Защо и за кого има смисъл да се гласува

Защо и за кого има смисъл да се гласува
В настоящите избори в България уравнението е много просто - онези, които искат да гласуват за статуквото, имат цели трима представители - ГЕРБ, ВМРО и ДПС. Противниците на сегашната управляваща коалиция могат да са сигурни, че протестният им вот няма да отиде напразно, ако гласуват за БСП. Това е просто и ясно. Всички други увлечения по независими кандидати, малки партии, градски десници, автентични левичари е пропилян вот.

 

Изборите за Европейски парламент са в неделя и по този повод е добре да си изясним няколко прости неща, които няма да чуете в кампанията.

 

На изборите за Европейски парламент гласуват много малко избиратели. Активността обикновено се движи между 30 и 35 процента, което урежда големите партии. Тези избори обаче са важни за България, защото ще бъдат лакмус за актуалната картина на играчите и до голяма степен ще предопределят бъдещето на управляващата коалиция.

 

Ако ГЕРБ спечели убедително, вероятността да изкарат целия мандат е много голяма. Ако загуби или има преднина само от един-два процента пред БСП, със сигурност ще има предсрочни избори. Скритият им коалиционен партньор Доган ще заложи на сигурно и ще премести постепенно подкрепата си към левицата, за да си осигури участие и в следващото управление. Не, защото е злодей, а защото българите са неорганизирани, не могат да гласуват и работят в екип и да се сплотяват около обща кауза.

 

Това е положението и политиците много разумно следват логиката на народа, ако въобще има такава. Европа няма никакво отношение към българските избори и това ще е така, докато ние самите не излъчим силно политическо ръководство, което да черпи енергия от гласовете, подадени за него, а не от сметките, зависимостите и игрите на елита.

 

Най-голямото заблуждение в България е, че изборите не решават нищо. Напротив - те решават всичко, а хората, които ни крадат и безобразничат върху нас, черпят сила и власт от нашите гласове. Докато не го разберем, няма да променим нищо. Ето защо мисля, че винаги е по-добре да се гласува, отколкото да не се гласува. И да не гласувате, подкрепяте победителя, което е тъпо, защото през цялото време си мислите, че бойкотирате политическата класа.

 

При сегашната ситуация само четири партии имат реален шанс да влязат в Европарламента и да останат като претенденти за новата политическа конфигурация в България. Това са ГЕРБ, БСП, ДПС и ВМРО. Ако искате гласът ви да отиде по предназначение, е добре да гласувате за една от тях. Ако искате да си начешете егото, като пуснете бюлетина за харесвания от вас кандидат, извън тези партии, гласът ви пак ще отиде при една от изброените, но няма да отразява избора ви. Понеже вашия кандидат няма да влезе, гласът ви ще бъде разпределен между ГЕРБ, БСП, ДПС и ВМРО.

 

Ако не гласувате, уреждате ГЕРБ и БСП, защото големите партии имат сметка от ниска избирателна активност. Не мисля, че това е лошо. Обратното - мисля, че е дисциплиниращо и най-накрая българските избиратели трябва да си дадат сметка за собствения си образ и да не търсят идеализираните си представи, за които да гласуват. Американците не са по-тъпи от нас и по естествен път са оставили две големи партии в сложната си и до съвършенство развита демокрация, които събират гласовете на избирателите.

 

В настоящите избори в България уравнението е много просто - онези, които искат да гласуват за статуквото, имат цели трима представители - ГЕРБ, ВМРО и ДПС. Противниците на сегашната управляваща коалиция могат да са сигурни, че протестният им вот няма да отиде напразно, ако гласуват за БСП. Това е просто и ясно. Всички други увлечения по независими кандидати, малки партии, градски десници, автентични левичари е пропилян вот. Който на всичкото отгоре ще отиде при ГЕРБ, БСП, ДПС или ВМРО.

 

Колкото до европейския дебат и лицемерните забележки, че сме го превърнали във вътрешнополитическа разправия, ще кажа само, че Европа няма никакъв смисъл, ако няма отношение към България. И че българите не могат да имат ясно лице, характер и отличаващ се профил, ако не са ошетали собствената си страна. Ако не са наясно със собствения си дневен ред, който да защитават там. За това и тези избори са важни - те ще изиграят ключова роля за пренареждането на българския пасианс и който има отношение към това, е задължен да гласува. Другото са празни приказки, пилеене на енергия и загуба на време.

 

Колкото и да е чудно, демокрацията наистина идва от народа и е добре най-накрая този народ да го разбере. Турското малцинство отдавна го знае, отива под строй и гласува, независимо какво харесва или не, кой се е разцепил от ДПС и кой го е изобличил. Резултатът - Доган управлява от 18 години. Не защото е изключителен стратег или гениален играч. Просто хората, които гласуват за него, са постоянни, организирани и дисциплинирани. Това е цялата тайна на политическия успех в демократични условия, а всичко останало е празнословие, суета и глупост.

 

Така мисля и затова гласувам винаги без никакви колебания и разсеяност. Знам защо го правя и ще продължа, независимо от нелицеприятния резултат след това. Но, в крайна сметка, политиците са отражение на народа. Не са паднали от Марс, а са родени от нас. Те са такива, каквито сме ние, и затова е по-добре да подкрепяме един или друг, независимо дали ни харесва или не, отколкото да се правим на независими и да пасуваме, защото тогава наистина нищо не зависи от нас.

 

--------

 

Допълнение от Фейсбук:

 

Моят отговор, защо ще гласувам за БСП в неделя, който написах на приятел тук във Фейсбук. Понеже не беше на лични ще го препостна:


Geo Karagyozov: - Г-н Дачков, ако оставим настрана клишетата, лозунгите и емоциите, и погледнем фактите и числата от най-новата ни история, защото политиката е това, кое да ме накара да гласувам за БСП, а не за статуквото? Кои са аргументите "за" БСП, а не "против" статукво- значи "за" БСП? Не се заяждам, питам, искам да ме убеди някой, че ГЕРБ има читава алтернатива. Риториката на БСП да се води негативна кампания за мен е неубедителна, меко казано.

 

Yavor Dachkov: - Много уместен въпрос. Ще Ви кажа какво мисля. Първо, негативната кампания е стратегия, а не идеология - това е близко до манталитет на масовия българин. Той работи през отрицанието, а не през градежа. Градежът на другия го убива, защото не може да преодолее завистта си. За българна тя е нещо като хистерията за жената. Сила, на която не може да устои.

 

Колкото за БСП (и като исторически наследник на БКП), за мен тя има следните тежки грехове в новата българска история: комунизма, пролетарската диктатура, сервилното отношение към СССР, лукановата зима и виденовата зима. Тежко наследство, за което БСП все още не може да потърси прошка и да поиска извинение. Не ги съдя за това, защото никой по тези земи не може и е труден процес. Поради религиозното си бездарие хората тук го приемат като слабост, а не като сила. Нима СДС или наследниците му се извиниха за безобразията си от последните 30 години?

 

За мен е важно, че хората в елита на днешното БСП нямат нищо общо като манталитет, светоусещане и идеология с БКП. Такива са ГЕРБ, но не и БСП. Освен това БСП, както и остатъците от СДС и всички останали, са в периметрите на посредствения, но нормален български политически и управленски живот. ГЕРБ е патология и тежко пропадане. Това е тъмната страна (дори не и сивата) на българина. ГЕРБ е криминалност, некомпетентност, простотия и амбиция за власт - това е катастрофа. Болест, която трябва да се лекува, а не да се гласува за нея. Знаете ли, че десетте месеца на Орешарски бяха два пъти по-добри от всички правителства на Борисов? Не за друго, а защото започнаха да възпроизвеждат в администрацията друга антропология от себеподобни. Като изключим Пеевски, но затова и им бе взета главата. После Пеевски и Борисов се срастнаха в ужасяваща симбиоза и управляват до днес.

 

БСП е единствената партия с електорална възможност да свали ГЕРБ и затова нямам никакви угризения да гласувам за тях. Те са нормални за българския стандарт. ГЕРБ е извращение. Впрочем така мислех и за царя, когато защитавах Костов, въпреки всичките уродства на СДС. Царят даде метафизичното оправдание "всичко е позволено" (по братя Карамазови) в българския политически живот и роди Пеевски и Бойко Борисов. Мисля, че не бърках в глобалната картина. Отдавна не очаквам от политиката идеално съвпадение между представите ми и реалността. Но, повярвайте - ГЕРБ е ужас, погледнато в дълбочина и сериозно. Това е разпад и отпускане на долницата на българина - оргия на неговия посредствен упадък (защото и в упадъка нямаме талант).

 

Доколкото БСП все още не е клекнала на този манталитет и лицата в нейната листа и по нейните върхове са нормални хора със своите слабости и силни страни, ще гласувам за тях срещу ГЕРБ. Без да очаквам радикална промяна. Тя е невидима и ще трае дълго, но е наложителна. Знам този процес отвътре и ви уверявам, че това, което Борисов направи с България, може да се сравни само с последните десет години на Живков - разруха, морален разпад, безогледна корупция на върха и стопиране на жизнените процеси - територия без глава и правила. Помня много добре късния соц - беше същото морално, стопанско и социално разложение.

 

Днешното БСП няма нищо общо с това. ГЕРБ са истинското му духовно продължение и поради тази причина ще гласувам срещу тях без никакви колебания. А и в България никога не е имало чист идеален избор, както и по света, между другото. Политиката е страст и отражение на доброто и лошото във всеки от нас. След като много добре знаем, че самите ние не можем да бъдем ангели, не можем да очакваме от политиците да бъдат такива. И още нещо важно - според мен е разумно да се гласува за онези, които имат шанс да бъдат истинско представителство, участвайки в парламента.

 

Гласуване за други по естетически и нарцистични причини (защото много ни импонират) ми се вижда глупаво политическо и гражданско поведение. Все едно да избереш шофьор без книжка и да чакаш цял живот на спирката, за да те вземе, но това няма как да стане, защото никой няма да го пусне да кара и той така и няма да дойде:) Прощавайте за тромавия образ. Сърдечни поздрави!

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • Браво!

    24 Май 2019 9:34ч.

    Много християнско и консервативно послание!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • bibi

    24 Май 2019 9:56ч.

    Идеята, че американската "развита" или европейската представителни демокрации към днешна дата и условия са сакрално адекватни е фашистка. Системата отглежда паразитстваща класа от професионални доживотни политици, които са част от проблема,а не решение. Демокрация е ,когато възможно най-широк кръг хора са директно въвлечени в управлението и се сменят всеки мандат, а не с избори, така се е родила демокрацията в древна Гърция , не с избори и партии, гърците тогава не са били по-глупави от американците днес, напротив.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Подкрепящ

    24 Май 2019 10:10ч.

    Харесва ни или не, това е положението. Откровен и рационален текст.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Боб Доганов - МНЗ

    24 Май 2019 10:50ч.

    След изборите. Цветанов към Борисов: имам добра и лоша новина. Добрата е че печелим изборите, а лошата че никой не е гласувал за нас. Едва ли има по достоен от Велизар Енчев в листата на БСП! Запомнете преференция 110!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    24 Май 2019 11:23ч.

    ДПС, които прикрито подкрепяли ГЕРБ, сега щели да прехвърлят подкрепата си върху БСП. А какво е ДПС? Това е провала и предателството на всички български партии (за които трябва да гласуваме), да защитят нашето национално единство и етнически мир. Ще се аргументирам, какво казва ДПС на своите избиратели постоянно? Те открито и в прав текст настройват турците против какво да е българско управление с думите, „ТЕ искат да ви забранят..., ТЕ искат да ви вземат свободата...., ТЕ искат да ви попречат...“ само че тук въпросните „ТЕ“ сме целия български народ, заедно с правителството! Защото кое е единственото, което не е позволено на един турчин в България? Единственото забранено е да ползва турския език като официален език, защото турският не е официален и дано никога не бъде, точно в българската земя, където Аспарих се върна да опази бог-арския език. Какво имаме тук, имаме противозаконно и опасно разпалване на вражда между различните етноси, което се прави открито, плаща се, за да бъде показано в медиите в предизборните клипове и за да бъде видяно от всички турци пред екрана. „Те“ (българският народ) са ваши врагове, това казва Карадайъ, това казват и останалите в тази етническа партия. „Ние се борим за нашия език, за нашата вяра, за нашата самоличност“. На турците се внушава, че тяхната идентичност е заплашена ( в тяхното отечество България) за пореден път, както през комунизма, като се правят постоянни препратки с възродителния процес, който е затворена страница. Това е класическо насаждане на етническа омраза! Турците били довели демокрацията и освободили България и отново трябвало да го направят??? Никой не ограмотява тези предимно селяни, че ако в САЩ, например, всеки етнос се бореше езикът му да стане официален, то там щеше да има над десет официални езика! Мултинационални са само и единствено нации, които при самото си сформиране обединяват два етноса и тъй като те при обединението се съгласяват да живеят заедно, те се съгласяват и да бъдат мултинационални. Но древни държави, в които са се появили в последствие малцинства, понеже им харесало да мигрират там, никога не стават мултинационални. Но не е само този грях, ДПС открито заплашват турците в малките населени места, че ако те не гласуват конкретно за тях, то селото ще бъде изоставено на произвола, че няма да има бюджет! Те насаждат измамата, че всяка партия индивидуално обгрижва само и единствено своите избиратели и само етническа турска партия би се погрижила за турците. Защо БСП и ГЕРБ се скъсаха да се обвиняват в лъжа и всички грехове, докато ДПС лъжат, мамят и предизвикват раздор между българските граждани, но са оставени да го правят свободно? Ако те без страх плащат, за да се покаже в медиите тази противозаконна пропаганда, значи те отдавна и в тайно работят необезпокоявани от никой. Как да гласувам за БСП, за ГЕРБ или за ВМРО (все големи патриоти с „християнски“ ценности), когато при сто процентови доказателства за подривна революционна антибългарска дейност, не са задействани всички ресурси на държавата, които изобщо не са малки, (ако включим и всички прикрити инфлуенсъри и медии), за да неутрализират това набъбващо зло и този сепаратизъм? Защо никой не ограмотява българските турци за начина по който функционира демокрацията например в САЩ, където белите са под 50%? При 8% азиатци китайският официален език ли е? А други с над 25% испански корен със застрашена идентичност ли са? Защо нашата пропаганда не ни служи, а служи на джендъри и всякакви измислени чужди лобита? Лошо управление, антибългарско!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хелбероус, ДПС никога няма да подкрепи БСП.

    24 Май 2019 11:46ч.

    По една много проста причина. Те разбраха, че само ГЕРБ ще им дава пари колкото си искат. Още навремето при Орешарски го разбраха и затова оттеглиха подкрепата си. Това беше причината коалицията БСП-ДПС през 2013-та да се провали. Ако следиш работата на Парламента и днес, когато трябва да се гласуват важни решения Борисов отпуска на ДПСарски общини финансиране. Просто така. Затова те Борисов си го обичат. Кой даде ТЕЦ Варна на Доган за черните му очи? Затова дори когато на думи подкрепят БСП после си гласуват с ГЕРБ. За ДПС България не съществува и никога няма да подкрепят решение, което ще е добро за НЕЯ. За тях съществуват само собствените им финансови интереси и Турция. Именно затова Борисов сега е развързал кесията и раздава като за последно на всички. Именно затова обещава майка си и баща си на всички.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    24 Май 2019 12:08ч.

    Ако извадим от формулата ДПС и ВМРО - най-нормалната измежду патриотичните партии, на БСП и остава да се коалира с Воля, Да България или евентуалната партия на Слави Трифонов, когато му свърши мандата в бТВ. Все невъзможни комбинации. И тъй като между двете големи има относителен паритет, то следващото правителство ще е някаква нова безпринципна коалиция на Бойко Борисов. Корнелия показа забележително умение да си създава врагове, извън и вътре в партията.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    24 Май 2019 12:18ч.

    Преди Политбюро да заложи на етническата карта с Възродителния процес, българските турци бяха интегрална част от нацията. Имаше турци комунисти, ударници, герои на труда, депутати, имаха културни институции, училища, преса. Но тогава модел за подражание беше многонационалния Съветски съюз, а над главата на всеки вестник стоеше лозунгът “Пролетарии от всички страни, съединявайте се”. Та крушката си има опашка. Лошото се помни дълго. А като добавим и политическите спекуланти и от двете страни, залагащи на етническата омраза и недоверие, нещата стават още по-зле.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Този стремеж - `да не си създаваме врагове`

    24 Май 2019 12:26ч.

    е много добър. И типично българско изобретение. Още от времето на `присъствието`. По-добре - преклонена главица. За да бъде опазена. Особено днес е видно как `приятелските кръгове` си траят за всички престъпления на шайката, но твърдо са решили `да не си създават врагове`. Това осигурява хем спокоен живот и даже финансово облагодетелстване. Дори когато `врагът` затрива държавата. Но пък са спазени всички изисквания на етикета. Ако така мислеха някога французите, които сътвориха Великата френска революция, то тя нямаше да се осъществи. И днес Марсилезата нямаше да е символа на Франция.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Г-н Фурнаджиев

    24 Май 2019 12:27ч.

    "Скритият им коалиционен партньор Доган" - г-н Дачков май бързо-бързо е забравил как същата формация беше коалиционен партьор на същите тия, дето се превъзнася и венцехвали. Гаранция-Франция, дето се вика, че пак няма да решат да се коалират с БСП. Те са си такива - където съзрат келепирец, подкрепят!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • митето

    24 Май 2019 12:44ч.

    Истината е,че под вещото ръководство на ЕС България тихо,мирно и уверено върви към своя край. Остава да се направи още една голяма крачка - приемането на еврото.И това ще е неофициалното закриване на една държава. По

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ODD

    24 Май 2019 12:49ч.

    По тази логика гореизброените партии са несменяеми ..... а ние ги знаем що за стока са .... призива би трябвало да е да се гласува за когото и да е само не за изброените !!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • София

    24 Май 2019 13:03ч.

    Всички трябва да гласуваме , за да не определят циганите и мъртвите души кой да ни управлява ! Резултатите от нашето негласуване са налице и ако това не ни харесва трябва да го променим ! От всичките ни европейски депутати единствено Момчил Неков свърши нещо полезно за страната си !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Всички с 18

    24 Май 2019 13:16ч.

    Добре казано и аргументирано от г-н Я.Дачков! Вникнете само в "Европа няма никакво отношение към българските избори и това ще е така, докато ние самите не излъчим силно политическо ръководство, което да черпи енергия от гласовете, подадени за него, а не от сметките, зависимостите и игрите на елита." За всичко останало след изборите, за да разбере този "елит", че трябва да служи на хората, а не своите банкови сметки.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мери

    24 Май 2019 13:35ч.

    Винаги съм била евроскептик, от ЕС в този му вид нищо не става. Лидерите му са некадърни и малограмотни., какво се случи с България е дълга тема. Жалко! Никога не съм гласувала за БСП, но се га ще гласувам с преференция 110 (за Велизар Енчев). Срамувам се, че дълги години съм гласувала за "десните", моят манталитет е такъв, но техният - не мога да повярвам ,че А. Йорданов се е лепнал и е готов да целува и подметките на Бай...., а за другите не ми се говори (Дачков ще ме изтрие).

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • В. Николова

    24 Май 2019 13:38ч.

    Мисля да си начеша егото за пореден път и да не гласувам като стадото . Ще гласувам за демократите, защото си давам сметка какво представлява ЕУ . Това е съюз създаден в противодействие на фашизма . ЕУ е сърце и душа , права на човека над националните интереси . ЕУ е най прекрасното място за живеене в света -75 г мир . Тежко и горко и на тези които не разбират това, ще го разберат когато го загубят . Ако спечелят бсп ще се коалират с вмро . Ще гледате престрелки, омраза и етническа война .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Swann

    24 Май 2019 13:40ч.

    За всекиго с няквки морални устои е еднакво неприемливо да гласува както за ГЕРБ така и за БСП...Първите с интелигентност наляво от нулата, вторите все още се наричт "другирю" това безизразно лишено от всякаква одухотвореност обръщение, Бердяев с право му се противи, този злокобен Янус на бг политика ГЕРБ-БСП трябва да бъде заличен по някакъв начин, а в тази статия г-н Дачков ни убеждава, че трябва да го утвърдим...Не, Не и Не

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    24 Май 2019 13:56ч.

    Както синовете на кан Кубрат, не са разбрали посланието/заветът/заръката му със снопът стрели, така и днешните малко на брой негови наследници тук на тази територия, не са си извлекли поуката от тази притча, която скоро няма и кой да им я предложи в образованието. И с овцете е така, все се делят като гламави и вълците са доволни. П.П. Добър текст на авторът ! Язовир се прави от много поточета, дерета и реки.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Swann-надежда тука всяка оставете

    24 Май 2019 14:12ч.

    И аз като г-н Swann съм чистичък в помислите и действията си като момина сълза, затова тук се опитвам да ви убедя да не гласувате за БСП, нищо че ми е кристално ясно, че тогава шайката ГЕРБ ще спечели изморите и ще векува във влъстта.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Swann-надежда тука всяка оставете на 24.05.2019 в 14:12

    24 Май 2019 14:14ч.

    Сподвижници на знамето с цветовете на дъгата ? Другите не сме .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    24 Май 2019 14:59ч.

    24.05.2019 в 11:46 И на мен ми е ясно, че ДПС си искат ГЕРБ, защото те усвояват повече еврофондове и това отива в обръчите от фирми. А когато една партия е добре подплатена с обръчи от фирми, с които държавата не враждува, те така или иначе влияят на публичния живот, защото икономиката влияе много повече на обществото, отколкото политическите лозунги. Правят си турски инвестиции в смесените райони, правят си послания на турски език, купуват земя, могат да си правят и медии и джамии.. ДПС им стига като политическо лоби. Аз тук не казвам кой им е по-близък, обаче. А нещо съвсем друго, че вече явно и за мен е, а аз не работя в никакви служби, че се случва нещо недопустимо. Във времена, в които свободата на словото се преследва, за да не засегнеш някой я джендър, я ислямист, да не споменаваш кой от кой етнос е в криминалните хроники, за да не пробудиш заспалия звяр... има една партия, която без никаква санкция проповядва бунт и насажда етническа омраза, като сочи всички българи с пръст и казва на турците, че те ви отнемат свободата... Което е абсолютна лъжа и фалшива новина, но няма реакция, каквато трябва да има, при това бурна. Отдавна питам, къде е на България мозъка (интелиджънс службите), имаме ли изобщо такива, които не са инфилтрирани с шпиони и как е възможно една противоконституционна партия да плаща, (вместо да се прикрива), за да може нейната противоконституционна дейност по сепаратизъм и разцепление, изнудване на малцинствата, да се разпространява по медиите предизборно. Патриотичните партии никога не са направили истински опит да обяснят и да ограмотят турците, които трябва да са им основния таргет, а не ние. На мен те няма нужда да ми обясняват колко е велика България, те трябва на турците да обясняват как се живее в демокрация, трябва да не излизат от смесените райони и там да извършват просветителска дейност, при това с добро отношение. Обаче всички са оставили ДПС да се вихри в тези региони и да пълни главата на наивните селяни с призиви за бунт. Мисълта ми е, че изпитвам най-неподправен гняв към всички там, изброени като победители, които нехаят, а ни продъниха ушите какви патриоти са.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Kubis

    24 Май 2019 15:07ч.

    Някои от пишещите тук отричат това което г-х Дачков е казал и казват не на БСП. Е нищо – не гласувайте за БСП и докато сме живи ще ни управлява партията на ”бирите”, ”суджуците”, ”кумовете”, ”апартаментите” и безкрайните кражби и корупция. С други думи – партията на Крадците на съвременна България. Това е положението – избирайте, трети избор няма!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Въпрос! Това, че Елена е под номер1 в листата означава ли, че не трябва да се гласува за нея

    24 Май 2019 15:18ч.

    при преференциите за нея или напротив! Питам, защото тук гейрбаджиите могат да изфинтират голям номер!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Санчо

    24 Май 2019 15:21ч.

    Корнелия ще може ли да се целува с Макрон както Бай Х го прави?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Водачът на листата не е бетониран при евроизбори и може да бъде изместен от преференциите на другите

    24 Май 2019 15:34ч.

    http://epicenter.bg/article/Voyna-s-preferentsiite--Vodachat-na-listata-ne-e-betoniran-pri-evroizbori/182539/11/0

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Който гласува за статуквото, ...

    24 Май 2019 15:51ч.

    ... гласува еврофондовете и бюджетът от данъците ни да продължават да се крадат от същите носители на статуквото и корупцията, да се продължават инфраструктурни проекти, които ни убиват по пътищата, с мутробароковото строителство с псалми, тераси и терасни барбекюта с джакузи, частни асансьори, или некрофилска градска архитектура, покрай която оцеляват изоставени клошари и психичноболни хора върху кашони, и/или безполезността на стадиони и фитнес-площадки по селата. Това статукво в България е много удобно за поддържане на статуквото на евробюрократите. И ако се запазят съотношенията между европейските политическите семейства и остане "ръководната роля" на ЕНП, "стабилността" ще ни размаже в още по-големи сили.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Данчo

    24 Май 2019 16:50ч.

    Безпoщаднo тoчен анализ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Само бюлетине номер 18!

    24 Май 2019 17:01ч.

    Ако искате с преференции, ако искате без! Това е единственият начин да се спаси България, да се спаси българщината, децата ни /колкото са останали/ След огромното ми разочарование навремето от СДС, които се оказаха пълни мърльовци, членове на ДС и БКП, спрях да гласувам. Но сега виждам, че България загива! Единственият начин да премахнем престъпната шайка на Борисов е БСП. НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ПИЛЕЯТ ГЛАСОВЕ. българинът трудно загрява, но ножът е опрял до кокал.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • баба ви от Горно Нанадолнище

    24 Май 2019 17:34ч.

    Уважаеми г-н Дачков, личи си че сте човек живял доста далеч от нас, които сега ни наричат "електорат", а преди "народ". Първо, за българите с турско самосъзнание" - нито са дисциплинирани, нито са добре организирани. Но и преди /1989 г/ и сега /след 1989 г./ те са именно хора с турско самосъзнание /няма лошо/. Добре ползваха привилегиите при социализма /вестници и предавания на турски език, привилегии при прием в университети, квоти в управляващи и партийни органи и т.н., но винаги бяха недоволни че заемат "втори" места и никога не забравяха, че принадлежат на майка Турция. Това а и предполагам сериозни външни фактори вероятно се предизвикали иначе правилния /мое мнение/, но непохватно и в неподходящо време проведен "възродителен" процес.Та думата ми е, че Доган и хайката около него много добре знаят тези дадености и успешно ги водят като стадо вече 30 години към урните. А инак т.н. електорат /народ/ е на същото дередже като нас но си гласува за "нашите".Що се отнася до БСП - разбира се че няма нищо общо с БКП, освен че наследниците на старата номенклатура добре се възползуваха от привилегиите на бащите и дедите си и сега са вече "олигарси" Но да бъдем честни - такова разложение и разруха както сегашното БКП дори в най-лошите си години не допусна. За ГЕРБ не ми се говори -какво може да очакваме от ренегати?Толкова са жадни за власт и богатства, че нямат насита. И последно - ако се допусна ограбване на целокупния български народ /ведно турци и българи/ поне имайте уважение и не отричайте че това което се окраде вече 30 години е създадено от същия този електорат /народ/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Сметки

    24 Май 2019 19:21ч.

    Около 800 000 гласа са прогнозирани от социологическите агенции за дпс. От друга страна по един техен представител има в листите на герб и воля. Следователно циганския вот ще бъде употребен там за подсилване на избора. Излиза, че когато турците и циганите гласуват, избират управляващи, а българския вот се губи в неизбраните. Защо обаче се регистрират толкова много партии, и защо патриотите не са обединени? Толкова ли бяха слепи, егоцентрични да не изчислят загубите, или е направено нарочно? Кога ли истината ще излезе наяве? Или единствените, които могат да защитават българското пак са бсп. Това е някаква много подла пиеса на абсурда. И на парите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • сметки в обратен текст

    24 Май 2019 19:29ч.

    Абе много станахте пророците...кажете просто че сте комунета ,ударете си чугунените празни глави , чуйте' залповете на Аврора' , лягайте и сънувайте...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ефрейтора

    24 Май 2019 19:47ч.

    Да се гласува за БКП/БСП означава опит за реабилитация на национални предатели и убийци...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • В прав текст

    24 Май 2019 19:59ч.

    Аз комуне не съм. Осъзнавам обаче,че играта е прее.ана и се адаптирам. С чакане и пасивност просто става по-зле. Крадливите не чакат. Ако не гласувам само им помагам - ония с неуките, с кебапчетата си гласуват под строй. Тоя път обаче и аз. Аз и ти- и вече сме двама,нали?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • койчо

    24 Май 2019 20:03ч.

    Ален-Бадиу-2009-5alain-badiou-2009-5.jpg 924 × 693 209 KB Блогът на Verso има превод на широкообхватно интервю с Alain Badiou, в което той обсъжда най-новата си философска книга Emmanuel Macron, както и употребите и злоупотребите с понятието „популизъм“. промяна не може да се случи чрез избори. Ален Бадиу:Не разбирам как хората продължават да мислят, че изборите са свободно пространство, в което може да се определи основната насока на една страна. Както бившият информационен министър Ален Пейрефит правилно каза, когато беше избран Митеран: "Изборите са за промяна на правителствата, а не на обществото." Той каза истината, защото това е правило, което всички изглежда са се съгласили. Това означава, че управниците на нашето общество, които всеки знае, че са малко ядро от големите капиталисти, не биха приели избори, които им причиняват вреда. Когато нещата станат прекалено горещи, когато рискът е твърде голям, те се обединяват в най-дясното положение като последна линия на защита. Не е необичайно да се каже, че изборите са консенсусна система, в която процъфтяват империалистическите буржоазии. Не мисля, че някога са били използвани за нещо друго. В САЩ, Доналд Тръмп може да бъде избран, но никога комунист. Това е вярно навсякъде. Парламентарната избирателна система е измислена от английския империализъм и е критикувана от Русо през осемнадесети век. Той много добре обясни защо изборите не са демокрация. Великите капиталистически и империалистически сили изградиха своето състояние на това. Знакът, че властта е достигнала значителна степен на развитие и влияние, се характеризира с факта, че тя приема тази система. Мисля, че китайците ще кажат, че избирателната система е по-добра от сегашната централизирана система. Тя им позволява да натрупват много бързо капитал. Но рано или късно китайската дребна буржоазия ще изисква някои удовлетворения и свободи. Те ще приемат избори, защото са създали „капитализъм на високо равнище“. Така наречената „революционна“ политика няма нищо общо с изборите. При определени обстоятелства може да е интересно да се изправиш на такива състезания. Но е очевидно отклонение от убеждението, че това може да доведе до "революционна" политика.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • обратен текст

    24 Май 2019 20:07ч.

    не сме двама и никога няма да бъдем. ти загърбваш всичко за да гласуваш за комунетата...аз няма да го направя...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ойчо

    24 Май 2019 20:11ч.

    Много станаха не само пророците, но и философите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Винаги е добре

    24 Май 2019 20:30ч.

    да ти обяснят какво трябва да направиш. Така не се налага сам да взимаш решение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Консерватизмът фарисейският квас

    24 Май 2019 20:43ч.

    Какво обещават БСП. За какво съжаляват? НИЩО. ЗА НИЩО! Общи приказки. Те са зло, от утре ли ще станат добро? Без да видят вина в себе си, без поуки, с олигарсите, без да искат прошка. Радев щеше да сваля статуквото, орешарското правителство също - а едно дело не повдигна срещу тях, БСП всеки момент може да изкара от от 5000 до 100 000 на улицата, но те искат да не правят промени, просто да са важни. БСП не разкри и един седесар с баща от цк на бкп и дс. Този театър направи всички тях богати. Но вече САЩ няма да ги пуснат на власт. Колкото грипен толкова и бсп. САЩ искат СДС! САЩ натискат ГЕРБ, да даде властта на КОСТОВ И СДС. Ако САЩ не стоят зад "Свободна Европа" пуснали информацията, първи, от тях нямаше да остане и перушина, но ГЕРБ СИ ПОДВИ ОПАШКАТА И СКИМТИ. ... На ниско ниво ни е русофобията, направо никаква я няма. ГЕРБ и ЦВ.ЦВ. им беше гадно да преглътнат А.ЙОРД но им помогнаха.. САЩ им даде чаша с която да преглътнат горчивият и отровен хап. артекс напитка. "Свободна Европа" и господарите им, натискат бутонът, ГЕРБ германия за българия, да направят седесар кмет на софиаа, и няколко евродепутати сини. Но най вече удар поо кокалчетата заради медведев и искана помощ от Русия за газовият хъб. И защото още не сме обявили война на Русия, и да не забавяме покупката на американско оръжие от всякакъв калибър. Такъв бутон беше нашумялата паспорт афера, който включи Каракачанов да подкрепи Ф-16. РУСОФОБИЯ, БАТЕ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ефрейтора

    24 Май 2019 20:45ч.

    До 20.30...Да така е...слушайте поврътливия автор...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ДЕКОНСТРУКЦИЯ

    24 Май 2019 20:50ч.

    БСП обещава да се бори срещу реформите които направи, "ОБЕЩАВА" но не съжалява!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • бананова страна

    24 Май 2019 20:58ч.

    БСП=БУРГОАЗНИ=СЪНИЩА=ПЛУТОКРАТИ Буржоазни Сънища за Плутокрация! Тодор Живков създаде всички крадци, ограбили България след 1989та, та и преди това. Икономиката и държавата бяха по-добри, от сега, въпреки Живков и живковистите. А Живков е прост и дявол. При капитализмът и зависимост от САЩ, и най-гениалният и честен не може да помогне на България. ... Кирил Ананиев наследява Владко Горанов, при смяната на ГЕРБ със служебното правителство, след служебното Горанов сменя Ананиев. Финансовото министерство. Те са племеник и чичо. Ананиев 1980те началник отдел на Главно управление „Държавни разходи“. Тоест работи с Живков.Заместник министър на финансите в правителствата на Иван Костов, Симеон Сакскобургготски, Сергей Станишев и Бойко Борисов. 2017та министър на финансите при Герджиков. Специализира в областта на финансирането на социално-културните разходи в УНСС, както и в областта на реформата в здравеопазването в Чикаго, САЩ. 1980те, Живков праща Гечев, Кристалина и финансовият на Виденов, да учат антикомунизъм и пиночетска икономика - неолиберализъм, при Сорос в САЩ и Англия. Сидеров:Анжел Вагенщайн имаше на балконът на луксозният си апартамент, подготвени плакати за демократичните митинги. Живков: Сега предстои фирмите да се изпълнят със съдържание. Какво може да бъде това съдържание? Само онова ... което се намира в западните фирми ... – нас напълно ни удовлетворява ... Предстои цялото здравеопазване да мине на акционерен принцип ... Ако не го задоволява лекаря или менюто в болницата – ще си доплати. ... Акционерната фирма ще обхване като ракови образования цялото общество. Хитлер: "Правителството няма да защитава интереса на германският народа, чрез икономика, организирана от държавата, а ще подкрепя частното предприемаество" Сидеров казва, че няма нищо безплатно? Гръм от небето ли ще удари, този който каже държавно здравеопазване, като в Англия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 24 Май 2019 21:13ч.

    Дачков да призовава да се гласува за БСП е толкова извратено,че нямам думи.Това,че той има финансова зависимост от Нинова не е повод други да го правят.Всеки решава сам за себе си.Не е нужно ренегати да ни дават тон в живота.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ефрейтора

    24 Май 2019 21:23ч.

    До 21.13 ...Приятелю напълно си прав...но...посочената причина е само една от трите опции...писах ги още в началото ...случайно изчезнаха...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чезаре Ламброзо

    24 Май 2019 21:32ч.

    Това е положението. Българинът е гъбар по природа. Асоциални тип. Не е обаче и индивидуалист. Гледа отстрани живота. Това не означава, че е философ. Удобно вцепенен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ефрейтора

    24 Май 2019 21:41ч.

    Чезаре...гламав Чезаре...дали е така или не...друг въпрос...Но точно ти ,с това италианско име да оценяваш през италианска призма...както се казва на латински...ай сиктир...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • В. Николова

    24 Май 2019 21:41ч.

    Герб са шайка алчни кариеристи с шеф болен от нарцисизъм . Превърнаха страната в дикатура на една партия . БСП - непредвидими , с лошо минало , с хора като Гергов получил голям дял от баницата на държавата . Партия която слага венци на Живков който вкарваше в лагери хора заради своето саоопределение и политически възгледи . БСП никога не се извини и не каза колко хора с македонско самосъзнание преследваше, уби . За възродителния процес си признаха, но за вината към македонците -никога . Аз искам признаване на тази вина и признаване на македонското малцинство . Искам европейски ценности и права , а не фашистка кочина . За това ще гласувам за по малкото зло - Демократична България . Като искаш да си европеец ще се държиш като европеец . В никоя от бсп, герб , ..не виждам европейски виждания . Едните корумпирани простаци, другите дърти комуняги , третите лумпени с нацистки възгледи Айде нема нужда некакъ си дачков да казва на хората как да гласуват Само дано идиотите не са мнозинство ...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 24 Май 2019 21:42ч.

    Нищо не изчезва тук случайно,а съвсем умишлено!Това е редовно щом някой спомене името на Нинова и то критично.Те с Дачков са си лика прилика—бивши седесари сега бесепари.Ужасно!!!Далече от такива хора!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мим

    24 Май 2019 21:45ч.

    От диктатура на пролетариата при соца преминахме в диктатура на охлокрацията при фасадната демокрация. Демосът упражнява властта си чрез посредничеството на демагозите, така както при соца посредничаха партийните секретари чрез полит-агитация и пропаганда. Основната цел е налагане на волята на управляващите за задоволяване на лични интереси и взимане/запазване на властта чрез посредниците, които контролират и печелят подкрепата на хората с щедри обещания и откровени лъжи/популизъм. Държавните интереси са на заден план, а често са извън плана на политиците. Като нация ни трябва план как да създаваме, възпитаваме, тачим, избираме и делигираме правото на власт на държавници, а не невежи и/или образовани корумпирани политици безродници.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ефрейтора

    24 Май 2019 21:53ч.

    Николова , респект за вижданията ти... Но тази секта за която говориш, е по склонна да призове да се гласува за БКП/БСП отколкото в дясно...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Десен

    24 Май 2019 22:02ч.

    Дам ли си пак гласът за някой от десницата, все едно го давам за Борисов в момента. Реален шанс срещу Гепп имат само БСП, макар че очевидно не им се управлява.Аз лично ще действам рационално, ако искам да видя някога пак реални десни партии на власт. БСП са на доизживяване. Мандат не могат да изкарат. Ще са пред изборът дали да служат на ДПС или да почнат да ги гонят. Съюзят ли се с Доган ще се самоубият. Няма как да им простим пак. Другият вариант им предлага поне малко надежда за оцеляване политически.Скоро ще си заминат от самосебе си по чисто демографски и финансови причини. В момента важното е да махнем ГЕРБ. Едно по едно. Сега имаме поне малък шанс (чрез червените) иначе отиваме на много по сериозни проблеми.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ще ме извините ,но

    24 Май 2019 22:03ч.

    Не мога а гласувам за БСП докато е пълна със сороси и глобалисти като Станишев. БСП е герб за мен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ефрейтора

    24 Май 2019 22:11ч.

    Десньо...ти чуваш ли се какво пишеш? Много мазно-стратегически разсъждаваш...Такива като теб , колкото по-рано паднат на дръжката от тиквата, толкова по-бързо ще им дойде акъла...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Десен

    24 Май 2019 22:21ч.

    Нямам проблем да чуя и други мнения, ефрейторе.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ефрейтора

    24 Май 2019 22:26ч.

    Ефрейтора вече е дневален...да сте живи и здрави...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • редник

    24 Май 2019 23:04ч.

    Тук се подвизава един "ефрейтор" или "дух с мустачки" и се опитва да убеди всички да оставят шайка ГРОБ на власт, като ги плаши с духове и призраци. Нека да знае, обаче че всичко здравомислещи и десни, и леви, небесепари, с отвращение или не, ще гласуват за БСП, за да бъде изгонена мафията от Родината и да бъде възстановен баланса. Само без шайка ГРОБще можем да излезем на чисто и да подредим държавата си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Десен

    25 Май 2019 0:04ч.

    Именно възстановяване на баланса е нужно. Кражбата вече е в такива размери,че трябва да се мисли рационално и действа. БСП не са алтернатива,но са единствените с електорална възможност да свалят ГЕРБ. БСП всъщност не иска да управлява- устройва ги сегашната им роля на фалшива опозиция, чиито олигарси печелят държавни контакти наред. Спечелят ли обаче,няма да имат мнозинство, а вариантите им за коалиция са опасни за тях. Излизат на светло и започват скандалите.Именно така печелим ние,избирателите,създавайки несигурност и конкуренция за кражбите, опозиция,гладна за парче от баницата. Възможно е дори някоя присъда да видим. Има ли сговор между партиите, какъвто има в момента сме загубени всички. Без значение на симпатиите ни и принципите ни. Трябва да накараме БСП да управлява,като гласуваме за тях. Фирмите на герб много бързо ще се ориентират към парите, а БСП ще се подпрат пак на ДПС, за да избутат мандата.Така имаме реални шансове с гласуване да намалим влиянието/спокойствието и на г,и на БСП.Играта е сложна и иска търпение,но все още имаме право на глас. Призовавам ви да гласувате за БСП независимо от убежденията си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кви десни, бе! Кви пет лева!

    25 Май 2019 0:20ч.

    Погледнете ги какво правиха в предишното НС! Ами същите като патриотичните проститутки днес. Почти цял мандат си гласуваха с ГЕРБ, почти цял мандат си живуркаха добре под крилото на Боко Тиквата и дори не се засрамиха, че преди да ги изберат се кълняха, че никога, ама НИКОГА няма да се коалират с престъпниците от ГЕРБ. Накрая на мандата, след като се изложиха като въшки се усетиха и решиха, да се махнат от управлението. Само че ние помним какви проститутки се оказаха. И сега ще ни се пробутват пак? Да, ама не - на проститутки сме се нагледали. Аз гласувам за БСП. Точка. Ако не друго то поне пенсиите вдигаха с по 10% на година. Ако беше останала точковата им система щях да се пенсионирам 2 години по-рано. Но не би. Дойде демократа Борисов. И работих 2 години повече. Сега вече 10 години дигат пенсиите с по 2% ва година. Айде, гледайте си работата, а аз - моята.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 80% дебили

    25 Май 2019 1:56ч.

    30% (гласове за ГЕРБ) + 2% (за Магарешки) + 6% (за партийки ала Байреков & Байрактаров) + 15% (не могат да преценят за кого да гласуват) + 20 % (не искат да гласуват по различни причини) + 7% (мързи ги да отидат да гласуват) = 80% дебили

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вече ви чета толкова

    25 Май 2019 6:30ч.

    колкото гледам и на Корнела телевизията. Никак.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ха!

    25 Май 2019 10:37ч.

    Дачков никога не е постигал такава реакция. Количествено, искам да кажа. О-без-умяването продължава...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ефрейтора

    25 Май 2019 13:15ч.

    Подставени лица , представящи се за десни по убеждение , агитират да се гласува за БКП/БСП...Нито един истински десен избирател няма и да си помисли да гласува за тази партия...Все едно привърженик на 'Левски' да вика 'Само ЦСКА'...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • KOKO

    25 Май 2019 13:50ч.

    Аз ще гласувам за БСП поради редица причиин, но най-важните - ГЕРБ да се махне от политическата сцена като най-гадното нещо, което е съществувало в българската история! Другата - на мен ми харесват повече новите водещи на БСП спрямо крадците от ГЕРБ или изнудвачите от ДПС, да не говорим за псевдопатриотите и продажната ВОЛЯ!! Така че ако искате смяна на статуквото и бъдеще за себе си и децата си - гласувайте за БСП!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ефрейтора

    25 Май 2019 15:05ч.

    Повръщащия 'коко' пак е тук...абе човек , казах ти- вече да е навън...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • KOKO

    25 Май 2019 15:52ч.

    А ти бе ефрейторе, кой си - явно едно голямо нищо! Прави си агитацията на подходящо място и не разваляй интернет-страницата! Не ти е тук мястото!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Минчо Дочев

    26 Май 2019 0:47ч.

    БСП ,ще опитат да вдигнат заплати и пенсии,ще сгрешат стратегически и ще сринат икономиката. Ориентиране към напускане Европейският съюз и НАТО е възможно. Носталгията по социализма е аргумент за промяна с лоши последствия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • KOKO

    26 Май 2019 9:53ч.

    А нещо да е видял българския народ от Европейския Съюз! Да се разхождам свободно из съюза не мога, нямам пари! Ликвидираха българското селско стопанство - внасяме полски артофи, гръцки чушки, италиански зеленчуци, ирландско старо месо и т.н. Казвате, че съюза давал субсидии - къде са, усвоени са от правилните хора на правилната партия ГЕРБ, да не говорим за прослувутите магистрали, които нищо не струват! Българинът обеднява все повече! За какво ми е Европейски Съюз, а да не говорим за НАТО! Последното е едно всеядно нищо - от какво ме пази - явно от самия мен, за да не кривна в правилната насока! Искам да съм швейцарец - независим!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Защо на тях позволяват, а на нас - не?? Сетете се! България е на мнооого важно геополитическо място - врата към Азия и Африка, защо ли Американското посолство в България е едно от най-големите в Европа???

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи