Аргументите срещу еврото - ваксиниран депутат от "Възраждане" обяснява колко са страшни ваксините

Аргументите срещу еврото - ваксиниран депутат от "Възраждане" обяснява колко са страшни ваксините

Автор: Атанас Пеканов, вицепремиер в четирите служебни правителства на Румен Радев 

В последните години България проведе седем парламентарни избори (твърде много), на които партии, написали най-отгоре на програмите си, че искат да въведат еврото (възможно най-бързо), събираха огромно мнозинство. Дебати по отношение на въвеждането на еврото може да има и в последните години се организираха десетки, ако не стотици дискусии, разяснения, телевизионни обсъждания.

Но повярвайте ми, дебати с тези, които твърдят, че “ще спасявате фалита на Франция” (смешно е, но това ни го казват поне от 10 години), “ще давате подаръци на Гърция” (Германия спечели пари за заемите към Гърция по време на дълговата криза, само че с години експертите не могат да изчислят дали са 2 или 4 милиарда), че “ЕЦБ ще одобрява бюджета” (няма такава процедура, това и сега се прави от Ек), бюджета ще бъде ограничаван от ЕЦБ (но в същото време ще трупаме огромни дефицити в еврозоната?!), “ще ви замразят спестяванията и ще ви ги вземат”... са безсмислени.

Това е като да слушате ваксинираните депутати на "Възраждане" да ви обясняват колко са страшни ваксините. Ако някой е решил например да стане евродепутат или да направи кариера на телевизионен експерт евроскептик, колкото и доклади да му напишете, няма да достигнете доникъде, затова цялото упражнение няма особен смисъл. 

Икономически има резонни аргументи и за и против да се включиш във валутен съюз или той да не е устойчив. Сериозни икономисти са дискутирали различните условия и баланса между плюсове и минуси. Но онези, които са инвестирали целия си политически път да ви убеждават колко пропаднала е Европа, докато подписват договори за приятелство с Русия и чупят по улиците на София, не са сред тях. 

Различни мнения може да има и не бива да ги игнорираме. Но трябва да видим и реалността и условията на България, които са специфични - както и във всяка друга отделна страна, затова сравнения с Швеция, Дания, Великобритания или Руанда са слабо релевантни. За България ползите са повече от рисковете - поради участието ни във валутен борд, размера на икономиката ни, текущата ни интеграция в ЕС, геополитическите рискове пред нас, структурата на българската финансова система и историята на банкови провали, апетита на чуждите инвеститори (а и изразеното желание на българския бизнес и синдикатите) с оглед на всички тези процеси. Ползите не са манна небесна и не са автоматични или безпределни, но са очевидни - място на масата, където иначе взимат решения вместо теб, спестяване на някои разходи, защита от бурите на световната икономика, допълнителни защити на банковата система, желанието на чужди инвеститори да имат пред себе си предвидимост и сигурност, повишаването на кредитния рейтинг и репутацията на страната ни. Срещу тях се развиват катастрофични сценарии за двойно вдигане на цените и фалит на държавата с най-нисък дълг в ЕС, край на ЕС и тн, които са меко казано хипотетични и с които можем да се плашим не до 2026, а до 2056. 

Страховете на българските граждани не са безпочвени - в един период на трансформация винаги има опасности и рискове, особено в икономика с малко играчи. Един ред институции трябва да се стегнат и да си свършат работата, за да не се реализира именно това - спекула или измами към хората, особено върху най-уязвимите - пенсионери, по-малки населени места. Спекула за съжаление има откакто светът съществува. Животът е свързан с рискове всеки един ден и ако обещаваме, че няма такива, залъгваме хората, също както ако им обещаваме, че от еврозоната ще потече дъжд от злато. Но ако искаме да се развиваме напред, по път, който очевидно се споделя от огромно мнозинство български граждани - приближаващ ни до стандартите на живот в ЕС, трябва да вървим по стъпките, това да се случи. А не с години да се бавим и да се чудим, докато светът върви напред, а ние винаги искаме да му кажем - чакай, забави.

 

 

 

 

Коментари

  • Коментар

    14 Май 2025 15:19ч.

    Ъхъ, да точно същото е. И точно както с стаихте либерал-фашистчетата, когато през 2022-2023 смъртността в най-ваксинираните държави скочи до нива невиждани от Втората Световна война, така и догодина пак ще си траете, нали?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Всички копейкаджии

    14 Май 2025 15:41ч.

    Сте антивоксъри.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Коментар

    14 Май 2025 15:49ч.

    Марш в Украйана да защитаваш Вашата Демокрация! Всичките либералчета сте първосигнални плоскоумни клозетни фашисти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ало, центавъра!

    14 Май 2025 15:55ч.

    Ти ваксаджия ли си?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • партии, написали най-отгоре на програмите си, че искат да въведат еврото (възможно най-бързо), събираха огромно мнозинство.

    14 Май 2025 16:12ч.

    Огромно мнозинство от 20% от 30% гласували. Оттам нататък трябва ли да се чете?! "Германия спечели пари за заемите към Гърция по време на дълговата криза, само че с години експертите не могат да изчислят дали са 2 или 4 милиарда" - да се радваме, че ще течели сега и от България?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дайба и ....

    14 Май 2025 17:01ч.

    Изтрил ми коментара, а на пропадналия копейкаджия коментара пълен с ругатни го оставил.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Коментар

    14 Май 2025 17:09ч.

    Ти още ли си тука, бе? Аре към Украйна, да се бориш с кремълския върколак. "Нйъъъ, Путин, нйъъъ, копейки, нйъъъъ." Жалка картинка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • @15.55

    14 Май 2025 18:44ч.

    Не само че си е бил 'ваксините'. По важно е че е спрял с бустерите. Да се молим че той кат послушно агънце рано или късно ще стъпи накриво!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До 15:41

    14 Май 2025 19:04ч.

    Всички ибрикчии сте жалки утайки

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин

    14 Май 2025 15:19ч.

    Добре, бе, момче, ами не ме убеждаваш с тези приказки. След като има различни мнения и ти смяташ, че голяма част от населението ни иска еврото, защо ви е страх да чуете хората. Защо? Ами ... защото повече ви е страх от резултата нали, той няма да е същия като в розовите ви сънища, а ще бъде съвсем друг, тъй като много по-голяма част от народа не иска сега да се въвежда евро, сега не сме готови, хората са бедни и с право се страхуват, а вашето необяснимо бързане да приемем еврото на всяка цена потвърждава техните страхове.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Празни мисли...

    14 Май 2025 15:32ч.

    ...на един празен човек? Алтернативно умен?!?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И с лев и с евро

    14 Май 2025 15:41ч.

    Пак ще си беден. То като имаш 700 лв пенсия, тя няма да стане 700 евро, а 350 евро.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ами че то можеш да се окажеш и с 200 евро

    14 Май 2025 15:56ч.

    След коледните "надбавки"

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Това кой ти го гарантира?

    14 Май 2025 16:09ч.

    Откъде си сигурен,че ще е такъв курса?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Обръщайте пенсиите в рубли

    14 Май 2025 17:00ч.

    Там е спасението.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ганьо

    14 Май 2025 17:08ч.

    Коментарът на г-н Българин е много добър. Аз бих попитал: защо на запад в момента не правят вече референдуми за напускане на ЕС? Нали уж са "по-култивирани"? Нали уж са по-умни от "простия Ганя". Референдуми имаше в началото, когато никой от тия народи не знаеше какво ще стане. А сега никой не ги пита вече. Тук не е имало референдуми, защото болшинството от българите нямаше да се съгласят от самото начало.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • така беше за ваксините, истанбулската конвенция, лгбт парадите, така е и за еврото

    14 Май 2025 17:46ч.

    А защо трябва да се съгласяват с една диктатура? Референдуми не правят, защото на Запад има диктатура. Прикриването й с пелена става все по-проблематично и хората я виждат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • джо гладника

    14 Май 2025 19:22ч.

    "За България ползите са повече от рисковете - поради участието ни във валутен борд, размера на икономиката ни, текущата ни интеграция в ЕС, геополитическите рискове пред нас, структурата на българската финансова система и историята на банкови провали..." - а може ли гусин афтура бавно и полека, точка по точка да обясни за всяка една отделна "полза"? аман от словесни диарии.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • тричал

    14 Май 2025 20:29ч.

    Ще перифразирам един земеделец, зам.мин. председател от времето на Беров : "Ега ти и държавата, щом аз( в случая "афтура") съм и заместник министър-председател !".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    14 Май 2025 15:20ч.

    Г-не Пеканов - започвате съвсем друг тип дискусия - експертна. Тя би имала място, ако не беше погазването на демократическия принцип: "Глас народен - глас божий". Днес, 14.05.2025 г, говорим за това. Ако имаше референдум, в дните преди провеждането, щеше да има място подобна дискусия. Сега - няма, това, което правите е да пускате димни зависи пред основния проблем на държавата ни днес - погазването на посочения по-горе принцип.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • На такива като тебе

    14 Май 2025 15:43ч.

    Все им пускат димни завеси и ги лъжат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • не само ни лъжат, направо вече ни насилват физически с тия измислени общоделски каузи

    14 Май 2025 17:49ч.

    Прав е човекът, но там е работата , че като някоя бавачка Пеканов се опитва да успокоява страховете ни, а експертизата му е нула, защото е демагогска и се базира само на догадки, които няма как да се сбъднат в условията на това некомпетентно и даже просташко управление на ЕС. За България пък изобщо не говорим... нас ни управляват еднокнижници, които разбират от всичко.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Фют

    14 Май 2025 19:33ч.

    Пеканов "иксперт" ;-) . Вие се майтапите. Човека е индоктриниран на правилното място. Експертите са тея дето са го индоктринирали. Ама те не са в България :-) . Такива като него са като изнесен модул за управление, в съответната колония ;-) . Печатането на пари носи дивидент само на печатарите и близкия кръг около тях. Всички останали плащат сметката. Разликата с печатането през 90-те е че тия са по умни от нашенските дървета. Минуса е, че за вас те са недостижими. Докато в София може да ги запалите ;-) . Което и се случи :-) . Така, че ваша воля. Дадох достатъчно мат'рял тук. Кой чел, чел. Кой разбрал, разбрал. Останалите на дръвника, финансовия имам в пред вид. Макар, че той е избил повече хора и от военния и от медицинския ;-) . А ковид истерията бе комбинация от двата - медико/финансова касапница :-( . Но малко вдяват. Както окаше Буров за трите степени на глупост, първо парите, после свободата и накрая главата. За глупоста говоря !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отговорете ми защо е нужно да се бърза толкова много и ДА СЕ ВЛИЗА В ЕВРОЗОНАТА ТОЧНО СЕГА

    14 Май 2025 15:24ч.

    Това паническо бързане е индикатора, че има нещо нередно. Колкото до ваксините - не случая с някакъв депутат е факта, че това бяха експериментални РНК ваксини, които дадоха много странични ефекти, а алтернативните британски ваксини също водеха до опасни странични ефекти. Още за ваксините, нека да цитираме тогавашния здравен министър на Великобритания, който бе хванат, че казва в разговор "сега ще пуснем информация за фалшив опасен вариант на КОВИД, за да уплашим нашите граждани" - това коментирайте като паралелел между КОВИД и Еврозоната.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Точно сега пропадналата Френска Еврабия е пред държавен фалит и спешно и трябват няколко десетки милиарда суха пара

    14 Май 2025 17:29ч.

    Нашят валутен резерв ще им дойде дюшеш.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • те за у2краинците, дето ги ловяха по улиците, за да ги пращат на смърт не помислиха

    14 Май 2025 17:53ч.

    ... че за нашите пари ли ще помислят, тия еврогейташки клоуни? Я не им слушайте глупостите, по най-бруталния начин ни лишават от референдум, което означава, че по най-бруталния начин със самото влизане ще ни вземат половината спестени пари и ще ни намалят доходите наполовина. Срама нямат, защото се друсат и освен това вече съществуват технологии за корпоративно не просто трансхуманно, а антихуманно зомбиране на т.нар. елит.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Contra

    14 Май 2025 15:25ч.

    Малоумните "аргументи" за еврото: 1. Вие тъпи ние умни. 2. Путин лош. 3. Брюксел мед и масло.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • bash

    14 Май 2025 15:59ч.

    Точно!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • малко в стил Райчев, пред капана за мишки

    14 Май 2025 17:55ч.

    Нека влезем. Ще видите, че като минат няколко години и - чакайте оправяне.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чезаре Ламброзо

    14 Май 2025 15:26ч.

    Не виждам как може да се коментира това....нещо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • зайчарка

    14 Май 2025 15:27ч.

    Агне сукалче е Наско

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чезаре Ламброзо

    14 Май 2025 15:31ч.

    Какво сучи?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 14 Май 2025 15:27ч. Агне сукалче е Наско

    14 Май 2025 15:33ч.

    Кротко агне от две майки суче...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • baba Pena

    14 Май 2025 15:38ч.

    Този, ако беше честен, нямаше да засяга въпроса с ваксините. Цитат: "Това е като да слушате ваксинираните депутати на "Възраждане" да ви обясняват колко са страшни ваксините." Тезата на "Възраждане" беше, че ваксините не трябва да са задължителни, а не че никой не трябва да се ваксинира. Писна ми вече да слушам разни говорящи глави как извъртат фактите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • толкоз им е и експертният капацитет

    14 Май 2025 17:57ч.

    Толкова са елементарни, че даже преливат от простотия, затова е и тая пропагандна истерия денонощна. Не могат да приемат, че след броени дни времето им изтича.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Алабала

    14 Май 2025 15:53ч.

    По аргументите им ще ги познаете. Щом намесват Русия, Възраждане, рубли или международен престиж - у ляво. Ако няма икономически аргументи, значи е пропаганда.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • домачине

    14 Май 2025 18:00ч.

    Икономическите аргументи сами по себе си нищо не означават, защото в такива случаи нямат стойност без политикономическите. А именно политикономическите аргументи идват да кажат, че са възможни и съвсем други икономически политики, но те тоталитарно налагат именно тази, мафиотската, нефелната, поддържаща паразитизъм.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Браво бе, Петканов!?

    14 Май 2025 15:54ч.

    Значи, ако някой много пие не бива да говори против алкохола, така ли бе?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Йосиф Леви

    14 Май 2025 16:10ч.

    Естествено, отново манипулация. Първо, в списъка на неприелите еврото страни някак авторът е забравил да включи Румъния, Чехия, Унгария, Полша. Второ, изтърканите аргументи за ваксинираните антиваксъри (и двете са под въпрос в случая, но не е важно) са толкова не на място, че не начетеният уж автор, а и човек с основно образование би трябва да се изчерви от тях. И трето, като е толкоз добро еврото защо БНБ така и не подписа онзи доклад за плюсове и рискове и нямаме доклад, не знаем експертите от БНБ и Министерството на финансите на какво мнение са, ама официално и подписано, тоест което да остане като документ, а не да се лъже по медиите? Да спрем дотук, че ще изхабя мастилото само. Та, при тези постоянни гигантски манипулации в защита на еврото и НИТО ЕДИН реален довод в полза на приемането, как да го подкрепиш?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Как изопачава думите на експертите

    14 Май 2025 16:13ч.

    поредния фашист,изваден от нафталина!Ние си имаме глави на раменете и мозък,а вие продължавате да обиждате хората,че не разбират и т.н.Почнете ли да се оправдавате,значи сте виновни и остани,това е истината!Марш и ти с кочината извън България!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Точен

    14 Май 2025 16:17ч.

    Запеканов, депутатите от Възраждане винаги са били против задължително налагани мерки, против диктат. Кое не ти е ясно или не можеш да четеш с разбиране. Няма значение кой депутат бил ваксиниран и кой не, кой си държи парите в евро и кой не. Тезата на Възраждане и тогава, и сега е ясна. Трябва да има свобода на избор, без да се налагат силово тоталитарни мерки в ущърб на гражданите. И тогава Възраждане излязоха прави, и сега са прави. Ей заради такива кадри като тоя, Зарков и прочие вносни лабораторни кариеристи, отдавна не вярвам на Радев, а онази бивша шефка на Отворено общество май още му се води правен съветник.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Става въпрос за ваксиниран депутат,

    14 Май 2025 16:31ч.

    който се е нуждаел да пътува в чужбина със самолет. Не съм фен на Възраждане, но това бяха международните правила тогава. Да напомним, че ако човек не беше ваксиниран изобщо не можеше да влезе в териториите на много държави, най-фрапиращи случаи Австралия и Канада. По време на КОВИД, на Летище София имаше 3 проверки - паспортен, митнически и КОВИД. Онези, които не бяха ваксинирани ги пращаха за две седмици в изолация независимо от резултатите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Оле+

    14 Май 2025 18:40ч.

    Уточнение за Канада. Пътуващите за Канада с канадско гражданство можеха да влизат в Канада - разбира се с ограниченията за тестовете, домашните карантини та и хотелите (заплащани от пътниците). Но без да съм рудофил, но след като Путин и рашките удариха Украйна, цялата пандемия излетя ксто дим, и сертификатите и карантините. Бум и за 24 часа епидемичната обстановка се измени, ти да видиш!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    14 Май 2025 16:31ч.

    Всите подобни са си "възпитани образователно за еничари" от поробителя/духовен, финансово и икономически, ресурсен, културен в обезкултуряване и безпросветност/ Но използвани от местната ДС плутокрация, която ги връща тук за постигане не на национални, а лични интереси. "Линдонските юпита" & СО / Велчевци, Котевци, Севлиевци, Василевци, Янковци и прочие/. "Хардварските юпита" & СО от Гърция - Виена, Париж/днес забравяме, че бяха изкарани от Р. Радев/ Просто Кирчовци, Асеновци, Пекановци И прочие. Тоз юнак в 4 опита/ още без сефте с бръснарски принадлежности/, продължи с глупостите за икономиката на България като другите. Е не толкова разбира се като тях. Примери много и особенно в ПВР. Прави са колегите "Алабала", "Тогава" и "14 Май 2025 15:24ч." "Baba Pena" в аргументите си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде още един излезе на амбразурата

    14 Май 2025 16:32ч.

    Ми дайте ги тия аргументи "за" еврото бе, колко години чакаме? И само слушаме как не ни били обяснили? Дотук един читав аргумент не сме чули, само на лозунги карате. Ми що не сте обяснили? Айде, обяснявайте. Нямало било дебат? Че кой да го започне тоя дебат? Малко за "експертите"... От едната страна са Пеканов, Горанов, Хампарцумян, Нушка, Бойко, Шиши, Киро, Асен и т.н. От другата са Ханке, Стиглиц, Сакс, Варуфакис, и наши има много, някои излязоха и с анализи. Накъде тежат везните? В интерес на истината всеки един човек "против" еврото има аргументи и може да ги изрази, а и най-големите "експерти", които са "за", продължават да карат на лозунги и заучени фрази. Може би това обяснява що няма дебат, а карате на милиони за реклама и пропаганда, а?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И още нещо, че се набива на очи в текста

    14 Май 2025 16:35ч.

    "... защита от бурите на световната икономика, допълнителни защити на банковата система ...". Точно това, че не сме в еврозоната ни спаси 2008г, и ако бяхме там, ние щяхме да сме на мястото на Гърция като най-слабо звено в системата. Колкото до "защитата на банковата система", може ли г-н Пеканов да обясни как намаляването на задължителните банкови резерви от 12% на 1% повишава защитните сили на тази система?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • жорката

    14 Май 2025 17:44ч.

    Пеканчето да отговори как ЕЦБ "спаси" кипърската банка когато тя се бе набълукала с гръцки държавни ценни книжа.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спиноза

    14 Май 2025 16:33ч.

    Ако Горбачов не бе предал СССР, сега наследствения комунист трето поколение Атанас Пеканов, щеше да е агитатор за рублата и светлия комунизъм. Атанас Пеканов произхожда от комунистически предателски род, дядото е изтъкнат член на ОК на БКП в Пловдив, борец против фашизма и капитализма, таткото на Пеканов дипломат, но това е изтрито от нета. Такива бяха преди интернационалисти, сега са глобалисти, служат все на световната лихварска мафия. И мразят че са се родили българи. Важното е да са все на върха на властта.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ганьо

    14 Май 2025 16:55ч.

    Пеканов или е тъпанар, или има личен интерес от въвеждането на еврото. По-вероятно второто. Иска и той да намаже от далаверата с еврото, горкия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • montag

    14 Май 2025 17:06ч.

    а всичко е толкова просто - първо в Европа в момента се развива икономическа криза, второ неиминуемо след време (1-2 години) това води до финансова криза, трето в светът и в частност в Европа текат геополитически размествания ... приемането на еврото трябва най-малкото да се отложи

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ole+

    14 Май 2025 17:07ч.

    Точно с неуместния пример за ваксините когато темата е за премахване на националната ни валута, показва колко долна, лъжлива и покорна твар е този! Но щом намесва 'ваксините' да му кажа, че Възраждане бяха срещу сертификатите. Нима не знае че януари 2022 същия тип парламент да не пуска неваксинираните? И да, Костадинов и Възраждане показаха че няма да се наведат и влязоха като горди човеци. И този факт е оставил дълбока рана в съзнанието на такива раболепници като пеканов. Защото страхливците мразят хората с достойнство, смелост, мразят свободните. Мразят всички които не са като тях. И сега, същите черти на характера блеснаха по въпроса за отказа от национална валута. За тях да закриеш държавата е нещо естествено, всеки който милее за суверенитет всява ужас. Долни твари!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • БКП е на власт

    14 Май 2025 17:11ч.

    Атанас Пеканов бе представен на българското общество като един от най-ерудираните министри на Румен Радев. Даже ни обясниха, че президентът се впечатлил от визитката му. Може би от истинската, която е изтрита от „Гугъл“. Министърът е пръснал десетки хиляди левове, за да няма в търсачката фактите, които не са за демократични хора. Е, оказва се, че има такива които ги помнят. Като Мая Сарафова, която споделя във Фейсбук: Невръстния ентусиаст Наско, с дръзновения поглед на дядо си Наско (Пеканов) – изтъкнат член на Окръжния комитет на БКП в Пловдив, активен борец против фашизма. За този чиито дядо, който живееше в Партийната кооперация на ул.“Иван Вазов“ в Пловдив – онази, на Дража и Панев, всичко е изтрито в нета. А също и за баща му – Ангел Атанасов Пеканов, дългогодишен дипломат от кариерата. То, Наско младши, за това е роден в Гърция. Баща му веднага след завършване на МИО в Москва беше назначен в посолството в Гърция, а майката на Наско-младши беше репортерка „на живо от Атина“ за БНТ. Но тази информация липсва в интернет. Търсачките не я намират.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Еми, то е напълно ясно защото Пеканов

    14 Май 2025 17:20ч.

    не е роден в България, а в Гърция. Най-вероятно семейството са били дипломати тогава там.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • жорката

    14 Май 2025 17:41ч.

    Пеканов се хвалеше че ще е кандидат за евродепутат от БСП. Но нещо не му се отвори парашута.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ганди

    14 Май 2025 17:43ч.

    """Атанас Пеканов бе представен на българското общество като един от най-ерудираните министри на Румен Радев. """ Не бях обърнал внимание, но след подробната "визитка" любезно поднесена ни от коуегата, започва да ми става симпатичен като експерт Пеканов! Особено на фона на Мутря от Симеоново, Киро от "харвардо", Костя от Аспарухово, кукувеца Тошко, Насо ...все мастити експерти!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дебнещ

    14 Май 2025 17:53ч.

    Не че защитавам Възраждане, даже ги мразя вече, но откъде знаете ,че е ваксиниран ? Просто има сертификат за , който е платил. Няма как да каже че не е ваксиниран. Просто е тъп и си е платил за сертификат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • отново за употребата на властта

    14 Май 2025 18:07ч.

    Може да не е тъп и пак да си е платил за сертификат. Но защо изобщо трябваше да се изискват зелени тескерета? Впрочем така, както днес от нас се изиска да пием една студена вода с еврото. Прошка не може да има за такава диктатура. Не и след падането и на фашизма, и на комунизма през ХХ век. Живеем в друг век, а те продължават да се опитват да ни водят кат стадо, и да смятат народа за прост.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дебнещ

    14 Май 2025 18:50ч.

    Платил е щото е искал да ходи тук и там. Да си беше правил сметка че ще става депутат и да беше внимавал.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Копека - плоскоземец

    14 Май 2025 18:08ч.

    Редовно си изказвам мнението тук- копейките са най гнусни екземпляри. Това писах в телеграм и Дачков блокира мненията ми, само картинки... ха-ха. Дачков, на твоя страна съм, бре!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хахаха

    14 Май 2025 19:03ч.

    Абе ибрик,ти няма ли да научиш най после правописа,анадолец пропаднал хахаха

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • внимателно започнах лов за аргументи, засега нищо съществено, само лозунги

    14 Май 2025 18:10ч.

    Участието ни във валутен борд не е аргумент. Бордът се запазва, левът остава - това също е възможна политика, т.е. не сме фатално притиснати, може да се отлага.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • така, приключих с внимателното четене

    14 Май 2025 18:13ч.

    Повярвайте ми, аргументи не открих, само пожелателно мислене и светла младежка вяра, както и обговорени опорки срещу Русия и "слабостта" на българина да бъде скептик. Няма как да има аргументи спрямо един проект, който реално и навсякъде се проваля, ако, разбира се, погледнем към общоевропейското дередже на обикновения гражданин, а не на овластените и привилегированите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не само ни лъжат

    14 Май 2025 18:33ч.

    Но искат и да ги лижем.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мари

    14 Май 2025 18:40ч.

    Пеканов прилага отдавна изпитана тактика за "борба с дезинфоирмацията": нарочно се подбират няколко зле формулирани, простовато звучащи твърдения, взети от случайни коментари в социалните мрежи. Не се споменава нито един от силните и експертни аргументи на икономистите (Ханке, Варуфакис, Л. Христов, Сарийски, Папазов, Панчев, Вулджев) , които са против влизане в Еврозоната. По този начин на предубедените и повърхностно информирани избиратели на ПП-ДБ и подобни се внушава, че против Еврозоната са само някакви илитерати. Елементарно, но за съжаление хваща дикиш сред "умните и красивите".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хаирсъзин

    14 Май 2025 19:35ч.

    Пеканов, за ваксинирания възрожденец може и да си прав, но твоята панегирика за еврото е в стилистиката на "млад амбиционер хваща попътна теза с политически потенциал" .... зЕми напиши нещо икономическо, преди политиката бе малък !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Някой

    14 Май 2025 20:00ч.

    Не, не е прав. Най-вероятно възрожденците се бяха сдобили с фалшиви сертификати, както направиха много хора, принудени да се съобразяват с ограниченията, наложени от ваксар-фашистите по това време.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    14 Май 2025 19:53ч.

    Против еврото съм, но не поради разпространените митове(съм и против перманентният Валутен съвет като отказ от политика, по принцип, съм против "властта" на калинките в частност). Не съм сигурен какъв щеше да е реалният курс на лева днес(всъщност пет турски лири за сто лева е оптимистичен сценарий , отчитайки олигофрените упражняващи се за управници. Дори Тиквата е с претенции за акъл), но левът щеше да е мощен лост на паричната политика ...някъде в бъдещето А в момента ни чака не инфлация, а стагфлация.Оставам настрана теория на очакването, но за близо шест петилетки простотия, котва и малоумници,няма човек, дето да сметне равновесен курс евро/лев освен декретният

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • различие и повторение (не по Дельоз)

    14 Май 2025 20:07ч.

    То няма такъв равновесен курс, всичко си е измислица именно на декретна основа, и - за да е по-лесно и по-успокояващо за сарафите и техните мутри, затова е въпросното бордово привързване на лева към чужда валута, уж стабилна. Разбира се, проблемът винаги е на привързания, а единицата мярка за стойността - долар или евро - тя си остава извън дискусиите, което си е точно директивна форма на самоовластяване и в самото това няма никаква икономика, повярвайте. И не защото искам да ми вярвате, а защото не съществува никакъв свят извън нечие заинтересовано говорене. (Самото изговаряне на света го осветява смислово и го прави значим, но не универсално, а само чрез формата на универсализация, задавана априори от логиката.) А има ли нечий интерес, винаги се намира и противоположен интерес, просто защото хората в опредметяванията си са срещуположени, и консенсусът е само възможен, но не и задължителен. Ето защо референдумите при една демокрация не могат да се забраняват, защото волята за определено мероприятие е само пожелателно, а не задължаващо единна, и за стратегически важни решения представителната легитимност, дори когато е подкрепена от огромен процент от гражданите, пак си остава подвърпросна като именно институционална, статистическа и крайно абстрактна. А на свой ред човешките съдби и гражданската дискретност са винаги конкретни, и приобщаването към разни проекти не ги интересува по същия начин, по който от тях се интересуват властниците, които на всичкото отгоре (особено в съвремието) са на власт заради съблазън от самата власт, а не заради безупречните си намерения да ни помогнат да се очовечим, за каквито се представят.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    14 Май 2025 20:20ч.

    Не вярвам-знам. От "времянка" тая ръждясала тел се превърна в "институция" у нас , и символ на "суверинитет". Проблемът е че даваме евро на тъпаци, дето Виденов ще ни се види златен. Ма това е друг дискурс(наклон на парафа ми, на човешки)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    14 Май 2025 20:07ч.

    В икономически смисъл разликата между "ляв" и "десен" е че вторият се фокусира върху как се създава "богатство"(излишък, в едно комплексно общество) а първият-как се разпределя между агентите. Дълго време "програмистите" смятаха че са привилегировани и как пребават миньорите(някога привилегирована каста) не се отнася за тях....скоро точно IT сектора ще захапе калъч между зъбите и ще развее червено знаме на 1 май.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • всяка популяризаторска индуктивация на дедуктивното рано или късно удря на камък

    14 Май 2025 20:16ч.

    Програмистите и айтишниците изобщо винаги са хиперболизирали псевдокатегории на информатиката, науката за данните и т.нар. изкуствен интелект, взети откъм философията (главно философската логика с математически уклон) и психологията, каквито са например реалност, виртуалност, информация, техника, технология, реципрочност, алгоритъм, аналоговост, дигиталност и др. под. Първоначално в древността под математика се е разбирало онова, което Кант е нарекъл "метафизика на чистото количество", която, обаче, притежава доста фалшива априорност, защото не е безусловна за всички възможни светове, а само за света на предварителния уравниловъчен консенсус (дайте да се преброим!).

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    14 Май 2025 20:22ч.

    Кант, Спиноза и Макиавели си ги харесвам.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • МАГАРЕВ

    14 Май 2025 20:16ч.

    На тоя простак от снимката само ще му кажа, че не му плащам заплатата за да размишлява вместо мен кое е добро и кое не а да изпълни това което аз смятам за добро за себеси. Глас народен, глас божи. Изпълнявай служителю.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    14 Май 2025 20:43ч.

    Сериозно ли мислиш че си му работодател? Любимата роля на Диктатора е да се премени като "слуга на народа"(баща на нацията, вожд и учител, фюрер, Луи 14 докато преебава бароните, Бащицата или Султана)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • рукола Z

    14 Май 2025 20:28ч.

    Да ви кажа ли реалната причина, оради която никой не може да излезе от еврозоната? Защото не могат да определят коя държава колко дължи ! Никой не се съгласява да плаща нечии дългове и да излезе, затова всички дружно са погребани там! 😁Пеканката да не ми обяснява за ваксините на мен, ще обяснява в съда за подкупа от 50 лв срещу ваксиниране, че всички близки роднини на ваксинирани и впоследствие умрели пенсионери, могат да ви подведат под отговорност за предумишлено убийство! 🤡😁

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Глупако,

    14 Май 2025 20:29ч.

    И аз се ваксинирах защото трябваше да отида при детето си, което вие "демократите" изпъдихте, за да слугува на европейците. Тези ваксини и т.н. ковид бяха експеримент за проба на насилие върху свободната воля на човека Ряпа да ядат болшевиките пред насилието, които вие т.н. демократи упражнявате върху свободата на човешка воля.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • лоша метафора

    14 Май 2025 20:39ч.

    При ваксините се спекулираше със смъртните страхове на хората. А това с Възраждане, че не си признават - няма пилот на самолет, който да каже по време на полета към пътниците си, че го е страх.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • рукола Z

    14 Май 2025 20:43ч.

    Кво да си признаят бе? Цяла България е фалшиво ваксинирана, реално ваксинираните са едва 9% и повечето от тях са психодесни и децата им, и подкупени пенсионери! ... кво има да ти признава, пази си лекарката. Айде подпукайте ги и тях, после вашите ваксинирани деца ще започнат да умират като круши, щот толкова ви е акъла, прецакани мозъци алтави!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • abc

    14 Май 2025 20:56ч.

    Президентът може да сезира Конституционния съд – ако прецени, че действията на председателя на НС нарушават Конституцията. Може да се повдигне въпросът политически и обществено, тъй като това засяга принципа на разделение на властите. Председателят на НС няма самостоятелна власт да блокира конституционно разписана процедура – решението трябва да бъде на парламента, не на администрацията му.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    14 Май 2025 20:59ч.

    И между другото-Пеканов бе "най-левият" от наборите на Радев(да не припомням че Радев започна ссъс служебният Герджиков и винаги е стоял въпросът " кой реди служебните на Президента). Може да не ми е по вкуса(Петканов), но определено съжалявам че тоя човек, не, Човек, го изхабиха. Статията е щото има сърце, но е трябвало да слуша акъла си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    14 Май 2025 21:01ч.

    Пеканов . Технократа си заслужава да се върна да поправя ИИ .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • не го четох!!!!

    14 Май 2025 20:59ч.

    след "огромното мнозинство" от 30 процента гласували!!!СМЕХ!!ТОЗ ДА ВЗЕМЕ ДА СИ ОБЪРшИ ГЪЗъ с ДИПЛОМИТЕ си и "ТИТЛИТЕ" си!!!!ВЕНСЕРЕМУУУУЗЗЗ!!!!НАПРАЗНО ЯДЕ НАРОДНИят ХЛЯБ!!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чочо

    14 Май 2025 21:45ч.

    Времето показа какъв е ефектът от ваксинити и трудно може да се вярва вече на тези, които сбъркаха в преценката си за каквото и да било.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • никой

    14 Май 2025 21:55ч.

    парашутистът пеканов препече манджата

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    14 Май 2025 21:58ч.

    Изобщо не става дума за ковид. Вярвайте ми. Просто Пеканов хабер си няма от политически маркетинг.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи