Ценко Чоков е народът, а не неговият изедник

Ценко Чоков е народът, а не неговият изедник
„Най-красивите коли карат тарикатите, в бели мерцедеси се возят вечните кметове.” В пресата пише, че това е текст на песен, написан специално за Ценко Чоков. Кметът на Галиче бе арестуван миналата седмица за рекет, лихварство и побой.

 

 

 

Бил оглавявал организирана престъпна група. Последното не ми звучи достоверно, защото тогава прокурорите трябваше да арестуват почти цялото село. Хората от Галиче го избират с внушително мнозинство за пети път. Той кара петия си мандат. На пет свободни избори е бил избиран, въпреки че е сменил около пет партии.

 

Ако някой носи истинска отговорност за феномена Ценко Чоков, то това са селяните от село Галиче, които от 1996 година гласуват за него на свободни избори. Това е истинската тема в този сюжет, а не очевидностите - антропологията на Ценко, дебелите му ланци, белият му джип за няколкостотин хиляди лева, криминалното му битие и т.н. Всичко това е ясно, че и банално, и няма какво да му коментираме. Чоков не е паднал от небето, нито се е родил в номенклатурно семейство, нито е бил потомствен аристократ или издънка на богат род. Ценко Чоков не идва от елита. Той не е парашутист, нито натрапен „отгоре” феномен. 

 

Ченко Чоков е човек от народа. Нещо повече, Ценко Чоков е народът. 

 

Въпросът е какво правим с този народ, т.е. какво правим със самите нас. Може това да не се хареса на много хора, но образът на днешния българин е много по-близък до този на Ценко Чоков, отколкото до образа на цивилизован човек. Изборът на Галиче е валиден за почти цялата ни държавица. Ценко е просто по-радикалното изражение, стилизиран образ на господстващия манталитет, който, нека повторя, бива избиран на свободни избори. Лошата новина е, че това е дългогодишна селекция, а не случайност.

 

От избор на избор нещата стават все по-зле и по-зле. Българите избират все по-невъзможни примати, които да ги управляват, и много скоро може да се гласува и за орангутани и шимпанзета. Тогава вече ще е уместно да се направи конституционна реформа и парламентът да се раздели на две камари. Горната за орангутаните, а долната за шимпанзетата. Дотогава няма никакъв смисъл от каквато и да е промяна във външните правила, защото те не могат да спрат вътрешната ни деградация.

 

Промяната трябва да започне отвътре навън, а не обратното.

 

Много добре си спомням първия демократичен лозунг от края на 1989 година, който гласеше „Смяна на системата”. Тогава бях на 18 години, но усещах, че нещо не е наред, защото ми звучеше като призив да си сменим гардероба или в най-добрия случай да избием две-три вътрешни стени, за да направим хола по-просторен. Така и не разбрахме, че каквито и промени да правим в устройството на общото си жилище, в него ще живеем пак самите ние и ще сме си все същите. Много ентусиазирани интелектуалци след 10 ноември 1989 г. не отчетоха факта, че диктатурата на Живков, а преди него на Вълко Червенков и Георги Димитров, бе до голяма степен органична.

 

Тя импонираше на огромна част от българското население, независимо че след 1944 г. комунистическата партия взе властта с насилие и стана единствената управляваща политическа сила благодарение на Сталин. След целенасоченото физическо, социално и интелектуално елиминиране на по-интелигентната и културна част от българския народ от него остана едно огромно мнозинство, което си живееше чудесно при социализма и искрено харесваше този строй. Беше органично и почти цялостно свързано с него.

 

Ето защо нямаше и сериозни дисиденти, а малцината от тях искаха просто социализъм с по-човешко лице, а цялата история на демократичния ни преход е смешен опит да се върне онова славно минало. Простотията на Живков не ги скандализираше истински. По-циничните от тях дори я харесваха. Ценко Чоков е продукт на този манталитет, ако и в днешната политика да се е кандидатирал от СДС, БЗНС на Мозер, ГЕРБ и ДПС. Всички тези партии и хората в тях са приемали Ценко Чоков като свой кандидат. Той е естествен лидер, роден от естествена среда.

 

От Освобождението до днес България е живяла в половината от времето и по-стабилно в социално отношение в условията на диктатура. Голямото лицемерие на днешните леви и десни се корени и в този исторически факт. Левият електорат тъгува по времената на Тодор Живков, а десният по времето на Борис III и по-специално десетгодишния период, в който всички партии бяха забранени. Героят на десните и българските новобогаташи отпреди 1944 г. е Атанас Буров. Циничен и безскрупулен тип, който се е възползвал по същия начин от държавата за собствения си бизнес, както го правят днешните банкери, предприемачи и бизнесмени. 

 

Малко отклонение. Понеже съм габровец, само ще вметна, че един индустриалец и предприемач за пример като Пенчо Семов тъне в забвение и не стана въпреки внушителната си личност дори популярен извън тесния кръг на потомците на недоунищожената габровска буржоазия. Горчива ирония на българския живот и илюстрация за неговите амплитуди е, че известният наркобос Поли Пантев е от неговия род. Някои ще кажат, че демокрацията направи от Пантев бандит, но ще трябва да им се отговори, че той бе възпитан и отгледан по времето на социализма, защото нито едната, нито другата система съхрани паметта за Пенчо Семов.

 

Стигнахме дотам, че предприемчивостта може да се изрази само през криминалния манталитет, а интелигентността да намери приложение единствено в деструктивното поприще на мисълта. В България хората, които могат да свършат работа, са кофти хора, а свестните не могат да свършат никаква работа.

 

Това е генерализиране. Разбира се, че има изключения, но като цяло е вярно. Същевременно днешният елит на левите и десните трябва да се съобразява с „европейските ценности”, Европейската комисия и американския мейнстрийм, което е вътрешно противоречие и ражда перманентно политическо лицемерие, защото всички, които професионално се занимават с политика знаят, че това население може да се управлява само с диктатура. Не случайно елитът е с Меркел и Обамана на думи, а сърцето на народа е с Путин.

 

След двадесет и пет годишен опит да въведем демокрация ще трябва да признаем, че се провалихме. Не ставаме за този обществен строй. Не защото той е лош, а защото не сме такова общество. Не сме такива хора. Днес мисля, че България може да се управлява само с диктатура, независимо под каква форма. Все едно дали е селяндурска или дясна от фашистки тип преди 1944 г. - Стамболийски, Цанков, Борис III, или селяндурска и лява - от комунистически тип до 1989 г. Мнозинството от българите не могат да свършат никаква работа, ако не бъдат принудени със сила и не им се нареди какво да правят.

 

Никога не са били общност и са в истинска невъзможност да се обединяват за общи цели, както и да извършват синергични действия.

 

Нямат никакво чувство за другия - това най-добре личи сред емигрантите, които обикновено се мразят и воюват помежду си, но не могат да изградят здрава и сплотена общност. Ето защо мисля, че споровете около изборния кодекс, както и за съдебната власт, както и за Конституцията, са губене на време. Преди да променяме системата, трябва да променим себе си. Друг е въпросът, че българите се оказаха добри селяндури, но слаби диктатори. 

 

Борисов трябваше да бъде българският Путин, но и той се оказа нефелен за истински командир, което и ще го провали. Огромното мнозинство от българите инстинктивно знаят тези неща и отхвърлят органично всеки опит да им се делегират права и да им се вменяват отговорности. Извращенията на властта идват отдолу, а не са плод на елитарен заговор. Демокрацията бе отхвърлена органично от българите. За разлика от нея съветският социализъм бе органично приет, а Ценко Чоков е едно от безбройните доказателства за това. 

 

Ценко Чоков е народът, а не неговият изедник. Истинският изедник е самият народ.

 

Най-големият враг на българщината са самите българи, но не знам дали това може да бъде осъзнато и променено някога. По-скоро не. И в това според мен се корени основното чувство за липса на щастие, което се е отпечатало върху България. Тук човек може да бъде щастлив (и то само понякога), но единствено зад оградата на личния си живот, което не е никакво щастие.

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • http://afera.bg/wp-content/uploads/2016/05/4okov3.jpg

    03 Юни 2016 20:01ч.

    Това е народът!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • чичо от мюнхен

    03 Юни 2016 20:34ч.

    звучи до голяма степен верно, обаче, майне дамен унд херен, нали затова сме българи да му намерим колая. не унивай яворе - и тази вода ще изтече като в приказката. а че нашия бил селяндур в костюм на версаче си го знаем, то пак си личи дори и най отгоре на властта да се качи. ще слезе, няма начин, то и много маймуни на клона станаха та се е закършил. . при все това - браво, дай боже и други хора на словото да бръкнат в раната, без да си облизват пръста, по възможност. че е малко варварско, към каквото клонят една добра трета от свободните ни медии.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Елементарно г-н Дачков,

    03 Юни 2016 20:44ч.

    Да сте чували, че рибата се вмирисва от главата?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • прост народ, слаба държава

    03 Юни 2016 20:47ч.

    А когато "аз съм прост и вие сте прости", тогава вече става страшно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Атанас Манушкин

    03 Юни 2016 21:39ч.

    Просто вярно. Субективно, но всеки ще намери собствени думи...за да повтори казаното от Явор. Толкоз.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • МНМ

    03 Юни 2016 21:40ч.

    В статията има много истина.Особено когато се говори за този забравил се кмет и произхода му от народа....Но абсурдно е да се обвинява "демокрацията",или да се твърди че българинът не е способен да живее в условия на демокрация.По простата причина,че в България никога не е имало такова нещо.В България след "свалянето" на режима през 1990 г. се установи жесток частен монополизъм,наследен от държавния преди.И беззаконие!По-точно неравенство пред закона също наследено от преди.Твърде вероятно нарочно поддържано и сега,защото определен кръг от много богати хора имат интерес да бъде така.И това роди мутри,чоковци и прочие.Това не е демокрация!..И който говори за демокрация в България лъже!...Съзнателно или не...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • съгласен

    03 Юни 2016 23:44ч.

    Българският политически "елит" , който аз наричам ПОЛИТИЧЕСКА ИЗМЕТ винги е бил слугински. Преди на Москва, а след 1990 на Запада и най вече на САЩ. И те са, които определят кой да ни управлява - хора продажни, прости, с тъмни петна в миналото, с които да ги държат в послушание чрез заплаха от компромати. А народът - прост, страхлив, бе чувство дор за самосъхранение. Псува на чашка, а го е страх да излезе на улицата. Последно-билетчето за превоз в София. Стотина човека МИРНО протестиращи под прозорците на празното кметство след работното време и скандиращи на климатиците по прозорците му. Не народ, а мърша. Чалгия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • http://afera.bg/wp-content/uploads/2016/05/4okov3.jpg

    03 Юни 2016 23:47ч.

    Ценко Борисов и Бойко Чоков са едно и също лице. Е, може би думата лице не е най-подходящата в случая, но не искам админа да ме изтрие.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до Sin: "народът ни не е дорасъл за Демокрация"

    04 Юни 2016 5:14ч.

    Че това си е безспорен факт! Кое тук е неясното? Неясна е само ролята на Путин в цялата тая работа. Аз пък съм съгласен не с всяко изречение, а с всяка дума от тази статия, с точките и запетайките. Стига сме си правили оглушки. Проблемът е вътре в нас, не е нито в световния комунизъм, световния империализъм, Путин, Сталин или който и да е друг. Проблемът сме ние, такива, каквито сме. Питаме Борисов като се гледа в огледалото дали вижда Пеевски. Ценко Чоков като прави това, вероятно вижда в огледалото Бойко Борисов. А какво виждаме ние? Гледаме ли в огледалото изобщо или се харесваме, такива, каквито сме? Някои от участниците в Биг Брадър ползват една култова реплика /вероятно по внушение на сценаристите, защото оставени на себе си, те и това не могат да измислят/: "Аз съм себе си, аз съм си аз". Очевидно считат това за върховна ценност с помощта на която ще спечелят играта. Бидейки "себе си" и нежелаейки да се променим, ние сме там където сме и там ще си останем. Когато ние не желаем да ходим по света, светът ще подминава покрай нас.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • J.V.S.

    04 Юни 2016 8:36ч.

    Великолепно антрефиле Яворе!Признавам-голяма работа си!Чест и почитания!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Илов

    04 Юни 2016 9:31ч.

    Ако се замислиш и сравниш Бойко Борисов с Ценко Чоков ще намериш огромно подобие!!!??

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    04 Юни 2016 9:50ч.

    Горчиво и вярно. Единствено не съм съгласен, че един ден ще започнем да избираме маймуни. Поради липсата им по нашите земи ще се наложи да ги заменим с хора. Надявам се това да не ни създаде проблеми.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кака Мара

    04 Юни 2016 10:19ч.

    Чест и почитания, господин Дачков! Тъжно, но факт! И въпреки всичко ще оцелеем като народ, защото колкото и плевел да има по българската земя, тя няма да позволи да се превърне в бунище! Струва си да се чете Майкъл Кремо и неговата "Човешката деволюция", тогава по-малко ще се очудваме на ставащото окло нас.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • проф. Венцеслав Кулов

    04 Юни 2016 11:23ч.

    Браво, г-н Дачков, Завиждам Ви, че Вие сте автор на тази статия, а не аз! проф. Венцеслав Кулов

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • jenny ivanova

    04 Юни 2016 12:26ч.

    Mnogo tajno i beznadejdno.Boli ot tazi istina,g-n Dachkov.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • чугун

    04 Юни 2016 13:46ч.

    Поздравления за статията, г-н Дачков. Силна теза и, според мен, вярна: нито "соца", нито"демокрацията" са органични за българското общество; и двете обществени устройства са натрапени отвън и приемат някакви местни уродливи форми, а отдолу наднича феодално-родово и патриархално общество. С едно не съм съвсем съгласен - че българите са такива изначално. Така ни е формирала историята, ние сме много блъскани от нея, елитите ни ( от всякакъв вид) са многократно избивани и подменяни и сме се разпаднали като общество. Останало е само индивидуалното( най много родово) оцеляване в зависимост от обстоятелствата, които се определят отвън. Може да се спори къде е точката на пречупване на българския народ, според мен тя е след Първата световна война и до към 1925 година, но това едва ли е най важното. Най важното и най тъжното е,че процесът изглежда необратим.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Името ми е Червен

    04 Юни 2016 14:04ч.

    Лесно е да се хвърля вината върху народа. Но медалът винаги има две страни. Тънка работа е народопсихологията, а народът не е бил никога хомогенен. На първо място от Берлинския конгрес та до Ялта и Малта той никога не е бил оставен да решава сам съдбините си. Винаги великите сили са ги решавали. И винаги са се намирали мекерета, които безропотно да изпълняват волята им. И днес е така - мошеници от всички политически цветове се надпреварват да се кланят и да получават сребърниците си за това - за разрушената икономика, за съсипаното образование, за западащата култура, за масовото обедняване. Мисля, че тук е заровено кучето - бедният се манипулира лесно, мизерстващият - още по-лесно. "Народът" разбира се има вина, и то голяма - неговата вина е страхът. Но обвиненията не са начин той да бъде преодолян. Други са начините - преодоляване на невежеството, силни водачи, обединение срещу алчността и грабителството на управляващия елит. Вижда се, че има умни и честни хора, неконформисти. Време е да направят нещо. Ред е на вашето поколение, г-н Дачков.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Уточнение

    04 Юни 2016 14:23ч.

    На тези характеристики отговарят почти всички народи, французите например, са много по завистливи от българите и също не се понасят помежду си. Демокрацията обаче, е една голяма заблуда, не съществува народ постигнал каквото и да е чрез демокрация. Всички успели нации са постигнали каквото са постигнали, в условия на диктатура, от Римската през Испанската и Френска, Британската и Руска Империя до последният пример Сингапур, с 391 пъти ръст на БВП за 40 год под управлението на един единствен човек Лий Куан Йеу, в момента управлява неговия син. Демокрацията е измислена от диктаторите, когато вече е било сигурно, че притежават всичко - недвижимата собственост, финансовата система, централната банка. Реална демокрация в действие, е събранието на блока, орган неспособен да реши каквото и да било, независимо дали говорим за българи или "европейци". Когато обаче, притежаваш блока, и обитателите са просто наематели, защо да не им разрешиш да си играят на демократи, и да си избират управители, ако така ще си плащат навреме наема, защо не?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стоян Лозински

    04 Юни 2016 15:12ч.

    Поздравления, г-н Дачков! Прекрасен и дълбок анализ на народопсихологията в този наш ареал. Имате попадения в назоваването на дълбоко същностни и неотменими черти в характера на народонаселението тук, които превъзхождат и постиженията на Ив. Хаджийски. И са по-ценни, понеже са болезнено актуални и нужни. Споделям и песимистичните тонове на финала, понеже от години самият стигам до такива изводи и пиша за тях.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ернст Калтенбрунер

    04 Юни 2016 16:42ч.

    Абсолютно вярно! Сходни анализи и прозрения са направили и нашите герои от национално-освободителното ни движение- и Ботев и Левски и Славейков. Нека да си спомним забележителната фраза от времето на нашето възраждане- "Не сме народ а мърша" ! На този български народ винаги му е било нужно-голяма ТОЯГА и малък морков!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Борислав

    04 Юни 2016 17:09ч.

    Много години села като Галиче са забравени от държавата и на практика са принудени да гласуват за съмнителни, но силови персони, като последно средство за справяне с ужасяващата престъпност. Из цяла Северозападна България селата са поголовно разграбвани, възрастни и безпомощни хора са ограбвани и убивани, а дадени столични жители на всичкото отгоре, високомерно твърдят че хората били виновни. Не са виновни хората, виновно е равнодушието и бездушието на поколения управляващи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мери

    04 Юни 2016 17:37ч.

    Съгласна съм с почти всяка дума, но тъй като съм малко по-голяма от г-н Дачков, би следвало да съм и с повече опит. Знаех, че нещата няма да станат, както я мислехме. Цитат: "След двадесет и пет годишен опит да въведем демокрация ще трябва да признаем, че се провалихме. Не ставаме за този обществен строй. Не защото той е лош, а защото не сме такова общество. Не сме такива хора. Днес мисля, че България може да се управлява само с диктатура".... дотук съм съгласна, ще направя обаче корекция: Диктаторът трябва да бъде интелигентен, на какъвто не случихме...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • chedomir

    04 Юни 2016 18:13ч.

    Липсва ни истински национален елит.Политиците и олигарсите не са елит.Особено пък нашите-докопали се знайно как до собственост и власт.Елитът е прослойката,която с интелект,идеи и морал дърпа всяко общество напред.Елитът чертае пътя и показва посоката/националната доктрина/,излъчва истинските държавници и милее за народа.Ако трябва да се упрекваме,то е че не намираме начин как да да разпознаем,подкрепим и издигнем най-почтените,умните и способните между нас.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • анонимен

    04 Юни 2016 18:33ч.

    гн дачков я ни припомнете какво правихте вие след 1989 че сьм забравила

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чезаре Ламброзо

    04 Юни 2016 21:15ч.

    Абсолютно верен анализ. За съжаление Дачков в голяма степен е прав в констатациите си за българската народопсихология. С малки изключения чета с удоволствие почти всички негови материали за разлика от тези на някои други колумнисти в различни вестници които пишейки измъчват себе си и издевателстват над читателите. За сервилната и крестящо некадърна журналистика в електронните медии, особено в телевизиите просто е безмислено да се коментира.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • chedomir

    04 Юни 2016 21:15ч.

    Не мисля,че диктатурата е подходящата и харесвана от българите форма на управление.В същността си българинът е прагматик и сущий Тома Неверни.Ръководи се от правилото-око да види,ръка да пипне.В този смисъл той по-скоро се приспособява към управлението,каквото и да е то,тъй като в дългата ни и нелека история най-често така сме оцелявали.И още-никога,може би с малки изключения през Възраждането,не сме имали истинс,милеещ за народа и държавата елит.Та българинът се е нагледал до болка как уж най-видните му представители паразитират върху неговия гръб.Това няма как да не го разврати и обезнадежди.Колкото до това дали се променяме-ами вече 26 години все това правим.Променихме законите,ценностите,собствеността,периодично променяме и управниците уж...Иние се променихме-станахме по-жестоки,по-крадливи,по-лъжливи,по-равнодушни.С една дума-ценкочоковци...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Поморийски

    05 Юни 2016 9:25ч.

    Авторът крайно несправедливо се е засилил да обиди българите, успял е. Сред всяко стадо има мърша, има я и сред нашето, но не само че не е повече, отколкото другаде в Европата или Америката, но е по-малко. По-малко въпреки османския чудовищен геноцид, въпреки гаврата с България от страна на великите разбойници след Освобождението. За да е прав, авторът допуска, че у нас съществува и се е разгърнала една ми ти демокрация, при която "както гласуваш, така живееш". Никъде няма такава демокрация, дори в Швейцария в определена степен избирателите са манипулирани от елитите си. В по-старите "демокрации" задкулисието има огромен опит в баламосването на избирателите, там все още натрупаното от дву-три вековното разбойничество позволява на управниците да поддържат по-висок стандарт и така да стоят отгоре.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Поморийски

    05 Юни 2016 9:34ч.

    Днес в страните от запада на ЕС и в почти целия изток няма нито една сериозна политическа фигура, всичко е отрепкаво, неморално, корумпирано, противонародно, всъщност американска агентура за влияние.Няма избор! Както и в Галиче. Както и другаде у нас. Защото няма демокрация, защото световният хегемон няма да я допусне дори с цената на интервенция. Виждаме, че дори у дома си хегемонът, по-точно задкулисието на корпоративния капитал не могат да предложат за президентска кандидатура една читава, морално и политически впечатляваща личност! И не е случайно, намират се във фаза на тежка, воняща деградация. Която наложиха и поддържат в Берлин, Хариж, Вилнюс, Рим, Атина, Брюксел, Осло и дори в Пловдив и Галиче.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • кривата краставица

    05 Юни 2016 19:30ч.

    Поморийски, браво!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • реалист

    06 Юни 2016 10:29ч.

    Най-добрият анализ на нашата действителност и народопсихология !!! Най-накрая някой трябваше да ни каже всичко това -на всички българи и "туземни" и зад граница! А Явор Дачков е връх на нашата журналистика. Това е истината-потресаваща но е ИСТИНА!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Botticelli

    07 Юни 2016 3:59ч.

    Алтертнативно обяснение: https://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm_syndrome

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Koчо

    07 Юни 2016 22:45ч.

    Безспорно, интересна и интелигентно написана статия, но няма какво да коментирам публицистичните умения на автора, те са очевидни. Това, което е очевидно е унинието на Дачков, един вид - това е приятели, изход няма, прости сме и такива ще си останем, за нищо не ставаме. Как ли пък не. Дачков да си обърше сополите и сълзите от мрачната физиономия и да започне на дава граждански примери. България не е нито Африка, нито Азия, че да си вярваме дето само диктатура ще ни оправила. На нацията трябват повече Явордачковци, но не намусени махмурлии, които въпреки това си състояние говорят интелигентно и обосновано, а такива, които са готови да водят съдебни битки срещу Боко Тиквата до безкрай и са убедени, че свободата е най-голямото благо на земята! Не може качествените и интелигентни хора да хленчат и да се свиват в черупките си а накрая и да се чудят защо хората харесват ценкочоковци. Ами кой да харесват след като интелигенцията не иска да покаже стойностите си, защото просто ги няма? Пожелавам на всички Дачков да започне да води политическо предаване по БНТ, защото очевидно на това кадърно момче му пропиляват таланта.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Станински

    09 Юни 2016 15:09ч.

    Обяснението Дачков го е посочил точно- "ДЕГРАДАЦИЯТА"! Повсеместна, всеобхватна, дълбока и в близко бъдеще непреодолима.Спомням си, че по времето на студентските ми години, една от любимите теми на моя приятелски кръг бе- " Култивиран ли е, или не , българинът"!? Явор дава точен отговор и на този въпрос!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи