Плевнелиев атакува Радев за Крим и Русия

Плевнелиев атакува Радев за Крим и Русия
"Тезата за Крим ще трябва да се обмисли много внимателно от избрания президент Румен Радев." Това каза президентът Росен Плевнелиев в последните дни от мандата си в интервю равносметка за мандата си в предаването "Неделя 150" на БНР.

 

Плевнелиев направи коментара във връзка с изказаната от избрания за президент Радев позиция за падане на европейските санкции срещу Русия.

"Президентът Радев е все още избран, но не е встъпил в длъжност. Сега той все още може да бъде по-креативен и по-широко скроен, хубаво е, че говори, както вътрешно, така и в международен аспект. Но също така трябва да е ясно, че след 22-ри всяка негова дума, всяка запетайка, всяка негова позиция автоматически става държавната позиция на България", заяви държавният ни глава.

Плевнелиев изтъкна, че се е запознал много внимателно със съдържанието на въпросното интервю и обеща по най-добронамерения начин, когато се види с него в рамките на срещата им по приемо-предаване, да го запознае с позицията си по въпроса.

"Когато продължаваме да твърдим, че Крим де юре е украински, а де факто е руски, защото Русия е забила флага си там, и трябва да се питат хората какво да бъде бъдещето на Крим, тази теза не се споделя от нито един европейски лидер. Тази теза категорично не се споделя и от мен", обоснова се Плевнелиев.

"Над нас е върховенството на правото, ако искаме да има мир в Европа - правила трябва да има и те трябва да важат за всички. Има съд в Хага, към който ние имаме отношение и чието решение са валидни за нас. Съдът в Хага се произнесе по това, което се случи в Крим, и той каза така: това е акт на въоръжена агресия на Русия към Украйна и незаконна окупация", подчерта Плевнелиев.

По думите му, ако един български държавен глава вярва във върховенството на закона, той няма как да противоречи на решението на един европейски съд.

На въпрос, че Радев се е аргументирал с прагматичността и загубите, които търпи България, Плевнелиев посочи, че като прагматичен човек, като човек, който винаги е давал и търсел решения, иска да предупреди българския народ и президента Радев, че е добре да си прагматичен, добре е да си реалист, но това не бива да ни води към реалполитиката на XIX век.

"Дори и да си прагматичен и да си реалист, над теб са принципите на закона и на правото", коментира Плевнелиев.

Той изтъкна, че ние трябва да си даваме сметка, че търсим решение.

"Всяко едно решение, за да не бъде реална политика, когато само интересите вървят напред, когато едни Велики сили се събират в Берлин, в Ялта и решават съдбата на малките, на слабите, не могат да им се противопоставят, от което тези в периферията жестоко страдат. Българският народ е минал през не знам колко национални драми, за да не се допусне това повече, а аз твърдя, че руският президент иска именно това - той искрено вярва, че колапсът на Съветския съюз е нещо лошо, той търси преразпределяне, възстановяване на сфери на влияние, аз вярвам в XXI век, в който всеки е важен. Правилата важат за всички и никой не може да си позволи окупирането на чужда територия, аз вярвам във върховенството на правото", каза още Плевнелиев.

Плевнелив заяви, че именно заради вярата във върховенството на правилата, които важат за всички, няма как да се съгласи със ситуация, при която ние казваме - "тук гледаме едни таблички, в които губим едни милиарди, и понеже губим едни милиарди, дайте да се съгласим с най-голямото безобразие, което по-скоро ни води в посоката на война, а не на мир."

"Когато става въпрос за мир, милиардите нямат никакво значение - значение имат ценностите", каза още той.

 

 

Коментари

  • СМЕХХХ

    15 Яну 2017 11:00ч.

    Леле-мале - тоя ми говори за спазване на закона?!?! Че ти назначи ли служебно правителство, както повелява законът? Ценностите имали значение? Че ти нямаш никакви ценности - интересуват те само парите и властта. Безгръбначен плазмодий !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • верую

    15 Яну 2017 11:00ч.

    По тая смешна логика защо не потвърди, че и Косово трябва да е сръбско? Мръсник!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • костадинова

    15 Яну 2017 11:16ч.

    Този човек не може да се успокои. За какво върховенство на закона говори, когато той самиья не го спазва. Да си спомни за вилите си, за тази на морето. Хайде поне накрая да изрази някаква съпричастност към българите. Ясно ни е, че за него властта се оказа бизнес!?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бай Иван

    15 Яну 2017 11:21ч.

    Ирландската пастирка-прецедента Плевел седнал да дава съвети на генерал Радев! Човек не знае да се смее ли или да плаче! Тоя малоумник, кретен, англосаксонски и турски ибрикчия не разбра ли, че колкото пъти се обади и даде мнение за нещо толкова пъти става за смях. Той ли седнал да говори за международно право или международното право има само когато е изгодно на неговите американски господари? Този плазмодий да се натика в дупката от която изпълзя и да не се показва повече. Никой не му иска мнението на този олигофрен!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • МАЛ

    15 Яну 2017 11:24ч.

    Тоя самовлюбен нарцис се самоназначи за съветник на всички държавни глави,по въпроса как да мразят Русия! Някой ден току виж,написал и правила как да я унищожат! Дали изобщо през болната му глава може да мине мисълта,че един държавен глава,ако е родолюбец, трябва да е по равно отдалечен или приближен както към изток,така и към запад!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Колко пъти днес в интервюто си по националното радио Плевнелиев използва ,, АЗ"?

    15 Яну 2017 11:28ч.

    Някой преброи ли? Определено този човек трябва да потърси психиатрична помощ Какви откачалки само търпим да ни управляват! Единият с шизофренни наклонности, другият - умопомрачителен Нарцис!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Сорош

    15 Яну 2017 11:28ч.

    No comment- за изхождащият се президент или хубаво или нищо защото е политически труп след по-малко от седмица.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 19-и век

    15 Яну 2017 11:28ч.

    Какво точно е лошото на "реалполитиката от 19-и век"? Наистина не разбирам. Не беше ли 19-и век по-добър от 20-и? С кое точно не е съгласен Плевнелиев? Че имало Велики сили? Ами през 20-и и 21-и век няма ли? А последното изречение отразява точната причина, поради която "либералната идеология" загуби почва - просто няма как ценностите да са пред интересите и потребностите. Това е неестествено, противоположно е на инстинкта за оцеляване. Отделно, че някои като САЩ просто си прокарваха интересите през думата "ценности".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Крокозебел

    15 Яну 2017 11:32ч.

    Изключително слабо представяне на господин Плевнелиев в едно от последните му интервюта... може би. Много думи и нищо казване(някои наричат подобно говорене бла-бла-бла). Научихме се да отсяваме важното от маловажното. Съпоставянето на милиарди(стойността на един лев дори, е различна за бедния и богатия) и ценности(които едва ли граничат дори с някакво подобие на ценности) за мен е повече от безочлива наглост. Със същата широка ръка навремето нашите войнолюбци опростиха дълга на Ирак от милиард и половина долара. Някои отидоха там да грабят демократично, а ние да даваме пари и животи - не че искам да опропастим една държава, за да богатеем ние. Един въпрос към интервюирания господин: Защо за Шотландия може, а за Крим не може народът да реши?!Много странно... но всъщност какво му е странното, след като познавам изявите му - напълно очаквано. Учудваща ще бъде една пробългарска позиция на господина, без да ни натрапва евроатлантически "ценности". Най-голямата гаранция за човечност е християнският морал -имам предвид източното православие.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бай Хой

    15 Яну 2017 11:38ч.

    На тоя кой още му се връзва?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • анонимен

    15 Яну 2017 11:42ч.

    Тази сутрин си дадох наистина сметка в каква цензура живеем.Един от гостите на Любенов по БНТ искаше да изпее руска песен.И водещия видимо притеснен попита ама как така руска песен -да не правим пропаганда.госта му отговори да е спокоен тя ще бъде дисиденстка.Представяте ли си какъв страх тресе журналистите,само като чуят,че нещо руско ще звучи в тяхно предаване.Останах изумен,разбирате ли за какво става дума!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Митко узунов

    15 Яну 2017 11:55ч.

    Не сте прави да атакуват плевелиев та той е гордост на герб това точния човек който може да е президент на България така му правиха предизборна кампания преди 5 години герб и никога не му дадоха оценка а оценката е пълна помия тойизлагцябългария

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до ирландската пастирка

    15 Яну 2017 11:58ч.

    Този прецедент в последните си дни се активизира с безумните си изказвания п о разни въпроси. Както е тръгнал да се занимава с анексиране на Крим, сигурно и ще стигне, до там да ни обясни, как преселниците от Европа избиха индианците и им взеха териториите, за да си направят държава. Ама това е било отдавна и роско не помни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Калчо

    15 Яну 2017 12:03ч.

    Този, няма ли кой да му затвори устата с юмрук?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Да, плебсът винаги се е изявявал като досадно нахален. Само един плебей може да отстоява плебейските си пристрастия до последната си минута. Аристократът би махнал небрежно с ръка, когато види, че каузата му е загубена.

    15 Яну 2017 12:10ч.

    Лошото е, че живеем в епоха, в която можем да видим плебеи и на ръководна длъжност. Те са като пролетариите — сплотяват се. А един ръководител (в частност президент) се предполага, че ще има поне малко независим подход и „пролетарската сплотеност“ с подобните нему в глобален мащаб няма да му е присъща.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мунчо

    15 Яну 2017 12:20ч.

    Хората, които все още не могат да схванат, че вече се формира политиката на 21 век, нямат място в палитиката. Политиката се прави от хора далновидни, които гледат в миналото само за да си изведат поуките от него, а са устремени към бъдещето. Такива хора не са нечии ибрикчии и подлоги. Те са локомотивите на човешкия прогрес. Наш Плевню никак не се вписва в тяхната среда. Той ще си остане един плазмодий, който жена си не може да управлява, а има претенции за лидер на нация. Същият комплексар е и Боко тиквата. Затова сме на това дередже.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • mi6osp

    15 Яну 2017 12:20ч.

    Какво от това, че нито един европейски лидер не одобрява руски Крим, след като 95.5% от жителите на Крим го одобряват ! Типична европсевдодемокрация.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Криво дърво се изправя,

    15 Яну 2017 12:45ч.

    крив човек никога!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • КОЙЧО

    15 Яну 2017 12:58ч.

    Румене, не му обръщай внимание на този несретник. Смело напред най-важната ти задача е да разчистиш тази пасмина и дадеш път на българското. Не се подавай на техните номера. Те ще те хвалят, те ще те успиват само и само да те провалят. Напред за България.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ужас

    15 Яну 2017 13:02ч.

    А представяте ли си какво щяхме да слушаме пет години ако Цецка беше спечелила

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • времето обаче изтича

    15 Яну 2017 13:11ч.

    Долен, жалък и гнусен до последната секунда.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Да де, ама

    15 Яну 2017 13:59ч.

    и всички европейски лидери бяха убедени, че Хашим Тачи е демократ и в Косово се борят за независимост, па сега се оказа, че се борели и избивали сърбите там , за да може търговията с дрога и органи да си има държава, че и специален съд правят в момента за целта

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • рул ъф лоу

    15 Яну 2017 14:08ч.

    Истината боли нали...да, де юре Крим е украински и това е факт, който твърди нещо друго е против закона или решението на съда в Гага, както мнозинството би казало тук, няма никакво значение, но какво значи върховенството на закон в малка клета България, с тези нещастни хорица с измит мозък

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    15 Яну 2017 14:18ч.

    Ако Филчев беше Гл. прок. , може би имаше вероятност да го привлече под отговорност за държавна измяна, след 22 януари. И ще е справедливо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Cicero

    15 Яну 2017 15:18ч.

    "Когато продължаваме да твърдим, че ... трябва да се питат хората какво да бъде бъдещето на Крим, тази теза не се споделя от нито един европейски лидер. Тази теза категорично не се споделя и от мен" " Каква неугасваща звезда на "демокрацията " и защитник на човешките права е Плевела. Сам не се усеща кога се изпуска и лицемерната му , вредоносна същност излиза на яве.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • да, да, ама НЕ!

    15 Яну 2017 16:53ч.

    С присъединяването на Крим към Руската федерация Русия нарушавала международното право. По логиката на Плевнелиев е нарушен така също и Берлинския договор от 1878 и Източна Румелия като съставна част от Османската империя би следвало да принадлежи на днешна Турция. Проблемът на днешният политически елит е че той има колониален статут и се е откъснал от реалния живот и съпреживява проблемите не на своя народ, а на колониалните си господари. В реалния живот "ромите" са цигани, "гейовете" са педераси, Борисов е мутра, а Плевнелиев е нищожество. Броим часовете до окончателната раздяла с мутрите и слугинажа на Сорос. Американците сами по себе си не са лоши хора, но са тотално манипулирани по отношение на Русия и нейната роля в съвременния свят. Тръмп е решен да го докаже и да издигне САЩ от нивото на най-презираната държава в света в символ на това, което беше Америка преди глобализацията.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ментор ???

    15 Яну 2017 16:55ч.

    Питаха Плевнелиев какво ще прави от тук нататък. Той каза, че щял да бъде ментор. На кого бе сопол?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • тити

    15 Яну 2017 17:37ч.

    Ментор произлиза от "МЕНТЕ "!А този си е едно истинско ментенце!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Адио ЧЕХЛЬО

    15 Яну 2017 17:52ч.

    Недоразумения като Плевнелиев могат да черпят жизнена сила само в атмосферата на вражда между Русия и САЩ Джордж Сорос и метастазите на проекта „Хилари“ в Европа http://epicenter.bg/article/Dzhordzh-Soros-i-metastazite-na-proekta--Hilari--v-Evropa/118374/11/33

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Замислен

    15 Яну 2017 17:59ч.

    Отдавна си мисля, нима през историята малко е страдал народът ни че Бог го наказа с президент като Плевнелиев? Няма коментирам глупашката му тирада, само едно искам да знам, кога за последен път този човек е бил на посещение при психиатър?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ма Стефан Ценев го гледахме таа вечер

    15 Яну 2017 21:05ч.

    на лодката ка им каза на ЧЕРВЕНИТЕ КВИ СА МРЪСНИ ЧЕРВЕЙ ка гризат огризката на ябълката останала от България

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Идиот,

    15 Яну 2017 22:38ч.

    като говориш такива неща, даваш ли си сметка какви беди докара ти на България с твоето бръщолевене.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отново идиотско изказване бе плюнко,

    15 Яну 2017 22:53ч.

    "Когато продължаваме да твърдим, че Крим де юре е украински, а де факто е руски, защото Русия е забила флага си там, и трябва да се питат хората какво да бъде бъдещето на Крим, тази теза не се споделя от нито един европейски лидер. Тази теза категорично не се споделя и от мен", обоснова се Плевнелиев. Това беше референдум, бре идиот. Осъзнаваш ли какво е това. РЕФЕРЕНДУМ. Не, разбира се. Хората казаха къде искат да бъдат и ВОЛЯТА им, разбери ВОЛЯТА им беше чута от държавата, която мразиш незнайно защо, при положение, че си наследник на номенклатурчик, даващ милО и драго да се докаже колко обича СССР. Ти пък си обратен на баща си. А може би си обратен, а. Ще ти подскажа, че такива като тебе никой не ги обича, дори и на запад, защото предателя винаги ще си остане предател. Вие предателите сте особена порода хора, приспособими към всичко стига да има келепир, но мразени от всички. А, и още нещо. Не смей да даваш акъл на Радев. Първо не си достоен и второ къде се е чуло и видяло влечуго да дава акъл на орел как се лети.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ^^&&%!

    16 Яну 2017 0:37ч.

    Плевнелиев е срещу волята на кримчани? Та нали те направиха референдум, айде, нека поискат референдум да се върнат в Украйна. Лесно е! Да видим тогава, чий е Крим!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Фондация

    16 Яну 2017 9:40ч.

    щяло да прави!?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи