Филип дьо Вилие: Европа стана американски протекторат, преди да премине към фазата на халифата

Филип дьо Вилие: Европа стана американски протекторат, преди да премине към фазата на халифата

"Мисля, че Моментът на Запада отмина. Изпаднахме в зависимост. И двата лозунга, повтаряни до втръсване от Кръга на разума: “Силна Европа” и “Европа е мир”, получиха последен удар със Зелената сделка и Украйна. Първият смъртоносен удар: Зелената сделка. Тя задушава нашите предприятия, но преди всичко облагодетелства Buy China Act, т.е. поканата да се обърнем към Китай. С нормите на Зелената сделка нямаме друг избор, трябва да купуваме китайско. Хубава работа. Що се отнася до войната в Украйна, тя облагодетелства Buy American Act, защото американците са големите бенефициенти от санкциите. Това е двойното европейско слугинство. А ние станахме единството пространство в света, което вече не знае откъде идва, което вече не вярва в себе си. Франция загуби суверенитета си в полза на Европа, която стана американски, китайски, африкански протекторат, преди да премине към фазата на халифата".

В новата си книга Mémoricide (убийство на паметта) френският писател Филип дьо Вилие пише, че церемонията по откриването на Олимпийските игри в Париж, е истински обрат, скъсване на Франция със собствената ѝ история. Филип дьо Вилие е бивш държавен секретар по културата (1986-87 г.) във второто правителство на Ширак, депутат и евродепутат. Той е основател и президент на “Движение за Франция”, участва в президентските избори през 1995 и 2007 г. По време на политическата си кариера и в своите книги защитава християнските корени на Франция и се противопоставя на процеса на ислямизация, който според него е в ход в страната. Създател е на увеселителния парк “Пюи дю Фу”, във Вандея, Западна Франция.

- Във вашата уводна глава обяснявате, че сте написали тази книга в отговор на церемонията по откриването на Олимпийските игри. “Пред целия свят извършихме самоубийството на Франция”, пишете вие. Не е ли малко пресилено? Както и сравнението с падането на Римската империя?

- Този момент на празничен и изобилен нихилизъм ще остане в съвременната история като незаличим белег, явният знак, че постфренското въображение е повярвало, че трябва в момента на публично ликуване Франция - страната домакин - да се изложи на показ пред целия свят, да признае официално скъсването си с двадесетвековния пакт между величието на Франция и свободата на света. Мултисцената, която ни представиха, беше алегория на нашия удапък: Франция вече няма да се олицетворява в своите спомени. Тя се перчи и кичи с пищно презрение към всичко онова, за което толкова ѝ се възхищаваха в целия свят. Тази цермония наистина ме накара да се замисля за края на Римската империя, когато патрициите, на ръба на своите хипокаусти, са се хилели, повтаряйки: “да умрем, докато се забавляваме”.

- Според вас тази церемония е повече от “прегрешение” , тя бележи обрат, дори поврат. Защо го казвате?

- Цивилизацията е социално състояние, в което онзи, който идва на света, много бързо осъзнава, че това, което смята, че може да даде, е безкрайно по-малко фино от онова, което получава. Е, ние преминахме в обратно социално състояние. И затова тази церемония е предобраз на един постисторически свят. Свят на несъстоятелност, в който дългото време избледнява зад мимолетния каприз на комерсиалната неограниченост. Свят, в който следващият миг изяжда предишния. Където прищявката прогонва светлинката. Където “тийнейджъроцентризмът” приютява перверзното и неприличното. Новите медийни чудотворци направиха транспамет, присадиха една памет върху друга. Жак Атали най-добре обобщи същността на церемонията: „Това, което ще запомним, е съвкупността от всички прегрешения от всякакъв вид, които видяхме там. Мисля, че това, което се задава тук, е период, на който Франция отвори пътя”. Ето че идва голямото Прегрешение.

- Какво означава вашето заглавие Mémoricide (убийство на паметта)? Това негласно позоваване на вандейския геноцид ли е? Не е ли убийството на паметта методично унищожаване на нашето минало, история, на всичко, което е направила Франция?

- Убийството на паметта, е когато в името на човешките права, превърнали се в права на пясъчния човек в течното общество, решават да премахнат едно население от най-ценното постижение на старите народи: правото на историческа приемственост, правото да потърсиш в миналите векове липсващите мелодии.

- Обяснявате, че вече не се разпознавате във Франция. Каква е вашата Франция? Как я определяте?

- Франция страда от загубата на паметта си. Цял народ се опитва да оцелее с атрофирала памет, която вече не се предава. Покаятелна памет: практикуваме амнезия на величието и хипермнезия на страхливостта. Още по-лошо, обърната памет: преживяваме наобратно онова, което са преживели бащите ни. Преживяваме преобръщане на ориентирите, родството, съседството и идеалите. Мисля, че жизнената прогноза на нашата страна е застрашена. За мнозина нашите елити са онова, което по времето на Жана д’Арк са наричали “отрекли се французи”. Това, което възпламени перото ми, бе, че всяка нощ се събуждах с тревога: какво ще стане с нашите внуци? Какво ще им кажем? Какво ще им предадем? Исках да излея пред тях всичко ценно, което бях получил. Надявам се, че тази книга ще бъде необходима помощ за оцеляване. С опит за дефиниция какво означава френски упадък и надежда.

- Каква роля изигра Еманюел Макрон в голямото заличаване, което описвате? Ако процесът е започнал преди неговото президентство и го е изпреварил, преминахме ли някакъв решителен етап по време на неговия мандат?

- Той идва от света на хората от Отникъде и изпитва единствено пренебрежително презрение към света на хората Отнякъде. Никъде срещу някъде. Той е едноименната фигура на глобализираната буржоазия, която напада закостенелите дребни буржоа, модела на къщичката с градина, комичния дует Боден, вирилизма на барбекюто. Той олицетворява елитарния прогресизъм на хората Отникъде. Той смазва обществото, стремейки се да превърне Франция в планетарна лаборатория на многообразието. Взривява всички връзки. Посяга на смъртта, живота, предаването, родството. „Eritis sicut dei“, ще бъдете като богове. Той е фаустианец, прометеец. Преди всичко ненавижда старата Франция. Разединява всичко, което му попадне под ръка. Мрази думата “традиция”. Той иска да преобърне всичко, “да смени парадигмата”, както помпозно заявява в лекции пред Сорбоната. В други времена той би мечтал да е алхимик с неговите пещи за превръщане на оловото в злато. Проблемът е, че направи точно обратното. Той провали мандата си.

- А каква роля изигра Европа в този процес?

- Тя беше скрит ускорител. Мисля, че Моментът на Запада отмина. Изпаднахме в зависимост. И двата лозунга, повтаряни до втръсване от Кръга на разума: “Силна Европа” и “Европа е мир”, получиха последен удар със Зелената сделка и Украйна. Първият смъртоносен удар: Зелената сделка. Тя задушава нашите предприятия, но преди всичко облагодетелства Buy China Act, т.е. поканата да се обърнем към Китай. С нормите на Зелената сделка нямаме друг избор, трябва да купуваме китайско. Хубава работа. Що се отнася до войната в Украйна, тя облагодетелства Buy American Act, защото американците са големите бенефициенти от санкциите. Това е двойното европейско слугинство. А ние станахме единството пространство в света, което вече не знае откъде идва, което вече не вярва в себе си. Франция загуби суверенитета си в полза на Европа, която стана американски, китайски, африкански протекторат, преди да премине към фазата на халифата.

- Това убийство на паметта, което описвате, минава през форма на “народоубийство”. Войнственият прогресизъм ли унищожава всяка форма на народна култура? Не сме ли свидетели обаче на бунт на народа чрез урните?

- Да, има бучки в пюрето. Захранени с млякото на постнационалната култура, елитите на мегаполизираната Франция гледат към света. Те вече не гледат към народа. Нямат му доверие. Смятат, че виждат навсякъде надигането на иредентистката вълна на популизма. Добре се усеща нарастването на конфронтацията между Метрополията, която иска мигранти, за да мият чиниите в ресторантите с 3 звезди, и Периферията на ламинатното общество, лишена от бъдещето си. Преживяваме криза на режима. Простолюдието е сочено с пръст. Държат го на дистанция. Властта вече няма легитимност. Декарбонизираните елити  вкарват във Франция един нов, изкоренен, откъснат от земята си народ: нови ръце, нови кореми, нови групи от консуматори и бъдещи доставчици на суши на авеню “Фош”.

- Вашата книга е мрачна, но не само, защото казва, че всичко е загубено. Вярвате ли в ренесанса на Франция, като този на “Нотр Дам”? Има ли признаци на сепване в настоящия хаос? С какво може да бъде спасителна паметта?

- Християнската матрица на обществото е мъртва. На 18 години си измислих девиз: “Едно общество се спасява не с предупреждения, а с достижения, към които се придържаме”. Франция се римува със страдание (France - souffrance), където понякога открива възвишеността на новото процъфтяване. Франция протака, след това си връща устрема. Винаги има обстоятелство, което обръща отчайващите обстоятелства. Има нещо като френско изкупление в сърцевината на целия този упадък. Тя пада. Става. Подхлъзва се. Овладява се. Разкъсва се. И се свързва отново. През цялата ни дълга история има една дума, която се появява постоянно, сякаш е вплетена в тъканта на нашите възходи и падения: “Всичко е загубено…”. А след това има друга дума - тази на катарзиса - която много бързо идва и противоречи на първата: “Всичко е невредимо…”. Рядко една до друга, те вървят заедно. Това са две хилядолетия на семантика на възмогването. Моето заключение се отнася до спасителната памет. Всичко ли е загубено? Всичко е невредимо.

- За бъдещите поколения ли написахте тази книга?

- Спомних си един разговор с Александър Солженицин, когато дойде у дома през 1993 г. Той ми разказа: “Вечер, по време на комендантския час, чакахме въщи в мрака. Понякога забелязвахме под вратата лъч трептяща светлина. Това означаваше, че зад вратата има отказник, който носи светлинка. Трябваше да отворим. Той беше облечен с голямо наметало. Под наметалото криеше напечатан ръкопис, таен манифест на съпротивата, наречен самиздат”. Е, тази книга е самиздат. Дисидентите бяха на Изток, преминаха на Запад. Нашите млади отказници трябва да дебнат под вратата, в часа на вечерните четения, за лъча светлина, носител на самиздат.

- Всъщност тя може да се чете и като прикрита автобиография. В нея вие се определяте като непокорен човек, горд, че е малцинство. Защо?

- Обречен да плувам нагоре по течението, като сьомга в калната Лоара през зимата, аз бях парий, прокълнат, измерван с поглед от висшите гръбначни на Системата, които гледаха на мен като на представител на нисшите гръбначни, току-що излязъл от колекциите на музея “Буфон”. В продължение на петдесет години ме караха да нося кречетало като прокажен пред портите на Града. Единствената проказа, която вече не се лекува във Франция, освен чрез посочване за наказание, е консервативната проказа. Аз бях прокажен, подиграван. Прекарах живота си, приемайки две предизвикателства: първото беше да поправя един геноцид, този на родната ми Вандея. Мечтаех тяда бъде символично обявена за провинция на духа. Вандеецът е непокорен човек. Да бъдеш вандеец означава да се изправиш срещу Адските колони от вчера и… днес. Вандея се е превърнала в педагогика на оцеляването от Терора. Второто предизвикателство беше именно да поправя едно убийство на паметта, това на нашата страна. Днес въпросът вече не е същият. Ние сме в черна дупка. Въпросът вече не е дали Франция ще може да си върне достатъчно морални сили, за да тръгне отново напред, а дали може да се възроди. Ако трябва да запомня един урок от целия си живот, който да споделя с бъдещата младеж, не бих се поколебал нито за секунда. Да знаеш, че си малцинство е само привидна пречка. Малцинството е авангардът. Бъдещите малцинства ще бъдат съставени от спасени, от оцелели от науката и новите медицински  удобства. Те ще спят с отворени очи. Живите мъртви на Системата ще бъдат пометени от пламтящия огън и кристалната чистота на новите френски намерения на тези непокорни умове, отърсили се буржоазните страхове. Именно за тези малцинства написах тези редове. “Малцинство”? Големият лукс на нашето време…

Превод от френски: Галя Дачкова

Свързани статии: Филип дьо Вилие: Covid задейства трансформация на човечеството. В ход е Дехуманистан

Филип дьо Вилие: Европейските лидери наказват своите народи, за да обогатят Чичо Сам

 

Следвайте "Гласове" в Телеграм и Инстаграм

 

Коментари

  • Няма да има българска държава до няколко години, ако не успеем по един или друг начин да скъсаме със Запада

    02 Ное 2024 10:13ч.

    Членството на България в ЕС и НАТО я убива. Дипломатическите отношения със САЩ, Великобритания, Франция и Германия са токсични.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бай Иван

    03 Ное 2024 9:13ч.

    Колега, аз също мисля така! Благодарение на наложените ни политики от тези страни, които винаги са били вражески на България, ние от почти 9 милиона се срнахме до 5,5 милиона! През 2012 г. по данни от нашето министерство на образованието, броят на първокласниците на които майчин език не е български се е изравнил с броя на тези първокласници на които майчин език е български! А какво ли е сега отношението? Вие сами виждате с очите си, че ние българите ставаме все по-малък процент от населението! Под натиск, точно на тези страни, социалните фондове на България се раздават на огромен брой хора, преди всичко от малцинствата, които не се занимават с никакъв обществено полезен труд, а само се занимават с кражби и неконтролируемо размножаване! Работещите у нас са задължени да издържат, тези аутсайдери и голяма част от тях се превръщат в работещи бедни! За съжаление благодарение на средствата за масова дезИнформация, нашия народ продължава да избира партиите на Сглобката, която е на директно управление на Вашингтон и Брюксел и се грижи за интересите на Украйна и западните монополи, а не за благоденствието на нашия народ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Боевой

    03 Ное 2024 21:10ч.

    Сами си отглеждаме и храним кърлежите и пиявиците! Черната проказа ни пие соковете и се множи за наща сметка вече 35 години!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Сривате се, но

    04 Ное 2024 7:43ч.

    От собствената си глупост. Въртите глави. Преди -на запад, сега -на изток. Търсите Месия и Освободител. Проблемът не е в посоката. Проблемът е във вас самите. България е в Европа, не можете да я преместите нито в Русия, нито в Китай. Единственото което ще постигнете с напъните восточни е да се върнем под Султана, санджак Булгаристан. Може да се оцелее и без да се “къса с Европа”. Де Вилиер подсказва как, с възкресяване на паметта. Унгария е в Европа и резистира. Орбан не вади унгарците от Запада, а иска да влезе в Брюксел и да изрине боклука. Това е пътят.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • домачине

    02 Ное 2024 10:41ч.

    Интервюто е блестящо и представлява един вопъл по изгубеното време, във всякакъв смисъл. И освен това, интервюто е тържество на писания текст, посланията не са просто разговорно спонтанни, а текстуално обработени, с което концентрацията на мъдростта в словото си е извоювала и подходящата интелектуалистка опаковка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • съждител

    02 Ное 2024 10:41ч.

    Един прекрасен текст, за който трябва да благодарим на Галя, защото преводът е прекрасен. Докосваме се до душата на човек, която трепти с много близка честота до нашата. Г-н Ф. дьо Вилие проявява изключителен граждански кураж и си позволява да сподели тези свои откровения в една изключително отровена, крайно оглупяла и агресивна обществена среда. Вероятно без да подозира, той прави и на нас една много сериозна услуга, доколкото демонстрира сходен, до директно идентичен начин на мислене, какъвто преживяваме често в нашето малко "но Гласовито" общество. Не е било възможно да взаимстваме или плагиатстваме, дори технически е било невъзможно, но когато притежаваш качеството да мислиш критично, не е чак толкова изненадващо, че съградените тези и изводи са толкова близки. Как се случи така, че някакъв зъл Демон успя да изобрети вирус, който първоначално увреди, а после и уби ОБЩЕСТВЕНАТА ПАМЕТ? Дьо Вилие разсъждава за възможните последици и отсича, че "Мисля, че жизнената прогноза на МОЯта страна е застрашена." Да, господине, прав сте и ще ви се наложи да живеете с нашата, с моята БОЛКА! Но защо трябваше да минат 35 години, в по-голямата част от които вашите общества се опияняваха от усещането за "превъзходство" за интелектуална сила и историческа "правда", за да стигнем до настоящето положение, че след като ни взехте практически ВСИЧКО, сега посегнахте дори върху дисидентството. Прав сте да се тревожите за това, че или няма какво, или не знаете как да предадете ПАМЕТ на своите внуци. Как ще живеете в една среда с новите "нефранцузи", буквално не мога да си представя? Преживях сцената, в която българска майка направи много остра заблежка на детето си, което играейки с друго дете на площадката, си позволи да каже фраза на български език. След това прошепна на другата майка гордо, че те у дома говорели само на английски. Боже прости им, те не знаят какво вършат! Благодаря, г-н дьо Вилие, получих малка, но важна утеха! Живея от някое време с гнетящо усещане, че съм от различен биологичен вид, колчем се поставя до днешните млади. Като мислещо същество, анализирайки това явление, ровя и търся грешката също и в мен. Някак по-лесно се диша, когато категорично усетиш, че и друг се чувства като теб.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Някой

    02 Ное 2024 18:04ч.

    Съжалявам, но интервюирания не иска или не може да разбере, че дефиницията, що е това капитал, е по-важна от това колко пъти тая думичка се среща в един или друг текст. Па бил той и във фамозна книга, помпозно наречена "Капиталът" :-) . Ако вие имате една хартийка за "капитал". И сте я дали в ръцете на непорастнали дечиня да си играят с нея, не се чудете за резултата. Т.е. накрая тия немирници ще почнат да си късат дрешките, да се замерят с играчките си и да драскат с боички по стените. :-) На простичък език, върнете се към френския франк ако искате да имате национален суверенитет. Това не се отнася за София, поне за сега. Ама знае ли се до кога. Особено ми е весело, че е и "консерватор" . И що е то "консервата" и има ли тя почва у нас, остава под въпрос. Дедо Маркс за едно нещо е прав, за закона за лихвата, П-С-П' . Но по една странна негова си работа пропуска другата интерпретация на цикъла, че ако няма С-П-С" то горното му уравнение няма никаква стойност, защото парите са само една репрезентация на стойност а не самата стойност. Но на него му е простено, той живее по времето на златния стандарт. Темата за кредита и Комунистическия Манифест е доста трики за да я отварям сега . И ако ти си понапечаташ пари на воля това няма автоматично да ти добави стойност, само ще ги премести от единия в другия джоб, при това много елегантно. То е, като разликата между топографската карта и реалноста . Щото стойноста не се носи от хартийките с числа и картинки на умрели президенти на тях ;-) . И да днес те са вече електронни, дори нямат хартиен носител ;-) . Дори и гласуването е електронно. И оглупялите маси изобщо не виждат накъде ги водят. Стадото едва ли разбира разликата между овена и Овчаря. Като цяло, ролята на овена в стадото е известна. И на едно стадо от 100-на овце не им трябват два овена ;-) ! Така, че за малцинството е прав, горе долу това е установил и Вилфредо Парето . https://www.youtube.com/watch?v=Fwbbxo_GGEY

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • j.jelevban

    02 Ное 2024 19:55ч.

    С много забележки но разсъждения в правилната посока.Обаче всичко си има име,адрес,фамилия!Е там нещата ни убягват или ни е страх да ги назовем.Макрон,Лаен не са фамили и адрес.И Меркел не е ,макар да наложи Лаен.И САЩ президентите не са.Щото ако са няма ги рисуват с роклички.Очевадно има си банка ''световна номенклатура''Някой бърка там и необходимата марионетка е на необходимото място.Видно и в България ще се избият та да влезнат в номенклатурата.Е имената на тия дето управляват банката кадри ме интересуват.Сега ясно е че са ''капитал''Но е ясно че е и мизерен спрямо 500трл$/св.богатство/Та кой е тоя хитрец с 1трл. макс дето завладява 500трл.$??И изтребва излишното население?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Някой

    02 Ное 2024 20:45ч.

    Измерването на "богатството" с $ по правило е кауза пердута. Защото богатството се е измервало много преди да го има $ . Освен това да си коригирам пак грешката, формулата е С-П'-С" . Така, че може да приемете, че $ е просто инструмент за смяна на собственоста. Т.е. знак, който иницира употребата на силата на Закона у тоя който го е загубил ;-) . Долара е "лигал тендер", нищо повече. https://www.youtube.com/watch?v=DyV0OfU3-FU

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кой е той ?

    04 Ное 2024 7:49ч.

    Не са хора. Окото на пирамидата е. Хора само им прислужват. Изкуственият Интелект е техен уред за управление. Искат си обратно планетата, която смятат че е тяхна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Някой

    04 Ное 2024 9:43ч.

    https://www.youtube.com/watch?v=s0lGDr4KzQg

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ?????

    02 Ное 2024 20:18ч.

    Човекът всичко май е написал правилно. Само е забравил да разкаже що в края на 80-те началото на 90-те именно те които бяха на власт тогава дадоха старт на сегашното безумие. А?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Минчо

    02 Ное 2024 20:30ч.

    Е па к'во като стане халифат.. Елитът ще сложи чалми за минути. Плепсът ще порита, порита ногите в кунфулсия, па и той ще алащиса!! Като в Константинопол, га го превзели Османците...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Митето

    02 Ное 2024 21:50ч.

    Представих си Боко и Феномена с чалми на главите и на лаф-моабет с кафе шербетлия.Гледката беше потресаваща и което е по-важно реалистична.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Минчо

    02 Ное 2024 21:08ч.

    Говорили сме на дернека на Ракиения Казан с аретлиците за халифат гиби.. Хората немат против, стига да има Ракиени Казани и Кочинки и Свинчета.. Надяват се алифат да озапти крадци, разбойници и мошеници, и от циганите и от българете и откъм Посолствата..

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Правоверен

    03 Ное 2024 8:46ч.

    Така си ги плещиш бай Минчооо.о! Засега си неверник. Това дето си пррдставяш живота в халифат е харам. Ще плащаш джизие със сигурност.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Потресаващо -

    02 Ное 2024 21:34ч.

    хората от никъде срещу хората от някъде. Едва ли друг ще даде по- точно определение на нашето време.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Боевой

    03 Ное 2024 21:07ч.

    Всичките(дори и тези, които още не знаят) чакаме битката при Сталинград и победата на Дядо Иван!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чакаш

    04 Ное 2024 7:54ч.

    Малашевци 🤡

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • масон 338-ма степен

    04 Ное 2024 13:06ч.

    Няма достойни европейски лидери през последните 30-40 години. Ако спешно не се намери нормален достоен лидер на ЕС , то онези откачените англосакси зад завесите я готвят за плацдарм за ТСВ. Дано Руската Империя се смили и да не очука ЕС както трябва ! Защото покрай сухото гори и мокрото. Който разбрал - разбрал.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи