"България уби дете" (През 2001 г. луда жена уби детето си, но убийството бе приписано на Иван Костов и правителството му и въпреки че бе детайлно разкрито, никой от противниците на Костов не повярва на истината) периодично се повтаря с поразително същатата интонационна истеричност слепота за истината и предварително нежелание да се установят фактите. Каквато и да е истината за убийството в Русе, няма значение, защото излезе във Фейсбук и световните медии - бедата става глобална, защото внушенията са направени преди да е изяснена тя.

 

 

До този момент няма никакви основания да се мисли, че това убийство е нещо различно от криминално-битов сюжет и от него да се правят обобщенията, изведени по установени български канали и копипейстнати в ББС и по всички западни издания, които не работят по-различно от нас.

 

Между зверското убийство в Русе и убийството на словашкия журналист или взривената журналистка в Малта засега има очевидни разлики и нито един сериозен факт, който да ги приравнява. Освен това думата "разследващ журналист" запона да се употребява под път и над път - последният, за който се сещам, е един измамник от "Господари на Ефира". Не е лошо да бъдем по-прецизни, независимо дали става дума за ужасна трагедия или не.

 

Психопатологичните свръхреакции няма да променят нещата, нито ще стигнат до истината. Обратното, ще я скрият от очите ни. Истеричавостта, с която на властта се приписват измислени престъпления, но оставаш сляп за истинските й, не върши никаква работа. Затова и циклично се повтаря.

 

Чувството, че не може повече така, че това е краят, че България умира и прочие автосугестии ги наблюдавам от 35 години. Още от времето на късния соц. Самият аз съм се поддавал на тях, но вече ми е в повече. Това е обикновена глупост и вътрешна незрялост. И нещо, което дъблоко ме потиска - фенската психология. Реагираме така, защото нашите не са на власт и се възмущаваме от същите реакции на враговете, когато техните не са на власт. Непоносимо е всичко това.

 

 

Още от категорията

49 коментар/a

ТАЛАСЪМ на 08.10.2018 в 11:44
Не всичко е политика, г-н Дачков. Отнетият човешки живот е необратима персонална трагедия и съчувствието, скръбта и негодуванието при такова нвщастие, нямат нищо общо с партиите. Защо си (ни) внушавате небивалици!
Роман на 08.10.2018 в 11:51
Яворе, едва ли някой би оспорил, че истерията е напълно ненужна. Но също така е безспорно, че обществена реакция трябва да има. Будната гражданска съвест - доколкото е налице! - както и обществените реакции на нетърпимост към отнемането на човешки живот, са изпитан регулатор на нравите в едно общество. Вашият коментарът обаче остава впечатлението, че едва ли не призовавате за обществено равнодушие по случая.
Слави на 08.10.2018 в 11:51
Г-н Дачков, ще си позволя да не се съглася напълно с доводите за истерията, която обхваща този, а и всеки подобен случай. Да, съгласен съм, че това по-скоро прилича на битово-криминално престъпление и твърде е възможно да не е свързано с професиалната работа на жертвата. Но, дори и да се окажете прав, това не ме успокоява, а и мисля повечето, не бихме могли да въздъхнем с облекчение, че видите ли, не е поръчкаво убийството! Извинявайте, но се случва посред бял ден, на място, където и други бягат или се разхождат по тази алея! Чувството за безнаказаност и несправедливост са в основата на тези реакции господин Дачков, независимо от подбудите на извършителя. Чуството за несигурност, че някой може да ти посегне докато се разхождаш или бягаш за здраве! А това е задачата на всяко управление на държавата. Да създава условия за нормален живот на всички, като се започне от сигурността, здравеопазването, образованието и т.н. Ще цитирам откъс от песен на Вилли Токарев, изпята преди може би 30 години ... "Перепутали на свете все большие города, не гуляют в них по паркам люди ночью никогда! То гляди тебя ограбят, то гляди тебя убьют, похоронят как собаку и молитвы не споют!" Това ли искаме? Да се затворим в къщи, да не излизаме, защото може да пострадаме? Защото никой не се трогва да положи усилия, да има сигурност и ред, а когато някой го наруши, да получи съответното наказание!
observer на 08.10.2018 в 12:07
Напълно съм съгласен с тезата на Явор Дачков. Случилото се е трагично и шокиращо и някак изкушава да проектираме върху него политическите си позиции. Което не помага да открием истината. Ще повторя това, което вече бях написал - “В интернет пространството всякакви тези близки до ума не вървят. Това е място на световни заговори, планирани с години операции, затова и прескачаме бруталните подробности от трагедията, говорещи за примитивизма на извършителя и се опитваме да сглобим сюжет за политически трилър. А когато, надявам се, извратения убиец е разкрит, веднага ще се появят мнения, че властта прикрива собственото си участие. “България уби дете”, имаше такъв случай с една луда майка и спонтанните протести пред НС срещу управлението на Костов. И държа да подчертая, че това не е пледоария в защита на властта, просто мисля, че тук случаят е друг.”
Атанасов на 08.10.2018 в 12:44
Тънка манипулация на автора (вода от девет дерета). Благодаря! Когато нещо се случва въпросите са два: Кой печели? Кому е изгодно? И между многото възможни извършители се търси именно този, спечелил от смъртта на Виктория Маринова.
София на 08.10.2018 в 12:46
Ние не можем да разчитаме на защита от държавата и това е причина за реакцията на хората. Имаме най-много полицаи на глава от населението ,на които плащаме високи заплати от нашите данъци , но нямаме никаква сигурност за живота си . След като държавата е абдикирала от функцията да защитава своите граждани и да гарантира върховенство на закона естествено , че сме недоволни от шайката узурпирала държавната власт , която не се интересува от нашите проблеми , а само краде !
Дачков, на 08.10.2018 в 12:52
ако предлагате размишленията си на вниманието на публиката, за да внушите някакви "фенски пристрастия", то според мен преценявате твърде елементарно реакциите на хората на тази трагедия. Престъпниците си остават престъпници независимо от каквито и да е партии. А държавата, която вече не е в състояние да защити своите граждани, наистина едва ли е била довеждана до подобна разруха.
Роман относно "фенските пристрастия" на 08.10.2018 в 13:13
Отричането на корпоративно-политически мотиви е също толкова прибързана реакция, колкото и подозрението, че такива мотиви са налице. И едната, и другата позиция засега са еднакво пристрастни, доколкото първоначалните данни от огледа на местопрестъплението все още не осветляват мотива на убийството.
без имена на 08.10.2018 в 13:29
Истерия, породена от огромното недоверие в институциите и от безнаказаността. Впрочем какво стана със случая на пребитата и в следствие на това починала баба на журналистката? Случаят също е в Русе.
АРОГАНТ на 08.10.2018 в 13:38
Това не е убийство!!! Това е ЕКЗЕКУЦИЯ!!! По поръчка. По най-брутален и жесток начин. За сплашване на неудобните. Колко много това прилича на ония 150 случая от близкото минало когато главен секретар беше една долнопробна второстепенна мутра, а сега вече министър председател.
Ивайло на 08.10.2018 в 13:44
Напълно споделям мнението на Явор Дачков за пресиленото, даже истерично поведение на медиите в случая с убийството на русенската журналистка... И не знам защо колегите и акцентират на това, че е убит ЖУРНАЛИСТ, след като нищо не говори, че престъплението е извършено заради журналистическата и работа. Явно много от хората в тая професия се имат за нещо повече от останалите , ама се вижда , че и те са смъртни ...
Дими на 08.10.2018 в 14:57
Луда жена извън лудница пък и толкова луда че убива си е резултат от "здравна реформа" така че кой виновен кой невинен е друг въпрос
Lupo на 08.10.2018 в 14:59
Първо, най-вероятно това ще е последният ми коментар в сайта на г-н Дачков, т.к. предния ми беше изтрит без обективна причина, т.е. тук се налага един вид цензура. Подкрепям повечето публикувани коментари по-горе и несъгласието с позицията на г-н Дачков в този случай. Хората просто вече са уморени от ширещата се безнаказаност и несправедливост из територията и много малко трябва, за да се запали искрата. В конкретния случай с убитата журналистка е абсурдно да се правим на разследващи пред мониторите относно естеството на инцидента, но има сурови факти и заравянето на главата в земята вече не е решение. Струва ми се, че г-н Дачков проявява един типично български профил, от който иначе се дистанцира...
Фриц Клингенберг на 08.10.2018 в 14:59
Помагат, помагат! Сега Цв.Цв. ще изкара "земеделските производители" /дето порциите им ги определят онези с изгореното счетоводство/, барабар със свинете, "за да защитават демократичните евроатлантически ценности" пред Парламента. Понеже става "напечено" От народната любов, която вече е повсеместна и затова сега може да излезе, че случката е дори "ритуално самоубийство". Политическо де ... ХА ХА ХА ХА ХА ХА.
Гор(с)кият човек / с малко "ч"/ на 08.10.2018 в 15:02
Един труп повече, всъщност ... на #КОЙ или $КОЙ му пука ... за Сирия. На война, като на война!

Напиши коментар