да регистрира, камо ли да стигнат до парламента. Тогава от вас нищо няма да зависи. <br /></strong></p> <p>- Имате много външен поглед. Като човек, станал учредител и говорител на част от протестиращите, ви казвам, без да звучи нескромно, но аз преобърнах тази идея. Защото видях истинската пробуда на хората.</p> <p><strong>- Кога решихте да се разграничите? Да направите свое обединение? <br /></strong></p> <p>- В началото нямаше никакви послания, нищо не се чуваше. Хората викаха :<em> Мафия!</em>, но жадуваха да извикат: <em>Цар Траян има магарешки уши!</em> Т.е да извикат на глас истината. И второ, народа се осъзна като закона. Хората най-накрая разбраха, че всичко зависи от тях, че нямат нужда от посредници. Че те са суверена, закона!</p> <p>Но тези протести, както ви казах, се водеха от лица, които не искаха да извършат истински действия&nbsp; и да поемат отговорности, не желаеха да влизат в парламента. Те искаха да стоят отстрани, да правят общи групи и кръгли маси, съветнически и консултативни органи и да протестират, заради протеста, защото явно това се заплаща добре.</p> <p><strong>- Не може ли да погледнем и така на протеста - че хората не бяха наясно какво точно искат?</strong></p> <p>- Не, напротив! Ние непрекъснато се опитвахме да застанем до тези лица на протеста, за да станем всички заедно една кауза. Която по моето виждане трябваше да продължи и в Народното събрание. Затова първоначално искахме да се промени изборния закон, който Народното събрание можеше да гласува преди да се разпусне.</p> <p><strong>- Да се върнем към генезиса на протеста. Кога разбрахте, че протестите се превръщат в проект?</strong><br /> <br />- Имаше три основни медийни лица на проекта -&nbsp; Янко Петров, Ангел Славчев и Дончо Дудев. Те бяха организаторите на по-мащабните протести - срещу Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, срещу високите сметки, ЕРП-тата, монополистите. И когато стана ясно, че има много хора, които са се престрашили да изляат и да кажат, че знаят за какво става въпрос, тогава се отприщи насъбралото се от години напрежение и жаждата на хората за промяна. Всеки излезе да каже за несправедливостта. Затова за мен това е истинската част на протеста. Сметките за тока бяха само повода. Причината е монополизирането на властта от парламентарно представените партии. Тогава разбрах, че това е един проект на тези трима младежи, които имаха медиен комфорт от самото начало.</p> <p><strong>- Нали медиите са длъжни да ни информират? </strong></p> <p>- Не, не говоря за това. Защо не отразяваха нас и мен? Когато излязохме ние и започнахме протестите, едва тогава разбрах какво е "медиен чадър" и "медийна сянка". Никой не ни&nbsp; обръщаше внимание. Ето, скоро направихме протест срещу репресиите на МВР под прозорците на министъра, дойдоха само две телевизии, едната дори не го отрази. Това беше. Медийният&nbsp; комфорт беше осигурен за тези тримата, защото този проект обслужваше интереса на Бойко Борисов бързо да се изплъзне от нарастващото напрежение, да изчезне за момент, за да си подготви изборите. Всичко това виждате в момента, нали?</p> <p><strong>Неизвестната величина беше по-скоро как ще действа на народа.&nbsp;</strong></p> <p>Организаторите на проекта не знаеха в каква степен той ще се отзове. Но понеже насъбралото се напрежение беше огромно, хората излязоха масово. И се довериха на някои от тях, които да ги представляват.&nbsp; И пак стигнахме до въпроса: защо събота и неделя? Защото тогава няма никой от управляващите, защото сградите са празни. Обикаляме града от една точка до друга, защото така се разтоварва енергията на хората. Т.е. тя не се събира, за да доведе до промяна, до прелом.</p> <p>И нека кажа, че беше изключително професионално, провокаторски и разцепнически&nbsp; разработен профила на Янаки Ганчев. Той беше първият, който си позволи да регистрира&nbsp; дружество &bdquo;Орлов мост&rdquo;. Лично го попитах пред президентството, при първия опит за обществен съвет: <em>Защо точно ти регистрираш това движение? Аз също съм бил там! Други преди мен.</em></p> <p><strong>- Какво ви отговори?</strong></p> <p>- Нищо не ми отговори. Защото е част от проекта да се изведе народното напрежение извън управлението. Управлението да е отново на същите, но този път с подменени лица. Ето това е. А в потвърждение на думите ми, трябва да знаете, че лично към мен, ден след като го изхвърлиха от &bdquo;Орлов мост&rdquo; неговите собствени хора, които караше да лягат по софийските улици, само и само той лично да влезе в новините на телевизиите, когато случайно го&nbsp; срещнахме с още двама &bdquo;освобожденци&rdquo; на оградата на Военна академия в разпален разговор с видимо непълнолетно момиче, на моя въпрос:</p> <p><strong><em>Как си Янаки?</em>, той без да се замисли, разгневено ми отговори:<em> Да го духате!&hellip;</em></strong></p> <p>Но нека продължа с това, че аз излязох на улицата, защото видях моя народ за първи път от 20 г. да вика за българщината от сърце, без никой да го кара! Вярвайте ми, на тези протести се плачеше, когато се говореше за отечеството. Учител съм и съм основател на Българския студентски съюз, участвал съм в стачките 1989 - 1990 - 1991 г. и знам какво беше. Хората имаха друг поглед тогава. Сега плачеха за отечеството си. И тези лица на протестите, най-вече тези тримата, използваха това, но хората не се занимаваха толкова с тях, колкото с това всеки да извика на глас болката си. Това е.</p> <p><strong>- Нароиха се много граждански и студентски движения. </strong><strong>Дори Стоичков грабна знамето на протеста. К</strong><strong>ой кой е? <br /></strong></p> <p>- Никой преди мен не се престраши да поведе на всенароден и съборен принцип хората, да&nbsp; организира и учреди единно движение на протеста, така както сторихме ние от&nbsp; &bdquo;Освобождение&rdquo;. И най-вече никой преди мен не искаше да влезе в битка за парламента. Никой. И това всъщност бе основната цел на проекта, за който непрекъснато говоря - да не се променя системата, а да се протестира, седейки отвън.</p> <p><strong>Накрая се появи и това посмешище Националното представителство на студентските съюзи със своя ГЕРБ - председател Ангел Георгиев,</strong></p> <p>което по същество е правителствена структура. Защото по силата на Закона за висшето образование трябва да има една организация на всички студентски съвети от ВУЗ. Тя се бюджетира от държавата и нейния председател, секретар и цялата им администрация са платени чиновници!</p> <p><strong>Те се направиха на първите студенти и казаха: <em>Ела, Стоичков!&nbsp;</em></strong></p> <p>Събраха всякакви хора в зала &bdquo;Армеец&rdquo; и казаха:<em> Ние сме студентите!&nbsp;</em> А истината е, че студентите излязоха по-късно, но не като част от общия протест. Първият им протест беше срещу високите такси на образованието. Забележете, студенството не се припозна в началото, а по-късно. И не потърсиха връзка с другите, потърсиха свое обособено място. Направиха още няколко събирания, накрая се стигна до пълното<strong> <br /><br />развенчаване на станалия за смях Стоичков като протестно лице на менте-студентите.</strong></p> <p>За образа на другото проектно лице Янаки Ганчев вече стана ясно. И кой остана на политическия пазар от страна на лицата на проекта? Единствено организираните в партия ДГИ играчи - съюзници на парламентарното статукво на управляващите - Ангел Славчев, Янко Петров, Дончо Дудев и Йоанна Иванова, които в почивния ден едвам събраха трийсетина привърженици, за да покрещят по традиция пред празна сграда, в случая на софийския кмет на ГЕРБ - Фандъкова, докато предния ден се прегръщаха с районния кмет на ГЕРБ - Апостолова.</p> <p>За да ударят Ивайло Франц, който с &bdquo;Освобождение&rdquo; и "Другата България" преломи проекта &bdquo;Протести 2013&rdquo; на управляващите партии и влезе в битка за народното представителство. Пускаха се клюки и интриги по адрес на всеки един от нас.</p> <p>Но да се върна към студентите. Когато учредихме &bdquo;Освобождение&rdquo; и дадохме пресконференция в БТА, Сашо Томов веднага направи &bdquo;Българската пролет&rdquo;, даже едно от момчетата - Хари Хараламбов - се оказа мой студент в НБУ, те искаха да се съюзят с нас, едва ли не да вземат първенството на &bdquo;Освобождение&rdquo; и&nbsp; мен като лице и да направим обединение. Социалдемокрацията на Томов и "Другата България" да застанат зад нас, а ние да излезем на изборите като коалиция &bdquo;Българска пролет - Освобождение&rdquo;. Отказахме, защото беше ясно, че това отново ще е мероприятие на политическото статукво.</p> <p><strong>- Щом имате такива съмнения към останалите организации, защо сте искали да се обединявате с тях? Защо сте искали обединение с предатели?<br /> </strong><br /> - В онзи момент те нямаха доказан статут на предатели.</p> <p><strong>- Те са нямали, но вие сте имали съмнения.</strong></p> <p>- Аз имах своите съмнения, да. Защото тогава, в начина си на работа, начина по който вършеха всичко, както и накъдето водеха протестите, нежеланието им да се обединим, ако щеш обругаването и хулите по наш адрес и нито една обратно...</p> <p><strong>- Тогава тази ваша покана към тях е била проверка или ако бяха приели, щяхте да се явите заедно?</strong></p> <p>- Щяхме, да. Но тогава всички се ослушваха. Поканихме ги, когато учредявахме &bdquo;Освобождение&rdquo;. Отказаха всички. Дори Янко, Ангел и Дончо не присъстваха на учредителното ни събрание, изпратиха си говорител. После зад гърба ни казали: <em>Какви са тези събирания, ние трябва да сме на улицата!</em> Да, но на улицата не се променя властта. На улицата властта те използва. И когато видяха, че ние ще оберем изборния вот на протеста, те влязоха с пет-шест инициативи, за да разделят гласа на протеста. Защото нашето послание беше: <em>Единни в протеста!</em> И тогава други като вас ми казваха: <em>Те ви хулят, вие ги викате!</em> Да, точно така! Викахме ги! Но вече не!</p> <p><strong>- Не е ли това сбъркана формула? Да искаш да се обединяваш с хора, които те хулят.</strong></p> <p>- Не е сбъркана. Аз добре знам какво исках да направя.&nbsp; Вижте тази чаша. Ако я приемем за чашата на властта и поискаме да я вземем, но я бутаме само отвън с един пръст, ще можем само да я преместваме. Това е протестът отвън. Но ако хванем чашата и с втория пръст, от другата страна, ще можем не само да я местим, но и да я вземем. Това се опитвах да им обясня. Но видях, че тези лица на проекта няма да го направят и затова се нагърбихме ние от &bdquo;Освобождение&rdquo;.&nbsp;</p> <p>И точно тогава се отцепиха, доста хора. Много лоша роля изигра Кольо Босия. Точно учредихме и поведохме движението в съюз с &bdquo;Другата България&rdquo; и той започна да дава на заден ход&nbsp; с аргумент, че не сме готови да влизаме във властта. Последваха го няколко души, които са били прикрити провокатори - Володя Янков, масон, който с тържество каза, че ще ми размаже физиономията по медиите. Разкри се още един - Филип Александров, който се оказа, че играе с Юли Абаджиев и неговата дъщеря с партията им, която продадоха на протестантите - християндемократи на Меркел за 2 млн. евро, като учредиха Християндемокрация на България и я регистрираха в ЦИК за участие в изборите. Този същият наш &bdquo;съратник&rdquo; вместо да даде събраните подписи за &bdquo;Другата България&rdquo; и &bdquo;Освобождение&rdquo;, ги даде на тях и им стана протеже за народен представител.</p> <p>В схемата беше и небезизвестният първоначален партньор на Ангел, Янко, Дончо и Йоанна - Методи Митев, който се оказа, че е от партията на Кунева. Всички те и още няколко личности в момента, заедно с Кольо Босия, този емблематичен дисидент, който странно как&nbsp; и като какъв получава от чужбина непрекъсната информация за повечето от взимащите се в България висши решения, преди да се разберат, от която и да е медия. Ето до тук се стигна! Всички се опитаха да направят така, че дори сега, когато се опитвам да ви разкажа нещо, да няма какво и как да ви го обясня.</p> <p><strong>- При положение, че се случи това разводняване и на протеста, и вота, какви са очакванията ви? Каква е вашата програма - минимум, каква е програма - максимум?</strong></p> <p>- Говоря от свое име и като учредител и говорител на &bdquo;Освобождение&rdquo;. Нашата пряка цел не е просто влизане в Народното събрание. Защото Народното събрание и народното представителство за мен е нещо изключително чисто, истинно и много мощно властово действие. Но то е средство. Пряката ни цел е разбиване на политическия монополизъм. А именно - прекратяване на квотите, кабинетите, привилегиите за парламентарно представените партии. Дори само това да успеем да направим, да имаме възможност да участваме в това разделяне на монопола, ще възстановим държавността. Ще дадем на държавата глътка въздух, за да може да диша.</p> <p>Другото е абсурд. Защото никой от управляващите и управлявалите и от тези, които са свързани с тях, не предлагат такава структурна промяна. За мен това е политическата отлика. Ако вляза в Народното събрание, основната ми цел ще бъде тази.</p> <p><strong>- Как определяте шансовете си? И какво ще правите вътре, ако влезете?&nbsp;</strong></p> <p>- Ако ние съумеем да стиковаме и съсредоточим всички сили, ние ще успеем. Но категорично никакъв договор с никого не можем да имаме.</p> <p><strong>- Какво ще правите сами? Няма да имате никаква власт за промяната, към която се стремите. <br /></strong></p> <p>- Победа за гражданството е неговото влизане в управлението на страната. Това е първата победа. За да се спука един бент, първо трябва да се пропука, нали? Ако играем ролята на върха на щика, ние ще пробием системата. Защото ще имаме народно представителство в чист вид. Тогава всички наши искания трябва да бъдат изпълнени. И&nbsp;</p> <p><strong>ако ГЕРБ, например, ни кажат:<em> Вие сте уличници, гледайте си работата!</em></strong></p> <p>Ние им казваме: <em>Добре...</em> И излизаме отвън. Но вече, бидейки народни представители, ние повеждаме наново революцията и този път ще бъде до главоломен край. За мен трети вариант няма.&nbsp;</p> <p><strong>- Кажете ми трима честни, според вас, политици, с които бихте седнали да разговаряте.</strong></p> <p>- Няма такива, няма такъв политик в България! Той 23 г. лапал ли е, слушкал ли е, папкал ли е -&nbsp; той е негоден личностно да взима безпристрастни решения в общностна полза. Което означава, че ние единствено можем и ще разговаряме по общи и политически теми, не с тях лично, а според позициите, които те имат по важните за нас въпроси. Ако техните позиции отговарят на исканията на гражданството, на нашата програма за промяна, на първо място на разбиването на политическия монополизъм, на разединение на властите, на възстановяване на държавността - тогава да!</p> <p>Но ето ВМРО в момента прави една мимикрия от Каракачанов към Джамбазки, но те продължават да имат същата институционална и политическа позиция. Този примитивен национализъм, който прави и Сидеров, и Валери Симеонов, и Данчо Хаджиев от СКАТ, това е антинационализъм. Да търсим противопоставяне, за да изведем общонационалния идеал? Е няма такова нещо. Затова в момента и те са срещу мен лично и срещу мисията на &bdquo;Освобождение&rdquo;. Защото нашата позиция е абсолютно различна. Ние трябва да имаме българското съединение и идентичност, за да можем да бъдем уважавани от всеки друг, а не да се занимаваме и сблъскваме с другите, за да търсим идентичността си. Същото е и с гражданската ни позиция, и противопоставянето с лицата на проекта. Затова как може да имаме договор с партия, която се е самобетонирала във властта?!</p> <p><strong>- Кого имате предвид?</strong></p> <p>- ГЕРБ, БСП, СДС-тата, Костов с всичките му безумия, противоконституционното ДПС, разни междинни играчи, които се мотаят нагоре -надолу. За мен е абсурд системата сама да реши да се промени. Затова, ако влезем в Народното събрание, за да бъдем в полза на народа, ако никой не иска да се промени, няма да има друг вариант, освен отново излизане и повеждане на народния бунт и протест. Но вече отвътре!&nbsp;</p> <p><strong>Ако те отново си организират изборите, няма да ги оставим.</strong></p> <p>Това което си мислят (както ГЕРБ, БСП, ДПС, АТАКА, СДС), че с мимикрии ще продължат, дълбоко се лъжат! В момента хората изчакват, да права сте. Да, вълната удря и се връща. В момента тя е в точка на оттегляне. Но&nbsp;</p> <p><strong>на 12 май и седмица след това тя ще се върне. И този път ще ги измете всички!</strong></p> <p>&nbsp;</p>

Коментари

  • Тодорка

    15 Апр 2013 21:58ч.

    Браво на журналистката Милена Нейова! Това е самата истина! Страхотно интервю!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Любо М.

    15 Апр 2013 22:47ч.

    Подкрепяме Франц. Успех!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ДИВНА

    15 Апр 2013 22:50ч.

    БРАВО НА ЖУРНАЛИСТКАТА, БРАВО И НА ИНТЕРВЮИРАНИЯ!!! ВСЕ ОЩЕ ИМА НАДЕЖДА ЗА БЪЛГАРИЯ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наско

    15 Апр 2013 23:05ч.

    Янко + Ангел + Дончо = трите ГЕРБаджийски прасенца...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • факти

    15 Апр 2013 23:25ч.

    Доста добро интервю. Поздравления за Гласове.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • panaiotov

    16 Апр 2013 3:48ч.

    Истината и само истината!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мария М.

    16 Апр 2013 4:21ч.

    Отдавна чакам някой да се осмели и да каже това, което се случи и се случва наистина с протестите и нас хорат, които излязохме на улиците с надежда за промяна! Колко жалки са предателите на народа! Винаги са били жалки и малки - толкова малки, че ще изчезнат завинаги от спомена и исторята ни. Ще останат само смелите и сърцатите. Знам, че висчко това е истина, защото гледах и слушах Ивайло Франц по митингите. Плачеше с хората и най-човешки споделяше болките им. За мен заслужава подкрепа, а другите съда на народа! Не знам защо чак сега се реши да разкаже това. Требваше по-рано да го направи, но и сега не е късно стига всичко това да бъде чуто. Предавайте нататък, хора. Предавайте, защото няма толкова много смели сърца меожду нас. Браво на Явор Дачков и Милена! Браво на истинските свободни жуналисти. Продължавайте и не предавайте народа си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЩАНГАТА ВГЛАВАТА!!!

    16 Апр 2013 4:25ч.

    Кво сте се наточили да го хвалите толкова тоя отворко бе, кратуни прости и непоръбени тапанари дето се праите на много учени и разбирачи, нали. само приказки и приказки а кой праи парата а? Тея всичките на наш гръб!!!!!Тва е истината а не друга простотия!!!!!!!!!!!!!!Ясно ли ви е бе учените патки!!!!!!!!!!!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Косев

    16 Апр 2013 4:29ч.

    Отличен и бих казал невероятен за българската журналистическа действителност материал. Изключително попадение за "Гласове". Предлагам да се публикува и в другите медии на г-н Дачков. Поздрави! Методи Косев

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • J. Lozanov

    16 Апр 2013 4:34ч.

    Na toia s 6tangata niama li koi da mu ia izkrivi v glavata lumpenska! Nai-nakraia edin inteligenten 4ovek sred blatoto ot idioti v protestite! naistina e goliamo popadenei tozi material i az taka smiatam. Izvinete me za latinicata, no niama kak ot 4uzhbina da polzvam na6ata prekrasna azbuka=

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Bobi

    16 Апр 2013 4:41ч.

    A kъде беше Франц преди 2г ,по време на предишните протести за горивата,когато пак Дончо и Янко бяха на първа линия???Смешник!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пролет и лято

    16 Апр 2013 4:45ч.

    Досега преглеждах страницата на г-н Франц и смятам, че това, което казва е истина. За който иска ето къде проверих: http://www.facebook.com/ivailo.franz?ref=name#!/ivailo.franz Между другото чувах много противоречиви мнения за него, но интервюто ме потресе. За момент не знаех какво да мисля, защото едновременното те отчайва и после те обнадеждава. МЧного интересна личност, но съм съгласна с по-горните коментари, че това е наистина уникален разказ за това, което бе представяно дни наред като протест на народа, а то се оказа затвор. Дано да не свърши всичко до тук. Малко съм притеснена... Но и от мен комплименти за г-жа Милена Нейова и "Гласове". Както винги на висота и професионализъм.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Юнак

    16 Апр 2013 4:50ч.

    къдеса ти Дончо и Мончо и Янко сега бе СМЕШНИК МАЛОУМЕН? НАЛИ НЯМАШЕ ДАПРАВЯТ ПАРТИИ, А БЕ СМЕШНИК! НАЛИ ЩЯХА ДА СА С НАРОДА, А ТРЪГНАХА ДА УРЕЖДАТ СМЕШНИЧКАТА ЙОАНА ИВАНОВА ЗА ДЕПУТАТ, ДЕТО НЕ МОЖЕ ДА КАЖЕ ДВЕ ИЗРЕЧЕНИЯ БЕ, СМЕШНИК! Вземете да се скриете всички лъжци и смешници някъде и никога не се появявайте повече!!!!!!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Bobi

    16 Апр 2013 4:55ч.

    A kъде бяха Франц и Дачков когато откривахме магистралата с Дончо и Янко?Когато бяхме бити и арестувани???Излагате се,ееййй!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЮНАК

    16 Апр 2013 5:10ч.

    Къде са те били тебе бе, платен писач на отговорчета и спамчета по нета? Къде са ви били по митингите бе, платени гласчта? къде бе, СМЕШНИК СЪССМЕШНИК! БИХА ПЪРВИТЕ ОТ ОРЛОВ МОСТ, СМЕШНИК ТАКЪВ! А НПОСЛЕ ТАКИВА, КАТО ТЕБЕ И НАЧАЛНИЦИТЕ ТИ ОБРАХА ОВАЦИИТЕ, НОТОВА СВЪРШИ ВЕЧЕ, СМЕШНИК!!!!! ДОТУК И КРАЙ!!!! Ивайло франц може да е всякакъв, но не е СМЕШНИК КАТО ВАС ПЛАТЕНИТЕ ПАРТИЙНИ ИНТЕРЕСЧИЙЧЕТА, КОИТО СЕ ОПИТАХТЕ ДА СТАНЕТЕ НАЦИОНАЛНИ ГЕРОИ, НО СЕ ОКАЗАХТЕ ЛАЙНА МИРИЗЛИВИ!!!!!!! НАЙ-ВЕЧЕ ПРЕДАТЕЛИ ПРИТОВА ПЛАТЕНИ - ангел, дончо и янко йоана и незнам си кой още - НАПРАВИХТЕ ХОРАТА НА НИЩО!!!!!!!!!! гЛЕДАМ ВИ ОТДАВН, НО ЧАК СЕГА СИ ПОКАЗАХТЕ ИСТИНСНКТЕ ЛИЦА!!!! АБЕ СМЕШНИК Я КАЖИ ЗА КОЛКО СЕ ПРОДАДОХА ТВОИТЕ ЯНКО, ДОНЧО,МОНЧО И АНГЕЛ И СИЕ?????? ЗА ЯНАКИ ГАНЧЕВ ВИДЯХМЕ!!!!!!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • гражданин

    16 Апр 2013 5:14ч.

    Страховита история! Изглежда ми напълно достоверна. Озадачен съм. Но това си е България при ГЕРБ...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • В.ГЕОРГИЕВ

    16 Апр 2013 5:18ч.

    Най-накрая една медия да отрази истината за всичко случващо се в последно време. Браво на г-н Франц за смелоста да каже истината за протестите !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • J. Lozanov

    16 Апр 2013 5:20ч.

    Do Bobi mislia, 4e ne ste prav za Franz= Spomniam si negovite predavania, koito gramnaha prez 2010 godina po Skat, kakto i neveroiatnia material "Ne GERB, a GROB", koito be parvata liastovica na protesta! Namerete go v mrejata. Moje bi v samia blog na Ivaiol Franz= i prepora4vam po-spokoen ton na komentarite= Vsi4ki sme bulgari nali?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Боби

    16 Апр 2013 5:27ч.

    Юнака е толкова юнак,че не си пише и името.Защо се криеш?Успокой се и не пиши глупости,че ставаш смешен и ти.Г-н Лозанов за 2010 сте прав,но защо не се чу нищо за него покрай протестите за горивата?А и човек,който напада всички други,едва ли е толкова чист според мен.Да сте чули някой от нас да напада други хора от протестиращите???

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Янева Г.

    16 Апр 2013 5:32ч.

    Прочетох всичко не без тревога. Ако е така направо ми се плаче, защото толкова се надявах този път да сме единни. Но какво се оказва, че най-видните от всички момчета са наистина НЕистина! Наистина никой от тях не можа да обясни защо се впуснаха в избори, след като мразеха властта и партиите? Много въпроси се повдигат с думите на Ивайло Франц, но и много отговори стават публична истина. В крайна сметка, трябва да серешим дали да гласуваме или не? Аз лично най-вероятно ще гласувам за това наистина нашия протест да влезе там, където ще може да се промени тази ужасна система. Но незнам какво ще бъде, ако ни преддат и там?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЮНАК НА ЮНАЦИТЕ!

    16 Апр 2013 5:42ч.

    Абе СМЕШНИК ти като си пишеш Боби, да не си пишеш истинското име бе СМЕШНИК???? ОТ ВСИЧКО НАЙ-МРАЗЯ ПРЕДАТЕЛИТЕ, А ТЕЗИ ДЕТО ГИ ЗАЩИТАВАШ ГИ ЗНАМ, ЧЕ ПРЕДАДОХА ПРОТЕСТА ОЩЕ МНОГО ПРДИ ФРАНЦ ДА НАПРАВИ ТОВА ИНТЕРЮ ЗА ДАЧКОВ!!!!!!!! РАЗБРАЛ ЛИ БЕ СМЕШНИК ДЕТО СЕ НАРИЧАШ БОБИ!!!!!!! КАЖИ НА ВСИЧКИ ЗНАЕШ ЛИ КОЛКО ПАРИ ПЛАТИХА БСП И ГЕРБ НА ТЕЗИ ТРИ МОМЧЕНЦА ДЕТО НИ РАЗИГРАВАХА НА ДЪРТИ ГОДИНИ ПО УЛИЦИТЕ???? АОЗ ЗНАМ, ТАКА КАКТО ЗНАМ ЧЕ ИВАЙЛО ЕНА ПРОТЕСТИТЕ ОЩЕ ПРЕДИ ТИ ДА СЕ РОДИШ, МОМЧЕНЦЕ!!!Той няма да си спомни може би кой съм, но когато направи Българския сдтудентски съюз през 1990 тата година и ни водеше в стачките ти и твойте момченца НЕ СТЕ БИЛИ ДАЖЕ ПЛАНИРАНИ, СМЕШНИК!!!! ЕЙ СТРАШНИ СА ТЕЯ ПЛАТЕНИ ГАДОВЕ!!!! Един свестен човек да се престраши да излезе и те да го направят на нищо!!! ЕЙ СМЕШНИК, ДОКАТО МОЧО И ГОНЧО СЕ КРИЕХА ИВАЙЛО ВОДЕШЕ БИТКАТА ЗА ПРАВОСЛАВНОТО ВЕРОУЧЕНИЕ И ТОГАВА НИКОЙ НЕ ГО ПОДКРЕПИ, РАЗБРА ЛИ БЕ, СМЕШНИК ПЛАТЕН!!!!! НАПИШИ СИ ДОМАШНОТО СМЕШНИК ТАКЪВ И ПОСЛЕ ДРАСКАЙ В НЕТА!!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ива Стоянова

    16 Апр 2013 6:27ч.

    Намерих линка и материала, за който спорят по-горе - \"Не ГЕРБ, а ГРОБ\":\r\nhttp://ivofranz.blog.bg/politika/2012/09/21/ne-quot-gerb-quot-a-grob.1001995\r\nМного е силно и истинско! Не знаех, че някой така искрено е искал да промени системата много преди протестите срещу монополи и сметки! Според мен изобщо не са прави тези, които критикуват Ивайло Франц - той заслужава да ни води повече, отколкото който и да е друг! Това е мое лично мнение не го налагам на никого.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ралчо

    16 Апр 2013 7:02ч.

    Споко на всички. Гробаджиите от Герб пак ще спечелят изборите и тогава ще се види кой кой е от протестиращите и техните зяпачи!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стоян

    16 Апр 2013 10:28ч.

    Това, което Франц (ама че име) казва за Янко, Дончо и сие е вярно. Но с какво той е по-различен от тях. Сложили гербаджия да им води листите, нещастници. Ама била \\\"Другата България\\\". Ами ти какво правиш при \\\"Другата България\\\" бе оланколу, какво правиш с мошеника и масона Томалевски?! Ивайло Франц - поредния смешник, появил се за кратко на обществения небосклон :))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Фен на ДСБ

    16 Апр 2013 16:12ч.

    Интересно как "грамотен човек, с три магистратури съм, почетен офицер от резерва и зам.-председател на Съюза на парашутистите", явно не в първа младост не може да отдели зърното от плявата и слага знак за равенство между СДС и ДСБ като последните бяха единствените в последния парламент, които подкрепяха "неговата" идея за неразпускане на парламента и програмно правителство?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бойко

    16 Апр 2013 16:46ч.

    Чета изказвания на всякакви ..... които си седят в къщи пред телевизора или по кръчми на чашка и се правят на Ръководители на всичко! Даже последния не се е посрамил да се напише какъв е - помощник на най-големия обирдижия на България - членът на БКП и преподавател по политикономия - иван костов! За всички тях трябва само голямо дърво и метла от всякъде - ВЕДНАГА! ПРЕГРЪЩАМ ТОЗИ ЧОВЕК, КОЙТО СЕ ПРЕСТРАШАВА ДА ЗАСТАНЕ НАЧЕЛО НА ПРОМЯНАТА! ДОЛУ БОКЛУЦИТЕ, КОИТО 23 ГОДИНИ НИ ПОБЪРКАХА! Забележете само кой се осмелява да поведе хора на протест срещу МВР! Вие, женчовците и политиканите, разбирате ли какъв знак е това? Явно не! Защото сте платени номенклтури или кръгли глупаци! Няма да мога да отида днес на протеста на Ивайло Франц и Освобождение срещу МВР в 12 часа, но който може - ОТИДЕТЕ! ТОВА Е ПЪТЯ! ДОЛУ БОКЛУЦИТЕ ОТ ВЛАСТТА!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • нео

    16 Апр 2013 17:05ч.

    Браво.Все пак малко ме притеснява как Ганьо Балкански ще прави честни избори за Андрешковците.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • никой не казва

    16 Апр 2013 19:58ч.

    Никой не казва какво ще направи, ако той е на власт. Никой! Да си представим, че всички досегашни партии кажат: Добре, оттегляме се. Направете каквото трябва. Е? Тогава какво ще направите господин Франц? Не казвате. Не казвате. Защото не сте наясно какво бихте направили! Това е! Ако сте наясно - кажете го! И ще видите, че тогава ще Ви подкрепят достатъчно много хора. Да! Ако сте наясно какво трябва да се направи, как да се направи, кой да го направи, и го напишете в нета, и го кажете по телевизията, тогава няма да имате равни по подкрепа. Хората ще видят как ще се променят нещата. Как ще се променят. Ще видят как ще им се подобри живота. Ясно, конкретно, точно! Аз не виждам и не чувам някой да казва какво ще направи, ако е на власт. Как тогава да го подкрепя? И как очаква този човек да получи достатъчно подкрепа, че да промени системата? Та той дори не е наясно каква е точно тази система. Не е наясно как би могъл да я промени! Хайде, Франц, напиши на бял лист какво трябва да се направи. Тогава всичко ще се промени! Чак тогава! Ако не знаеш какво и как трябва да се промени, тогава нямаш шанс за успех. Да речем, че след теб тръгнат 2 милиона души, и дойдеш на власт. Е? Какво ще правиш тогава? Нищо! Нищо! Нищо! Ти ще оплетеш конците! Разни тарикати ще те изместят и пак ще се влезе в блатото. Още по-надълбоко. Съгласен съм, че трябват решителни промени. Подкрепям протестите. Но трябва да се седне и да се работи! Да се разпишат нещата. Внимателно да се обмислят и подготвят. После зад проекта да застанат тези, които ще го осъществят. Смело, честно, отговорно. Познавам Дончо Дудев. Абсолютно честен и отговорен човек! Не приемам хвърлянето на кал по него!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • колев

    16 Апр 2013 22:37ч.

    времето ще покаже да ли сте прав ноявно сте завършили трите магистратури в СИМЕОНОВО и не момете дори да си помислите че обикновени хора могат да бъдат водачи,ТЕПИЧНО ЗА НАШАТА ИСТОРИЯ ТРЯБВАТ И предатели и самозванци....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • колев

    16 Апр 2013 22:38ч.

    времето ще покаже да ли сте прав ноявно сте завършили трите магистратури в СИМЕОНОВО и не момете дори да си помислите че обикновени хора могат да бъдат водачи,ТЕПИЧНО ЗА НАШАТА ИСТОРИЯ ТРЯБВАТ И предатели и самозванци....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Другарю Франц, Ивайло,

    17 Апр 2013 1:00ч.

    Я сподели как се мазнеше на достойния антикомунист Георги Жеков, а след това го предаде. И замени достойнството със заплата в Соросовия Нов български университет. След което се прегърна с комунетата и ченгетата. Каква е задачата ти днес, другарю Франц, бивш човек? Кого трябва да следиш и да предадеш, подлецо?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЮНАК НАД ЮНАЦИТЕ

    17 Апр 2013 1:53ч.

    Докато съм бил на работа БОКЛУЦИТЕ И МЪРШИТЕ са се включили в плюенето, защото друго не могатда правят!!!!!Па и за друго не им плащаты!!! да кажа пак на всички мръсници и хулячи КАКВО СТЕ НАПРАВИЛИ ВИЕ БЕ БОКЛУЦИ И СМЕШНИЦИ И ПЛЮВАЧИ ЗА БЪЛГАРИЯ, ЧЕ С МАЛОУМНИТЕ СИ СЪЗНАНИЯ НЕ МОЖЕТЕ ДА ВИДИТИ ЩО Е ИСТИНА И ЩО Е ЛЪЖА!!!!! ТАКИВА КАТО ВАС ПИШАТ ПО НЕТА САМО ДА ИЗЛИЖАТ НЕЧИЙ ЗАДНИК!!!! АБЕ УРОД ОТ 18,00 ЧАСА ТИЗНАЕШ ЛИ ДНЕС, ПРЕД КОЕ МИНИСТЕРСТВО НАПРАВИ ВТОРИ ПРОТЕСТЕН МИТИНГ ИВАЙЛО ФРАНЦ БЕ ГРОЗНЬО МАЗЕН???????? ЗНАЕШ ЛИ?????? ПРЕД МИНИСТЕРСТВО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ!!!!!! ЗНАЕШ ЛИ СРЕЩУ КАКВО ПРОТЕСТИРАХА ИСТИНСКИТЕ ПРОТЕСТИРАЩИ БЕ СМРЪДЛИВЕЦ????? СРЕЩУ РЕПРЕСИИТЕ НА МВР СРЕЩУ ПРОТЕСТИРАЩИТЕ И ЖУРНАЛИСТИТЕ!!!!!! От вчера казвам на по-горе пикаещите кисилина, че преди да плюят и храчат ДА ВЗЕМАТ ДА СИ НАПИШАТ ДОМАШНОТО И ДА НЕ ПИШАТ НИКОГА ПОВЕЧЕ ЗА ДОСТОЙНИТЕ ХОРА ЛЪЖИ И ГНУСОТИИ!!!!!! БОКЛУк ПЛАТЕН как можеш да наричаш комунист и ченге някой който се бори срещу тях бе ГНУСЛЬО?????? ЗНАЧИ ПРОСТО ТИ СИ ТОЧНО ТАКЪВ ВЪШЛИВ ПРЕДАТЕЛ, ПОДЛЕЦ И ЧЕНТГЕ!!!!! ЗЕМИ СИ НАПИШИ ДОМАШНОТО С ЧЕНГЕТО КОЕТО ТЕ РАЗРАБОТВА ПА ПОСЛЕ ПИКАЙ КИСИЛИНА В НЕТА!!!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • с чорапи и гъбички

    17 Апр 2013 2:00ч.

    Босия е отдавна известно милиционерче без униформа. Като Кошлуков. С една дума - безпартиен комунист. Внедрени, или вербувани още по комунистическо по затворите. Босия, например никога не е писал нищо конструктивно, а само мръсни подробности за кого ли не? Много често със съмнителна достоверност. Омаскаряването на всички и всичко е негов специалитет, но и негова задача, която изпълнява вечв 23 години.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стар Софиянец

    17 Апр 2013 2:16ч.

    Снощи прочетох тази статия и всичко това, което би трябвало да се нарече коментари. Изненадан съм от много неща. Не познавах този, за който се шуми толкова, но искам да кажа, че наистина днес минах покрай градинката на СВ. Седмочисленици в обедната почивка и чух и видях този човек. Не съм пристрастен към никой, даже обратното, дори сред приятелите си съм известен като \"сухар\", но това, което видях и чух първо ме стресна, но после трябва да кажа, че на такова нещо не съм бил свидетел на нито един митинг. Не знам какво е работил Ивайло Франц или учил разбирам, че е образован, но съм впечатлен! За да кажем кой кой е за мен трява първо да се види и чуе човека и това направих днес на обяд. Искам да ви кажа и най-вече на тези, които използват много епитети в изказванията си, че този път и на тези избори лично аз ще гласувам! Опредлено ще гласувам за първи път от много избори насам, защото днес видях това, което съм искал да видя преди много години в България и заради липсата, на което децата ми напуснаха прекрасната ни страна. Не знам коя е партията, от която този човек се кандидатира, но лично за него ще дам гласа си, дори смятам да намеря начин и да се свържа с г-н Франц, защото такива хора трябва да бъдат подкрепени. Толкова от мен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • бррррррррррррр

    17 Апр 2013 2:43ч.

    бе кво сте го захвалили тоя политикан бе.......сички са един дрол дренки

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До Стар Софиянец

    17 Апр 2013 2:56ч.

    Очевидно от коментарите, Вие ще гласувате за тези с моногото епитети. И не забравяйте "...по делата ще ги познаете..."както и "по дрехите посрещат, по ума изпращат"!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стар Софиянец

    17 Апр 2013 3:13ч.

    Опитвам се да копирам този материал, защото смятам да го разпространя, но имам затруднения при прехвърлянето в моя компютър. Но без значение позволих си отново да напиша в отговор на реторичния въпрос към мен. Както съм написал съм \"Стар Софиянец\"! Не съм от вчера, господине! След като си позволявам да споделя личното си виждане, значи съм преценил за кого мога да гласувам. А това, че ме съветвате с народните приказки, с които и аз съветвам близките си, това не ме обижда, напротив. Така, че уважаеми господине решил съм да гласувем не за \"многото епитети\", а за конкретния човек, който смятам, че ако не друго е искрен и неопетнен! Да именно благодарение на многото хули и подкрепи се реших да проверя всичко това и наистина ще подкрепя Ивайло Франц. А относно дрехите - прав сте. Той не бе много добре облечен, но държеше мегафон срещу МВР...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • anarhist

    17 Апр 2013 3:28ч.

    sduhani pensii na koito im triabva furer i tretia raih//////koga ste izmrat vsichki restitutki-prostitutki2

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мако Даков

    17 Апр 2013 5:03ч.

    Ей, облъчени с комунизъм дебили, съвсем ли не можете да мислите? Май-да. Комунистическото нищожество др. Франц го канят по комунистическите парцали за дезинформация и манипулация. Кой го кани? Назначените от болшевишките престъпници за журналисти със задача промиване на мозъците ви. И виждам, че добре са си свършили задачката. Защо доказани българолюбци и антикомунисти, с висок политически морал като Петър Гогов, Георги Ифандиев,Иван Ланджев, Георги Жеков никой не смее, а и не иска да ги покани? Защото от тях ще разберете истинската истина, а това не трябва да става. Тук можете да гледата единственото антикомунистическо предаване и белким прогледнете. България свободна зона от комунизъм социализъм!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мако Даков

    17 Апр 2013 5:07ч.

    http://bezkompromisno.blog.bg/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • страшльо

    17 Апр 2013 5:24ч.

    Тоя Ивайло Франц много хора плаши. Явно някой много се плаши да не земе да земе власта а?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • магистър на орките

    17 Апр 2013 5:38ч.

    Наистина, диагнозата "отвсякъде крадат и всичко е менте" е само "червейче" /на кукичката/, ако мълчиш какво криеш в чувала. Лошо, ако е така. Ставаш част от измамата. И то най-качествена.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до страшльо и Стар Софиянец

    17 Апр 2013 20:49ч.

    Посочете ми къде е казал или написал тоя Франц, какво ще направи, ако вземе властта? Конкретно, ясно, точно. Кой, какво, и как ще направи, за да се променят нещата. И какъв ще е крайният резултат. Аз не съм видял и чул тия неща от тоя Франц. Тогава как го хвалите? За какво? Че говорел хубаво?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стар Софиянец

    18 Апр 2013 3:15ч.

    Не знам кой сте, но ето страницата на Ивайло Франц, която аз лично прегледах http://www.facebook.com/ivailo.franz?ref=name

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мако Даков

    20 Апр 2013 5:05ч.

    По-добре прегледай страницата на Диагноза с Георги Ифандиев и гледай Безкомпромисно с Георги Жеков, ако не си комунист или агент, разбира се. Ако си комунистически отпадък, както си мисля, ще гледаш, слушаш и възхваляваш най-различно комунистическа сган.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • психо килър

    21 Апр 2013 6:17ч.

    Абе ей незнам къв си Маков ли си? Даков ли си? Ама не си у ред! Кво си се разписал за тоя Жеков и Ифандиев бе, изтрещеняк такъв? Кво общо имат тея хора с интервюто и Франц? Ти май си некъв болен мозък за освидетелствване11111 спри да спамиш оръфляк от психодиспансера22222

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мако Даков

    21 Апр 2013 16:42ч.

    Презрян червен отпадък "психо килър", наистина си психо, както всички от комунистическата банда.Мисли, ако можеш, ама не можеш. Тоя Жеков и Ифандиев са истинските българи, а не като теб съветски подлоги. Марш към канализацията!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • безименен Българин

    22 Апр 2013 2:03ч.

    ИСТИНА е ВСИЧКО споделено от Ивайло Франц пред журналистите от \"Гласове\" в това много смело интервю! Текущите факти и действия в политическата действителност в България само го доказват. Поздравявам го, както и \"Гласове\". Чудя се, защо никоя друга медия не отразява и не кани този мегафон на ИСТИНАТА?... Считам, че начина, по който някои хора коментират фактите от интервюто и личността на Ивайло Франц е непристоен и грозен. Призовавам ги да бъдат достойни, грамотни и възпитани човеци и българи!\r\n

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • No name

    30 Апр 2013 6:28ч.

    Stra6en material. Bravo na GLASOVEq DA4kov i MIlena za smelosta ina tova mom4e za otkrovenata pozicia. Za6to ne se publikuva v GALERIA? Sa6to ne vijdam nikakva glasnost na Ivailo Frantz v drugi medii= Za6to tova e taka i koi ima izgoda da se mal4i istinata za protestite i istinskite voda4i@===Samo mrasnite komunisti!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • НАЦИОНАЛИСТ

    03 Май 2013 7:16ч.

    Нема ли тука пишештите червени боклуци да кажат някоя простотия за 1 май ден на червения Капиталистически Труд, А-аааааааааааааааааааа? или тоя боклук от СКат Даков-маков да вземе да прочете малко страницата на комисията по досиетата, в които неговите домашни любимци от СКАТ и НФСБ-ебе-то със секи за кинти, са няколко броя ито като кандидат народни представители. Преставяте ли си бе, хора-ааааааааааааааааааа? Кво го хули Франц тоя шестак, бе! Единствения, който натри носовете на продажните Скатаджии, които му взеха предложението за Националния фронт, дето им го каза в едно от предаванията си. Натри мутрата и на Волен - Доганчовия агент - който и сега му подскачат топките, като чуе, че некъде се появява Фюрерът Франц! Търкалят се от шубе за изборите сички менте-националистически лидерчета, защото това момче е настоящият суперски НАЦИОНАЛИСТ НА БЪЛГАРИЯ С ГОЛЯМО Н!И ЩЕ Е БЪДЕЩИЯТ НИ ФЮРЕР! Аз съм го казал тва още когато го видях запърви път на живо!!!!!!! помнете ми думата, червенушки и менте националистически курви!!!!!!!!!!!!!1111111 Не се ебавайте с този човек - тва е утрешната ни сила, въпреки, че не съм решил още дали ще гласувам, но ако Фюрерът Франц земе,че престане да се занимава с кретени от уличата и политически трупове и си спретне една истинска националистическа партия, акквато му иде та дрънка, ще съм парвия който ще гласува за него. ще намеря и още стотици кретени като мене..............V..VV За БЪЛГАРИЯ - СВОБОДА ИЛИ СМЪРТ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи